הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)
הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

דעה | חרטה ברטה: ראסטה וכטה הרימה להנחתה למי שחושב שהרמה בליגת האלופות נמוכה

התחושה של הקהל שהמפעל האירופי הוא בינוני מייצרת עידוד בינוני, שגורם לשחקנים לשחק בינוני. השאלה אם גם השנה תגיע בסוף איזה טנריפה ותזכיר להפועל בדרך הקשה שבשביל פיינל פור חייבים לשחק אגרסיבי | טור דעה

פורסם בתאריך: 31.10.19 10:29

ראסטה וכטה נולדה כדי לשמש דוגמנית עבור אלה שטוענים שליגת האלופות של פיב"א אינה מפעל ראוי עבור הפועל. זהו מועדון קטן וחדש, חסר מסורת, שקיומו נשמע כמו הנפצה של גרמני סטלן שרצה להוכיח לחבר שלו כמה קל להמציא קבוצה ולהכניס אותה לצ'מפיונס ליג. כמובן שהשם המצחיק, שמרים להנחתה ללא מעט שיבושים מתבקשים (פסטה באסטה, חרטה ברטה, סבתא זפטה ועוד), לא עוזר למי שמחפש לסנגר על המפעל הבכיר של פיב"א שמתיימר להתחרות ביורוקאפ.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הכדורסל נטול ההגנות ומרובה השלשות שהראסטות גררו את הפועל לשחק אתמול משלים את התמונה: לא רק שמדובר בקבוצה איזוטרית, אז גם טקטיקה והגנה קשוחה היא ממנה והלאה. איפה זה ואיפה הגנות הברזל של היורוליג, מגדלור האיכות ומשאת נפשן של קבוצות היורוקאפ שבעצם היותו כזה משרה עליהן פרסטיז'ה של רמה גבוהה? וזה בסופו של דבר ההבדל העיקרי בין המפעלים האלה: שניהם בינוניים כמו ישיבה על הברזלים בפינת רחוב, אלא שבזמן שהברזלים של הצ'מפיונס ממוקמים בפינה חסרת ייחוד, הברזלים של היורוקאפ נמצאים מחוץ למדרגות שמובילים לבניין היורוליג ומי שרובץ עליהם מאמין שיום אחד בעלי הבניין יזהו את הפוטנציאל שבו ויזמינו אותו פנימה לקפה.

העניין הוא שהמחשבות האלה לא נשארות בגדר שיחות אוהדים בלבד. הן מחלחלות מטה לשחקנים בתגובת שרשרת: הקהל חופר על בינוניות המפעל ומבאס את עצמו, פחות אוהדים מגיעים למשחקים ואלה שכן מגיעים לא עושים את זה בתודעה של מצב חירום עידודי, זה מייצר עידוד מנומנם עם ווליום לא מאוד גבוה, השחקנים קולטים את זה ונשבים בוייב של לראות בהתמודדות תחרות קליעות ושיפור סטטיסטיקות ולא מאבק מקצועי-טקטי ברמה גבוהה. מה שבטוח זה שבשלבים המכריעים של הצ'מפיונס, כמו בשנה שעברה, הפועל תפגוש קבוצות קשוחות שלא דומות לקבוצות הרכות של הבתים המוקדמים במפעל. קטש חייב למצוא דרך לגרום לשחקנים שלו לשחק קשוח גם בשלב הזה, אחרת זה שוב ייגמר כמו נגד טנריפה.

***

אפרופו שיחות אוהדים, הוויכוח החם השבוע באחד מהפורומים של הפועל בפייסבוק היה סביב עומרי כספי ועל מידת הלגיטימיות של למנות אותו רשמית לגיא פניני הבא ולקלל אותו בהתאם. הוויכוח נוצר בעקבות פוסט של כספי באינסטגרם אחרי הניצחון על הפועל ביום ראשון, שכלל אימוג'י אחד בלבד תנועת השתקה (אצבע על הפה). המצדדים בלקלל את כספי הביאו את כל הנימוקים המתבקשים: האיש מכביסט, חושב את עצמו וכעת גם פתח חזית מול אוהדי הפועל, ואילו המתנגדים טענו שלא ראוי לקלל אותו כי הוא ישראלי וכי יש ילדים בקהל ועוד.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


וכמו תמיד כשההורים מתווכחים ואף אחד לא חושב לשאול את הילד לדעתו, גם פה אף אחד לא עצר ואמר רגע – מה כספי רוצה? והתשובה היא: ברור שהוא רוצה להיות הנבל! בשביל זה הוא חזר לישראל – כדי שיכירו בו כישות בעלת אופי וחשיבות בזכות עצמה ולא עוד רהיט משלים על ספסל כלשהו. האיש רוצה שיאהבו אותו, שישנאו אותו, שיקללו אותו ושיעשו איתו טראש טוק. כדאי לאוהדים של הפועל, במקום לחפור בויכוחים ברמה של שיעור חברה, להבין שמדובר במרתון ושהמטרה שלהם היא לגרום לכספי להיות עצבני ולא ממוקד לקראת קו הסיום בחודש מאי. הרצון האדיר שלו להיות פקטור מרכזי במכבי, שבינתיים די מצליח, עשוי להתפוצץ לו בפנים אם הכדורים לא ייכנסו והשופטים יפסיקו לתת כבוד. הקהל של הפועל צריך להיות מוכן לתרום את הגרוש ללירה כדי לעזור לכספי לקרוס מנטלית.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ברוך

    אתה כתב או אספסוף? עד כדי כך התדרדר העיתון שהכתבים שלו מטיפים לאלימות מילולית? מה הופך בכלל את מי שכתב ל"כתב"? זה שהוא יודע קרוא וכתוב (ועל החלק השני אפשר לשים סימן שאלה) כל העיר- אני קורא אתכם משנת 1980 כשדודו גהע עוד פירסם אצלכם את הקומיקס "אהלן וסהלן", המלצתי- שחררו את מי שכתב את הדברים, אתם שווים הרבה יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר