ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון (צילומים: שרון בוקוב)
ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | פחות נוצץ אבל עמוק ומאוזן – הסגל החדש של הפועל

למרות שהשמות העונה לא ממש זוהרים - מדובר בסגל טוב, שיצטרך לקפוץ מדרגה עם אקסטרה אגרסיביות. בין כולם - השניים שיכריעו לאן העונה הולכת יהיו ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין | טור דעה

פורסם בתאריך: 25.8.19 08:58

בשנה שעברה הפועל שיחקה כדורסל נהדר, אבל היה נראה שברגע שהיריבה נמצאת במדרגה גבוהה יותר – ביכולות, בסייז, בקצב – ראו את ההבדלים והפועל מאוד התקשתה. ע"ע טנריפה. קטש והשחקנים יצטרכו להסיר את סימן השאלה הזה עם אקסטרה קבוצתיות, תיאום, אגרסיביות וחוסן מנטלי. ועם כל השחקנים החדשים שיצטרפו, לדעתי השניים שיכריעו יותר מכל לאן העונה הזו תלך היו ונשארו בראון ופלדין. הם יצטרכו לשלוט בקצב, לספק נקודות, להנהיג ולהוביל בעיקר במשחקים הקשים באמת.

הפועל השלימה את הרכבת הסגל לעונה הקרובה אחרי החתמת מינדאוגס קופשאס הליטאי, ומסביב כבר החלו לתת ציונים על הקיץ שעבר על הקבוצה ולנבא לאן פניה מועדות. חלק בעד בניית הסגל המאוזן והקבוצתי, האחרים לא אהבו החתמות שכביכול נראות בינוניות. אין ספק שמלאכת הבנייה בתקופת הפגרה היא חלק מכריע באיך תיראה הקבוצה לאורך כל העונה ואם היא תצליח לעמוד ביעדים שלה. אבל האם הקיץ הזה היה מוצלח או לא, נדע רק ביוני. הציון הגבוה שבאמת חשוב לקבוצה לקבל הוא על הישורת האחרונה של העונה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הביקורת הכי גדולה שנשמעת היא שלא הביאו שחקן "נוצץ". מישהו עם רזומה מאוד מרשים, שהגיע למחוזותינו ממש במקרה, כזה ששווה לקנות כרטיס בשבילו. כאן אפשר לתת להפועל שתי הנחות: הראשונה, השחקנים המובילים של הקבוצה כבר כאן. ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס נשארו כדי לעשות את מה שעשו בעונה שעברה – וקצת יותר. ולכן גם בניית הקבוצה נעשתה בצורה כזו שהשאר משלימים את השלישייה הזו. קאזינס הגארד אוהב את המגרש הפתוח ונחשב לשחקן הגנה טוב. טרנט לוקט יודע לנצל את יכולת החדירה וההוצאה של הגארדים האחרים. לצד תומאס אפשר לצוות את בריימו האתלטי והנייד או את קופשאס שחי בצבע ויכול לשמור על מספרי 5. נמרוד לוי מוסיף קליעה מבחוץ מעמדה 4. ההנחה השנייה, היא שלא כל הנוצץ זהב. ראינו כבר מספיק מקרים, גם בהפועל וגם בקבוצות אחרות, שהגיעו שחקנים עם רזומה ופוטנציאל בשמיים, ומה שהיה על הנייר לא בא לידי ביטוי על הפרקט.



אז הפועל בנו סגל טוב, עמוק ומאוזן, שנראה שמכסה על הפערים מהעונה שעברה בכל הנוגע להגנה ואגרסיביות. אבל יש סימן שאלה שהיה אשתקד ולטעמי עדיין נמצא, וזה קצה גבול היכולת של הסגל הזה. בשנה שעברה הפועל שיחקה כדורסל נהדר, אבל היה נראה שברגע שהיריבה נמצאת במדרגה גבוהה יותר – ביכולות, בסייז, בקצב – ראו את ההבדלים והפועל מאוד התקשתה. ע"ע טנריפה. קטש והשחקנים יצטרכו להסיר את סימן השאלה הזה עם אקסטרה קבוצתיות, תיאום, אגרסיביות וחוסן מנטלי. ועם כל השחקנים החדשים שיצטרפו, לדעתי השניים שיכריעו יותר מכל לאן העונה הזו תלך היו ונשארו בראון ופלדין. הם יצטרכו לשלוט בקצב, לספק נקודות, להנהיג ולהוביל בעיקר במשחקים הקשים באמת.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


ומילה אחרונה על שיטת המשחקים בליגה שלנו: חבל שנשארנו עם הפיינל-פור לעונה נוספת. גם כשהפועל לקחה אליפות במשחק אחד מול מכבי חיפה, וגם כשהפסידה בחצי הגמר למכבי ראשון לציון, לא היה מקום לשיטה הזו. הפיינל פור הגיח בצומת דרכים של הכדורסל הישראלי, הצליח להתניע את הליגה לתקופה קצרה, אבל לאחר מכן היה צריך לפנות את מקומו לסדרות. וסדרות של חמישה משחקים. הליגה שלנו מלאה בבעיות, אבל דווקא התחרותיות נמצאת במצב סביר. סדרות פלייאוף הן עדיפות גם להעלאת העניין בליגה וגם מספקות הכרעה ספורטיביות יותר. לפחות הפיינל-פור איתנו לעונה אחרונה (בינתיים).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר