זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | צודק זיו אריה – השופט קיפח את הפועל כמעט בכל החלטה שקיבל

כרטיס אדום הזוי לרוי רביבו, פנדל גבולי עוד יותר לסכנין ופנדל ברור שלא נשרק לטובת הפועל - השופט גל לוי הרס את המשחק מול סכנין

פורסם בתאריך: 31.1.23 11:48

1. בני סכנין לא זקוקה לעזרת השופט כדי לנצח את הפועל ירושלים, כפי שהוכח במפגש הקודם בין הקבוצות אין שם במחזור ה-7 – הפעם האחרונה בה חגגה סכנין ניצחון. אבל מה שעשה אמש (שני) גל לוי להפועל הוא סיכול ממוקד בדרגה הכי גבוהה, ובכלל לא חשוב אם הוא עשה בכוונה או שהוא סתם שופט גרוע. הנזק הכבד נגרם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


היו כל כך הרבה דרכים למנוע את ההרחקה ההזויה של רוי רביבו, שאפשר לכתוב עליהן טור נפרד. אין שום אפשרות לשחקן לגלוש לכדור ולכרות את הרגל השנייה תוך כדי על מנת לא לפגוע באיש. גם אם הכדורגל החליט להתחדש בעזרים טכנולוגיים ובשינויים בחוקה שלא ברורים לאוהד הממוצע, אל לנו לשכוח שאנו עוסקים במשחק פיזי ואגרסיבי בבסיסו, ומגע בין שחקנים, גם אם קשוח, הוא חלק בלתי נפרד ממנו. גם אם סימנו לך שהיתה עבירה באזור לא מסוכן וכבר ראית את החילוץ, מר לוי, יכולת לכל הפחות להפעיל שיקול דעת ולא להוציא צהוב שני.

אבל למה לשופט להתעסק בזוטות? כמה קל להתייצב לאחר מכן בעמדת הראיונות ולהפיל את התיק על הקוון. "ברגל אחת השחקן חילץ כדור ובשנייה פגע ביריב", שח לוי, ומשפט לאחר מכן הסביר את הפנדל בכך שוויליאם טוגי קפץ כ"שידו בתנועה לא טבעית". לא ברור מהי תנועה טבעית של שחקן שקופץ מלוא קומתו בניסיון למנוע מכדור גובה להגיע לרחבה, אבל איך ההסבר הזה מתיישב עם התנועה המאוד טבעית של הרגל השנייה של רביבו? כבוד השופט, אם אתה לא מסוגל לשפוט בצורה אחידה על פי החוקה או לחלופין לא שולט ברזיה, לפחות תעשה קורס בסיסי באנטומיה.

שלא לדבר על התנועה המאוד טבעית – אם באגרוף עסקינן – של איהאב גנאים, שממש הדף בבירור בשתי ידיו כדור ברחבה. ה-VAR כבר החל לבדוק את האירוע, השופט עצר את המשחק, אבל אחרי חצי דקה בלחץ סימן להמשיך. אירועים ברורים הרבה פחות נבדקו דקות ארוכות הרבה יותר. אבל זו הפועל – אז כל האמצעים כשרים.

2. מותר לזיו אריה להתלונן על השיפוט בריש גליי, בטח כששופט צעיר ויהיר פירק את הקבוצה שלו לגורמים. רצוי אף שירמוז בלי להתבייש שייתכן ויש באיגוד השופטים מי שלא רוצה את הקבוצה שלו בפלייאוף העליון. לא מופרך בהתחשב בשיבוץ של שופט ליגה לאומית (במקרה הטוב) למשחק קריטי עבור שתי קבוצות בליגה הבכירה.

 

 

מאידך, אסור לו בתכלית האיסור לזלזל בעבודתו של שדר הקווים, ולא בפעם הראשונה. אדרבא, נותנים לך מיקרופון פתוח – תפתח פה בקול רם וצלול על זה שאי אפשר לעשות ניסויים בקבוצות קטנות עם צוות שיפוט שלא קשור לענף; שאתה מתכונן כל השבוע למשחק ובא ילד זב חוטם ומעיף לך את המגן השמאלי מכר הדשא על לא עוול בכפו; שאם על היד המאוד גבולית של טוגי נתנו פנדל לסכנין, באשר למכת האגרוף של גנאיים בכדור אפילו לא היה צריך להתלבט. יש לא מעט מה לומר.

אבל לפטור את עצמו במשפט המתנשא "אין לי מה להגיד יותר ממה שאמרתי", ולענות על כל שאלה ב"לא רלוונטי, ממשיכים הלאה" היא עלבון לאינטליגנציה, מאירה את הפועל באור שלילי ובוודאי לא מוסיפה כבוד לאיש על הקווים. העצבים והדופק הגבוה מובנים בהחלט, אבל חשוב לזכור שלא שדר הקווים הוא ש'דפק' את הפועל בשיטתיות וסיכן משמעותית את מקומה בפלייאוף העליון.

כבר הובהר כאן בעבר שאריה לא עושה טובה לאיש שהוא מתראיין בסיום המשחק. הוא מחויב לכך מתוקף הסכם זכויות השידור של הליגה עם צ'רלטון. אם הוא לא מסוגל, טוב יעשה אם ישלח לעמדת הראיונות את אחד מעוזריו – ליאור זדה או גולן חרמון. בחשבון אחרון וחרף הכעס הגדול, את שרשרת הטענות יש להפנות לאיגוד השופטים, ולא לתקשורת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר