עודד קטש (צילום: מדיה דיי - אורן בן-חקו)
עודד קטש (צילום: מדיה דיי - אורן בן-חקו)

דעה | למרות הניצחון, להפועל ירושלים יש עוד הרבה עבודה

הניצחון מול א.א.ק היה יפה וחשוב, אבל הבליט כמה נקודות שעליהן עודד קטש חייב לעבוד: סגירה לריבאונד, הגנה נגד שלשות וחוסר תיאום בהתקפה | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.10.19 20:53

כבר בתחילת העונה קיבלנו אווירה של משחק גדול בארנה, עם מפגש מול אחת הקבוצות היותר טובות במפעל המושמץ של פיב"א וקאמבק גדול של הפועל. הדבר המשמעותי שקטש והשחקנים יקחו מהמשחק הזה הוא האופי והיכולת להישאר במשחק למרות הרדיפה אחרי אא"ק מהרבע השני וכמה "רגעי שבירה". צריך גם להודות לפריכות המנטלית של אא"ק שקרסה בדקות האחרונות. המאמן היווני הימר (וטעה) כשלקח את פסק הזמן האחרון שלו 3:20 דקות לסיום כשקבוצתו עוד הובילה ב-2 הפרש והשאיר את קבוצתו ללא מענה בסיום.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפועל, מנגד, פישלה בשני דברים עיקריים הגנתית: הראשון בשמירה על הקליעה מבחוץ של אא"ק. לא צריך לקבל את זה שהם היו בערב יוצא דופן. לאורך שלבים רבים במשחק, הגארדים של היריבה הרגישו נוח מידי ולרוב זה קרה אחרי חילופים הגנתיים. ברבע האחרון הפועל טיפלה יותר טוב בבידודים של קית' לנגפורד. בנוסף, היו מספר מקרים של חוסר ריכוז והליכה לעזרה מיותרת, כולל של הבאנקר ההגנתי טרנט לוקט, שהשאירו שחקן פנוי מחוץ לקשת אחרי חדירה.

הדבר הנוסף הוא ריבאונד ההגנה – אא"ק ניצחה את הפועל 9:18 בנקודות מהזדמנות שנייה, וגם זה עצר כמה מומנטומים של הפועל.

בצד ההתקפי, להפועל יש עדיין הרבה עבודה כדי להגיע לזריקות טובות יותר באופן עקבי יותר. אינדיקציה טובה לכך שהמשחק לא שטף מספיק היא 2 זריקות בלבד מהשדה ב-26 דקות של לוקט, שלרוב ניזון מהיכולת של האחרים לייצר בשבילו זריקות.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


אבל היו גם דברים חיוביים מבחינה מקצועית, ולא רק אופי, ובעיקר הופעה גדולה של שני השחקנים שיקבעו לאן הפועל תגיע העונה – בראון ופלדין – שסיפקו לא רק נקודות אלא גם מנהיגות שסחפה את האחרים. תומאס ובריימו, גם אם התקשו במאבקים בצבע בכמה מקרים, בסופו של דבר היו יעילים מאוד. צריך לציין את התעוזה של קטש בנוגע לשימוש בכל הרוטציה שלו, דבר שלא ראינו הרבה במשחקים באירופה שנה שעברה. למרות שכבר העלה במחצית הראשונה את נמרוד לוי, קופשאס וקאזינס, קטש ניסה את בר טימור אחרי ההפסקה ואחר-כך הימר על זלמנסון שהחזיר ובגדול. הסגל של הפועל מספיק רחב כדי שבהמשך העונה כל אחד מהשחקנים יכול להיות האקס-פקטור במשחק מסוים.



אומנם אא"ק נחשבת לטופ של המפעל, אבל זה סימן לכך שאסור לזלזל ביריבות של הליגה הזו, בטח כאשר כל משחק חשוב מכיוון שהמיקום בבית הוא קריטי לשלבים הבאים. הפועל יכולה רק לקוות לכמה שיותר משחקים כאלו עם אינטנסיביות גבוהה שרק יעזרו לקבוצה להשתפר. בטווח הקצר מאוד זו גם הכנה מצוינת למפגש מול מכבי ביום ראשון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר