זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)
זיו אריה (צילום: אורן בן חקון)

דעה | מנצל את הבמה כדי להתנצל – סליחה זיו אריה, טעיתי שפקפקתי בך

אחרי כמעט שנתיים - אור בוקר אוכל את הכובע ומתנצל בפני קואץ' אריה

פורסם בתאריך: 5.3.23 11:48

1. מי שלא נמנה על ההגדרה אוהד טיפוסי של הפועל ירושלים יתקשה להבין איך התנהלה השבת האחרונה, הן כרונולוגית והן ספורטיבית. מעט מאוד התקשו להאמין שניתן לצאת עם נקודה מהמשחק מול מכבי תל אביב בבלומפילד, ולכן דקות המתח האמיתיות לא היו שם, אלא במהלך תוספת הזמן במשחק של מ.ס אשדוד מול סכנין.

משבישרה האפליקציה על חלוקת נקודות (באיזה עולם חמודי כנעאן מחמיץ שני פנדלים במשחק?), מיהרתי לסמס לחבר שזוהי תקוותנו האחרונה, וחשוב מאוד לא להתפרק במחצית השנייה כדי להגיע עם הפרש שערים חיובי ככל הניתן למחזור הסיום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בגילה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


השער המוקדם של ערן זהבי והשליטה האבסולוטית של מכבי תל אביב במחצית הראשונה לא סיפקו שום אלטרנטיבה להעז לחשוב שמשהו עשוי להשתנות, אבל אז כל הכוכבים בשמיים הסתדרו עבור מאמן העל זיו אריה (בלי טיפת ציניות!) וחבורת הלוחמים שלו.

2. בליץ חלומי בן שלוש דקות מתנת בדשיניו, בראשו המבצע המלוטש שהשלים מהפך, טרף את כל החישובים המוקדמים על הסיכויים לנחות במקום השביעי הכואב דווקא מול ריינה או מה תעשה אשדוד מול נתניה. הנתונים של המחצית השנייה לא משקרים: 28 אחוזי החזקת כדור לאדומים, שתי בעיטות למסגרת ושני שערים – בדיוק מה שהפועל היתה צריכה.

בשאר הזמן עמדה הקבוצה בגבורה, כולל חילופים הגנתיים מתבקשים מצד המאמן, מול הטוענת לדאבל שהגיעה למשחק עם רצף של 26 משחקים ביתיים ללא הפסד. למכבי היתה יותר מחצי שעה ברוטו לחזור, אבל למעט מצב בודד שסוכל בשת"פ מרגש בין אדבאיו אדליי למשקוף – נאדה.

 

 

 

אפשר כמובן לנצל את הטיימינג הפורימי ולספר שהפועל התחפשה אמש לקבוצה, אבל האמת היא שהאדומים תמיד היו שם, שמרו על מבנה ודרך גם כשהלך פחות טוב בסיבוב השני, נתנו את כל כולם, הציגו אופי ונחישות והביאו הרבה כבוד גם בקרבות קשים מול מועדונים בעלי תקציבי עתק. אחד מהם חשב שהגיע לטיול קליל בדרך להלחיץ את מכבי חיפה, אבל נשאר עם הזנב בין הרגליים. שאפו גדול.

3. אם לא די בכך, כשאתה מסתכל על הטבלה ולא מאמין למה שאתה רואה, הציג האיש על הקווים, קר רוח מטבעו, פרץ רגשות כובש עם שריקת הסיום – בכלל זה שאגת 'יייששש' אדירה לעבר היציע וחיבוק קבוצתי עם עוזריו. גם כשהתייצב בעמדת הראיונות היה תענוג לשמוע אותו (כנראה שהוא יכול). מהאמירה הברורה שההישג הזה מגיע להפועל, עבור ברמת המשחק שלא נפגעה, החשש שאוהדי הפועל יכעסו עליו אם ידבר טובות על ביתו הצהוב לשעבר והשחקנים בצד השני שגידל וטיפח, ולבסוף הפרגון לחבריו לצוות המקצועי ולניר לוין שחגג יום הולדת. אמת מקצועית חדה ועניינית לצד חיוך ביישני ונגיעות אישיות, ותודה לתיווך האינטליגנטי של רענן ברנובסקי.

גם גיא בדש התבגר מאוד, והיה ישר כדי לקחת אחריות ולהודות שלהפועל פשוט היה נוח מדי במקום הרביעי עם פער גדול בשלב מוקדם, אבל בסופו של דבר השחקנים אספו את עצמם והגיעו מוכנים בגדול לרגע האמת. מכאן כבר החבר'ה שלו לא הצליחו להתאפק והחליפו את הריאיון בחגיגות ספונטניות לצד שירי פורים בלייב. במציאות של מרץ 2023, גם זה חלק (מהנה) מהמשחק, וטוב שכך.

4. בנימה אישית, אנצל את הבמה המכובדת שניתנה לי כדי לבקש סליחה מזיו אריה. לא פעם הוטחה כאן ביקורת נוקבת על סגנון המשחק, ניהולו והראיונות המתגרים משהו מול המצלמות, אבל כל אלה לא יכסו על שורה תחתונה נוצצת: האיש לקח חבורת שחקנים צעירה ואלמונית בתקציב נמוך, בטח במושגים של ליגת העל, והוביל אותה לפלייאוף העליון בזכות ובסטייל – אחד ההישגים הגדולים בתולדות הפועל ירושלים ולבטח רגע השיא בקריירה של מאמנה.

תודה לך קואץ' מעומק הלב על שהבאת רגעי אושר יקרים מפז למשפחה האדומה של הפועל בכלל ולמשפחתי הגרעינית בפרט. טעיתי כשפקפקתי ביכולות שלך, אוהב אותך ומבקש את סליחתך. מחכים לך ביציע במסיבת העלייה לפלייאוף העליון מול בני ריינה ובשרשרת המשחקים המרגשים מול שש הראשונות.

בכנות זיו, רק על הדגדוג הנעים בבטן שמגיע עם חלומות על כרטיס לאירופה מגיע לך צל"ש. מיד כשאתעורר מהם, אגש בהנאה מרובה לאכול את הכובע. יאללה הפועל.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר