גיא הראל (צילום: אורן בן-חקון)
גיא הראל (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | מסמנים מטרות – בהפועל רוצים פיינל פור אירופי

גיא הראל סימן השבוע את אירוע משחקי ההכרעה של הצ'מפיונס ליג כמטרה, אך גם זה לא ישכנע אף אחד שהפועל טועה כשהיא מוותרת על היורוקאפ | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.9.19 10:01

ההכנות לקראת עונת 2019/20 של הפועל ירושלים יצאו השבוע לדרך עם מסיבת העיתונאים המסורתית שערכו ראשי המועדון. נדמה כי המטרה העיקרית של אנשי הפועל בשלב זה, היא להתאים את הציפיות של האוהדים לאלו של המועדון.

זאת גם הסיבה שבגינה מיהר המנכ"ל גיא הראל להצהיר, שהמטרה העיקרית היא להגיע לפיינל פור של הצ'מפיונס ליג, מתוך כוונה ברורה שהמשחקים יתקיימו בארנה. למרות שזו היתה המטרה המרכזית גם בעונה שעברה, נדמה כי משהו בהפועל הנוכחית קצת נכבה, שהאנרגיות דעכו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בקיץ שעבר, חודשים ספורים לאחר הכרזת העזיבה של אורי אלון, רצו הראל והבעלים החדש-ישן אייל חומסקי להראות שהמועדון לא נפגע מעזיבתו של אלון. אלא שבפועל, המועדון נפגע ובצורה ממשית. התקציב, שקוצץ בכ-15 אחוזים בקיץ שעבר, ממשיך לרדת והוא נמוך משמעותית מימי אלון העליזים. גם הרכש שהחתימה הפועל לא מזכיר במאום את השמות הנוצצים שאותם הביא אלון ואליהם כיוון הבעלים לשעבר. הפועל הביא שחקנים טובים, אבל לא את הטובים ביותר בנמצא, כשעל הדרך היא גם חסכה לא מעט כסף בשל עזיבתם של ליאור אליהו ויוגב אוחיון, שקיבלו שכר גבוה.

הפועל הנוכחית, זאת שאחרי עידן אורי אלון, מנמיכה את עצמה וחוזרת להיות אנדרדוג. הוויתור על היורוקאפ אינו ברור והוא פוגע בקבוצה גם מקצועית וגם תדמיתית, כי אם אם מכבי ראשל"צ יכולה להרשות לעצמה לשחק ביורוקאפ – גם הפועל היתה יכולה.



האוהדים, כך עולה משיחות ביניהם וגם מהרשתות החברתיות, מגיעים לעונה הזאת עם הרבה פחות חשק וטירוף. המפעל האירופי, שהיה עד לפני שנתיים-שלוש, גולת הכותרת בעונה האדומה, הפך למינורי והוא לא מהווה אלטרנטיבה אמיתית וראויה ליורוקאפ. קבוצות איכותיות אין בצ'מפיונס ליג, כשגם וירטוס בולניה, האלופה של השנה שעברה, החליטה לעזוב לטובת היורוקאפ.

ראינו גם דוגמאות לשחקנים שמעדיפים את המפעל השני בחשיבותו של יול"ב במקום את זה של פיב"א, כמו למשל האקור פאלסון האיסלנדי וקורי וולדן, אקס הפועל חולון, שאיתו הפועל ניהלה שיחות הקיץ, אשר העדיפו לחתום בקבוצות שמשחקות ביורוקאפ.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


אני לא מזלזל חלילה בעבודה שעושים אייל חומסקי וגיא הראל בהפועל. השניים בהחלט משקיעים מזמנם ומכספם והם ראויים להערכה, אבל גם אם בהפועל "נעלבו" במקצת מכך שהיורוליג וג'ורדי ברטומאו לא ספר את הפועל בימי אורי אלון, אל להם לקחת את זה למקום האישי, כי הוויתור של הפועל על השתתפות ביורוקאפ רק פוגעת במועדון. כבר בשנה שעברה ניתן היה להבחין בירידה במספר המנויים ובמספר הצופים במשחקים, הן בליגה והן באירופה, והסיבה היא פשוטה – המוצר שקיבלו האוהדים היה פחות אטרקטיבי. אם הפועל לא תשאף קדימה ככל האפשר, המוצר והמותג ימשיכו להיפגע ולהישחק.

הראל טען, טוען וכנראה שגם ימשיך לטעון, שהקבוצה התפכחה מחלומות היורוליג, אך זו לא סיבה שהוא וחומסקי יורידו את הפועל למפעל השלישי בחשיבותו באירופה.

הפועל חייבת לחזור ליורוקאפ, כי האלטרנטיבה – למרות הרעות החלות של היורליג – פשוט ברמה הרבה יותר נמוכה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הפועל ירושלים

    אנשים טועים ולא מבינים מבחינת תואר של "כדורסל אירופי" ליגת האלופות לא עומדת בזה!!! כדורסל אירופי זה אומר יורוליג ויורוקאפ וליגת חזקות מקומיות כמו ספרד טורקיה גרמניה רוסיה איטליה, בכל ליגה כזאת יש כמה קבוצות יורוליג ויורוקאפ, ומלבדם יש עוד קבוצות שחלשות ונמצאות בלבד התחתון של הטבלה שהם בליגת האלופות, ליגת האלופות שווה במדד כליגה ישראלית {ללא מכבי תל אביב!!!}

    לכן זה לא אירופה זה סך הכל עוד מפעל שמשתתפיה משחקים 2 משחקים בשבוע ולא משחק אחד!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר