ג'יימס פלדין, טרנט לוקט (צילומים: שרון בוקוב)
ג'יימס פלדין, טרנט לוקט (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | פיינל פור כמטרה: הערב, הפועל מסתערת על ליגת האלופות

הפועל יכולה וצריכה להגיע לארבע האחרונות, אבל היא גם צריכה להפגין דומיננטיות ולהגיע לשיא במשחקי ההצלבה | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.10.19 12:39

הדרך לתואר אירופי של הפועל תחל בחול המועד סוכות. ביום רביעי הקרוב תשחק הפועל בטורקיה מול באנוויט, ולמרות שנפרדנו לשלום מהחוק הרוסי (באופן חלקי), עדיין ישנם פערים בין הפועל של הליגה להפועל של אירופה בזכות שני זרים נוספים שמאפשרים לעודד קטש תמרון רחב יותר. כמו בעונה שעברה, הפועל פייבוריטית להגיע לפיינל-פור, אבל אין מקום לזלזל במפעל הזה ובבית של הפועל יש בהחלט כמה קבוצות ראויות. ההבדל מול היורוקאפ הוא בטופ של המפעל: אין כאן קבוצות בסדרי גודל ותקציב כמו קאזאן, קובאן ומלאגה, ש"מדגדגות" את הרמה של קבוצות היורוליג. לכן היכולת ללכת עד הסוף היא הרבה יותר ממשית. לשם כך הפועל לא תצטרך להיות רק להיות דומיננטית בבית המוקדם, אלא בניגוד לעונה שעברה, גם להגיע ביכולת שיא למשחקי הפלייאוף. הסגל הרחב והרעב של הפועל להגיע רחוק יותר יכולים להקפיץ את הקבוצה עוד מדרגה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בינתיים, עוד לפני אירופה, הפועל יכולה לסמן לעצמה וי על ההכנה לעונה הקרובה, הן מבחינת הקיץ וההחלטות לגבי בניית הסגל והן מבחינת הטורנירים ומשחקי ההכנה. שני דברים בולטים לטובה: האחד, ההמשכיות עם שחקני מפתח מהעונה שעברה, בעיקר השלישייה תמיר בלאט-ג'ייקבון בראון-ג'יימס פלדין, שנראים חדים ומתואמים ונותנים את הטון, וכמובן השארת טיישון תומאס שעדיין לא התחיל את העונה. להפועל יש יתרון על הקבוצות האחרות ורואים את זה ברמה הגבוהה של השטף ההתקפי יחסית לשלב הזה של העונה, וכמובן ראוי להחמיא לעודד קטש ולצוות מסביבו בעניין הזה.

השני, הבאת שחקנים שמשלימים את החסר ומתאימים לסגל הקיים – טרנט לוקט שמתגלה כמנעול הגנתי ושחקן שמגיע לכל כדור, ובהתקפה יודע לשחק "רחוק מהכדור"; נמרוד לוי שעוזר לרווח את המגרש עם קליעה מבחוץ ועוזר נהדר בריבאונד; עידן זלמנסון שמשתלב טוב במשחק הקבוצתי ורואה את המגרש כמו גארד (5 אסיסטים נגד נס ציונה במחזור הראשון); סולימן בריימו שנותן עוד פיזיות בצבע ויכולות מגוונות בהתקפה; ומינדאוגאס קופשאס שמאפשר סגנון משחק שונה ונותן מענה לגבוהים מסיביים בצד השני.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


הסגל הזה, בטח עם שובו של תומאס והשתלבותו (על הנייר בינתיים) של אייזיאה קאזינס באירופה, גיבש קבוצה שמתמחה ב"דברים הקטנים": שמירה אגרסיבית, הליכה חזקה לריבאונד, מאבק על כדורים אבודים. המהלך האחרון מול מכבי תל-אביב בגמר גביע ווינר סימל את הנקודה הזו: ריבאונד התקפה של בריימו, המשך עם "טיפ" של לוקט ואחר-כך פלדין שהגיע ראשון לכדור. דברים קטנים שמנצחים משחקים. לא יהיה פשוט ליריבות של הפועל לשחק מול לוקט-בריימו-תומאס בעמדות הפנים וגם הרכבים אחרים יכולים לעשות חיים קשים הגנתית.



למרות זאת, יהיו רגעים בהמשך העונה, בוודאי מול הקבוצות החזקות ובמשחקים המכריעים, שהפועל תצטרך לעלות רמה גם ב"דברים הגדולים": להביא את הביצוע ההתקפי למקסימום האפשרי ולקבל תפוקה גדולה מהשחקנים המובילים. הסגל הזה עוד צריך להוריד סימני שאלה לגבי היכולת להתמודד ברמות הגבוהות. הפועל תצטרך שבראון ופלדין, שני מקבלי ההחלטות והסקוררים העיקריים של הקבוצה, יסחבו אותה ברגעים החשובים ויעזרו לזכות בתארים – היעד הברור של הפועל העונה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר