עודד קטש (צילום: מדיה דיי - אורן בן-חקון)
עודד קטש (צילום: מדיה דיי - אורן בן-חקון)

דעה | עונת מבחן – קטש יצטרך להוכיח העונה שהוא מתאים לקבוצה גדולה

ההפסדים לטנריפה ולראשון לציון במאני טיים של השנה שעברה הדגישו את חוסר היצירתיות של קטש, כשמשהו לא מתפקד. האם המסר הופנם? | טור דעה

פורסם בתאריך: 28.8.19 13:34

הפועל ירושלים עברה הקיץ מתיחת פנים די רצינית בכל הקשור לסגל שלה. 8 שחקנים בכירים שוחררו מהקבוצה של עודד קטש, ובמקומם הוחתמו 6 שחקנים חדשים. כמו בכל תחילת עונה, המטרה העיקרית של הקואץ' תהיה לחבר את חבורת השחקנים הזאת לקבוצה אחת שלמה ובריאה. בניית הקבוצה, בדומה לשנה שעברה, התבססה בעיקר על שחקנים בעלי אופי נוח ונטול אגו, שחקנים שישחקו קודם כל בשביל הסמל, המועדון, החברים שלידם, ורק אחר כך בשביל הסטטיסטיקה האישית. דבר מבורך ונכון, דבר שכל מאמן היה מבקש בקבוצה שלו – חומר אנושי מיוחד. עד כאן הכל טוב ויפה, אממה, החומר האנושי של אשתקד סיים את העונה באכזבה גדולה, שהצליחה להשכיח במעט, או יותר נכון להעיב על תואר הגביע בו זכתה הפועל בחודש פברואר. מה לעשות, בספורט צריך הרבה מעבר לחומר אנושי טוב. נחוצה יציבות, מקצוענות, שחקנים טובים, לחימה, מזל, קור רוח ומאמן טוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


האם עודד קטש מאמן טוב? יש שיגידו ככה ויש ככה. דבר אחד הוא חייב להבין. משחק הכדורסל הוא משחק סופר דינמי, כך שמאמן טוב חייב שיהיה לו בארסנל מגוון של תרגילים שיתאימו לכל זמן נתון, ולא רק משחק פיק אנד רול בנאלי. מאמן טוב חייב שבתיקיה שלו יהיו מספר אופציות להגנה נגד כל סוגי ההתקפות והסגנונות. אם זו הגנה נגד פיק אנד רול, הגנה שלוחצת על כל המגרש, הגנה קבוצתית או וואט אבר. מאמן טוב יכול להאמין בשחקנים מסוימים וללכת איתם, אבל צריך לדעת שאם הם ביום חלש אז לא להתעקש. מאמן טוב זה אחד שלא בא עם חילופים מהבית, אלא מגיב תוך כדי תנועה בהתאם לנעשה על הפרקט.

אז האם קטש הוא מאמן טוב? כן, אבל כמה הוא מתאים לירושלים אני לא יודע. בשנת 2010, בקדנציה הקודמת שלו בבירה, הוא הגיע בקול תרועה אחרי אליפות היסטרית עם הגליל. אז הוא לא הביא איתו בשורה, ונראה היה שסיר הלחץ כאן קצת גדול עליו. כמעט עשור עבר מאז וקטש שוב איתנו, מנוסה יותר, פיקח יותר, ולעניות דעתי זה כבר לא גדול עליו כבעבר, אך חוסר ההתאמה שלו למועדון בסדר גודל של הפועל ברור לעין. מועדונים "שקטים" עם פחות שאיפות מהאדומים, תפורים יותר למידותיו. כשליגת העל תחזור לסדרות פלייאוף זה יורגש אפילו יותר.


ליאור אליאב (צילום: פרטי)

ליאור אליאב (צילום: פרטי)


את מה שטנריפה עשתה להפועל בצבע עם קולטון אייברסון ברבע גמר ליגת האלופות, ואת מה שעשתה ראשון לציון לאדומים בחצי גמר הפיינל פור עם דיימון סימפסון, אני זוקף אך ורק לחובתו של המאמן. אם קטש רוצה לגמור את העונה על הקווים בארנה, הוא חייב למצוא פתרונות לתרחישים כאלה. בואו נקווה שעם הבאתם של סולימאן בריימו ומינדאוגאס קופשאס המאמן בכיוון הנכון. אחד הדברים הברורים שבהם קטש רצה להתחזק לשנה הקרובה זה האגרסיביות. לאחר הרכות הבלתי נסבלת אשתקד בראשותם של ג'וש אוואנס ודאשון באטלר, מסתמנת העונה קבוצה קשוחה ואגרסיבית ברמה אחת מעל. טרנט לוקט, אייזאה קאזינס ובריימו הם קודם כל לוחמים, שחקנים עם "סייז" גבוה לעמדות שלהם ואתלטיות טהורה.



את שיעורי הבית מהעונה האחרונה עודד עשה בשקידה, אמנם סגל השחקנים פחות נוצץ ומוכר, ואין ספק שיש הימור גדול על איכותו ותפקודו, אך אם סימני השאלה יתבררו כסימני קריאה, עודד קטש יהיה כאן גם בעונת 2020/21. אם לא, עודד קטש יחזור סופית למקומות ה"שקטים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ניר

    כל מילה בסלע
    נקודות החולשה שנה שעברה צעקו :באטלר באטלר באטלר שקיבל קרדיט אינסופי ,ובל נשכח את יוגי …
    כמו כן הקרדיט המועט שקיבלו אמארה וליאור.
    בעיניי עודד היה הישראלי הגדול בכל הזמנים, אבל כמאמן קשה לי עם האפטיות שלו וההתעקשות ללכת עם שחקנים גם שלא הולך להם…
    עודד מספיק אינטיליגנט ללמוד מטעויות, נקווה שהשנה נראה קפיצת מדרגה גם על הפרקט וגם מחוצה לו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר