ליאור זדה, זיו אריה (צילומים: מגד גוזני-באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים, אורן בן חקון)
ליאור זדה, זיו אריה (צילומים: מגד גוזני-באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים, אורן בן חקון)

דעה | מתחת לאף: ליאור זדה הוכיח מול באר שבע שאפשר גם אחרת

חילופים מתבקשים, דחיפה קדימה וראיון נטול יהירות בסיום המשחק - ליאור זדה הוא האיש שצריך להוביל את הפועל. מדהים שלא חשבו על זה קודם | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.2.23 19:56

1. בלי ספוילרים והקדמות, הנה הנתון החשוב ביותר מהתיקו המאופס (המכובד כשלעצמו) בטוטו טרנר: כמה כיף לראות את ליאור זדה מנהל משחק של הפועל ירושלים. נכון שהמצב לא אידיאלי משום שמדובר בהרחקה של המאמן עקב איחורים כרוניים בעלייה למגרש של שחקני קבוצתו, אבל מה שחשוב הוא מה שקורה על כר הדשא, תרתי משמע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


פתאום שחקנים לא מתביישים להניע כדור קדימה ולסכן את השער במבצרה של אחת הטוענות לכתר, וחשוב לא פחות – החילופים ענייניים ולא הגיעו בפנקס מהבית. אפשר להוציא חלוץ מרכזי במשחק חלש אחרי מחצית אחת, אבל ברור שהמחליף שלו צריך להיות דון סדריק ולא עוד בלם/קשר אחורי מיותר. סדריק היה אחד הבולטים בהפועל ולא היה רחוק מלקנות את עולמו כשיצר את המצב המסוכן ביותר במשחק והיחיד במחצית השנייה. לרוע מזלו, נתקל בשוער, שהפעם האחרונה שספג היתה בסוף החודש שעבר.

סדריק לא היה החילוף המתבקש היחיד בניהול המשחק המצוין של זדה. נדב נידם הוסיף קשיחות באמצע בדיוק ברגע הנכון, עמית גלזר עיבה את מרכז ההגנה בתוספת הזמן המלחיצה, וגם נואף בזיע, בהופעת בכורה קצרה, עשה מספר פעולות טובות ששילבו כישרון, טכניקה ואחריות.

2. מעבר לנקודה החשובה, נעים כל כך היה לשמוע את מיסטר זדה מתראיין בסיום. ענייני, מכבד, מגניב חיוך פה ושם, שונה בתכלית מאריה השחצן והמתנשא. זדה הסביר בסבלנות כיצד הקבוצה במומנטום הכי שלילי בליגה עמדה בכבוד מול זו שנמצאת במומנטום הכי חיובי ויכולה היתה לטפס לפסגה; איך הפועל תמיד היתה שם למרות תשעה משחקי ליגה ללא ניצחון ואיך היא מתכוונת לעשות הכל – בראש ובראשונה לא לזלזל ביריבתה הבאה מהתחתית, כי אף משחק לא קל בליגת העל – כדי בכל זאת לתפוס את המקום בפלייאוף העליון. איפה הוא ואיפה הסגנון הבוטה והמאוס בנוסח 'מאחלים לגוני בהצלחה, תעברו לשאלה הבאה' או 'אין לי מה להגיד יותר ממה שאמרתי'.

 

 

האמינות והביטחון שזדה מקרין, כמו גם הניסיון הרב שצבר לאורך השנים והדרך בה הוביל את הפועל למשחק המרשים בבירת הנגב, מעלה תהיות רבות באשר לזהות האיש שצריך להיות הסמכות המובילה בקבוצת האוהדים.

אין עוררין על כך שמי שהדריך את הפועל בכל חמש הליגות – מג' ועד ליגת העל, רשם שתי עליות עם קטמון וזכה עמה בגביע הטוטו בלאומית, נחשב לאחד האנשים המזוהים ביותר עם המועדון. בדומה לשינוי מערך, ממש לא בושה לבצע שינוי פנימי בצוות האימון, וכשנזכרים בעובדה שזדה תמיד היה שם, בשר מבשרו של המועדון ותפור בדיוק כירורגי למידותיו, נותרה שאלה אחת פשוטה: איך בהפועל לא חשבו על זה קודם?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר