אנדז'יי באצ'ו, שלט תמיכה בהירש גולדברג-פולין (צילום: אורן בן חקון)
אנדז'יי באצ'ו, שלט תמיכה בהירש גולדברג-פולין (צילום: אורן בן חקון)

דעה | כוחנו באחדותנו

אחרי יותר מ-50 ימים עומדת הקבוצה בפני חזרה מרגשת למטרתה המקורית, כלומר לכר הדשא, כשגם אוהדי הפועל יתקשו לזכור איך היא נראתה השביעי באוקטובר. נקווה שהחוויות המשותפות של אנשי המועדון בזמן המלחמה יגשרו על הפער ממכבי ת"א

פורסם בתאריך: 30.11.23 12:46

שלט מרגש בשיתוף שחקנים ואוהדים הקורא לשחרורו של אוהד הפועל הרש גולדברג-פולין; מסר לקהל האדום מאל קפיטן אונדרז' באצ'ו בנוסח "כדורגל נראה כמו הדבר הכי פחות חשוב כרגע, אבל אני שמח שחזרתי לקהילת הפועל ירושלים, במדינה שאני אוהב", לצד תקווה להעלות חיוך על פניהם של האוהדים בימים קשים; הבשורה הסופר משמחת על שובו לפעילות של נועם מלמוד לאחר שבעה חודשים וחתימתו על חוזה חדש.

שפע של פעילויות מרגשות של השחקנים והצוות המקצועי עבור מפוני העוטף; סדרה של חמישה משחקי אימון עם קינוח מחומש לרשת של כפר שלם; חמישה זרים נוספים ששבו בשלום לישראל ודון סדריק אחד, שריגש אלפי לבבות אדומים כשנשאר כאן גם כשהמדינה הושבתה; ואפילו קואץ' זיו אריה, שזכה לדירוג מחמיא במיוחד עם המקום השני באירופה בקידום שחקנים צעירים.

בימים כתיקונם, שרשרת האירועים הללו היתה מספיקה לסכם עונה שלמה, אבל במציאות הבלתי אפשרית שלאחר השבת השחורה של ה-7/10, אלה הם תמצית עשייתה של הפועל במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'.

למעלה מ-50 יום עברו מאז הובהר לכל ישראלי באשר הוא ששום דבר כבר לא יהיה אותו דבר, וכעת עומדת הקבוצה בפני חזרה מרגשת למטרתה הראשונית, שלא לומר הקדומה. התקופה הכואבת הנוכחית נראית כמו נצח, וכשגם עכברי כדורגל אדומים יתקשו לזכור כיצד נראתה לפני המלחמה – ביום ראשון תשוב הפועל לדבר במקומה הטבעי: על המגרש.

אין ספק שכל משחק ללא קהל, מלווה בדקת דומיה ושלט הקורא לשחרור החטופים, יטענו גם את האירועים על כר הדשא במשמעות שונה בתכלית. קשה לאוהד הממוצע לדמיין האם שמחת ניצחון תהיה זהה לזו שלפני, או לחלופין הפסד צורב ומתסכל ילווה בהבנה שצריך לקחת הכל בפרופורציות הנכונות. קריאות 'מל-ח-מה', יש לקוות, ייעלמו מנוף הכדורגל גם לאחר שהיציעים יורשו להתמלא.

ובכל זאת, ביקום המקביל בו נחה טבלת ליגת העל, שלא זזה מילימטר מאז אותה שבת ארורה, הפועל מדורגת מתחת לקו האדום. קשה מאוד להאמין שמשחק מול המוליכה מכבי תל אביב, שאפילו הצליחה לשמור על כושר משחק יחסי במסגרת הקונפרנס ליג, יביא עמו בשורה משמחת בגזרה הספורטיבית.

מצד שני, מאז ומתמיד – ואולי היום יותר מתמיד – כוחה של הפועל הוא באחדותה. מעניין יהיה לראות אם העשייה הקהילתית הענפה והמרגשת, לצד החוויות המשותפות שצברו השחקנים ואנשי המועדון בתקופה מורכבת ומאתגרת כל כך, יצליחו לגשר במעט על הפערים בין הקבוצות.

ואולי אולי, אם כבר הכל השתנה כאן, ישכיל האיש על הקווים לאמץ מונח צבאי הרווח כל כך במלחמת 'חרבות ברזל' – ולתקוף. יאללה הפועל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר