הפועל ירושלים נגד מכבי תל אביב (צילום: ניר קידר)
הפועל ירושלים נגד מכבי תל אביב (צילום: ניר קידר)

דעה | להעלות את הרמה – הפועל תוכל לנצח את מכבי בגביע המדינה רק דרך הגנה חזקה

הפועל סופגת יותר מדי נקודות, ומול מכבי ביום שני זה יהיה חייב להשתנות אחרת האדומים יהפכו למחזיקי הגביע לשעבר | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.11.19 09:40

כש-2 הקבוצות הדומיננטיות והמעניינות בכדורסל הישראלי נפגשות אנחנו תמיד מתרגשים, אבל כשהן נפגשות במסגרת גביע המדינה, גם אם זה רק רבע הגמר, זו כבר סיבה למסיבה.

במכבי תל אביב לא יודעים להסביר איך בשלב כה מוקדם של העונה הכל התחבר להם, הצהובים לא מבינים איך הם לפתע מזכירים תקופות יפות של שאראס ושות' בניצוחו של פיני גרשון.

עם כדורסל קבוצתי וניצחונות בהפרשים גבוהים ביורויליג, רוטציה רחבה, קאדר ישראלי רחב ואיכותי שכולל את הישראלי הראשון באן.בי.איי ואת זה שעתיד לרשת אותו, מאמן יווני על תקן רס"ר (ויסלח לי צביקה שרף) מגיעה מכבי תל אביב למפגש רבע גמר אל מול יריבה אדומה, שרגילה לפגוש אותה בדרך כלל בשלבים הסופיים של המפעל.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ומנגד, ניצבת יריבה שרוצה לשמור על תואר מחזיקת הגביע, עם סגל רחב שאומנם לא ברמת היורוליג אך מתאים ברמתו למפעל האירופאי בו היא נמצאת, עם קהל אדום תומך (שלאחרונה נטען שלא מופיע) ומאמן אחד שמאותרג מכל ביקורת תקשורתית ומקצועית.

אז איך בעצם עוצרים את מכבי תל אביב של השנה?

נתחיל במשחק הפנים.

הגבוהים של הפועל לא מספיק דומיננטיים מול קבוצות ששומרות, לראיה המשחק האחרון מול הפועל תל אביב ובו סולימן בריימו, עידן זלמנסון וטיישון תומאס לא השכילו לשחק על תומר גינת בצבע בתחילת המשחק (כזכור גינת היה הגבוה הדומיננטי היחיד אחרי שטרדוול גמר את העונה), בהפועל הסתפקו במשחק מעבר והתקפה עומדת שהסתיימה בניסיונות לשלוש, קצת בעייתי יהיה להסתמך על הקלעים שיתפסו יום טוב אל מול ההגנה הלוחצת של הצהובים.

ההתקפה הטובה ביותר היא ההגנה. ועוד הגנה ושוב הגנה.

בהיעדר דמות דומיננטית בצבע (ראו ערך יהושפט), הפועל צריכה לחימה בהגנה, מהלכי פיק אנד רול פשוטים תופסים את ההגנה האדומה לא מוכנה, לראיה אלישי כדיר את ים מדר במשחק שמינית הגמר האחרון. האדומים מהבירה ספגו בשלושת המשחקים האחרונים מעל 80 נק', נתון שהם ירצו לשכוח. אמנם עודד קטש לא מתייחס יותר מדי לעובדה הזו, אבל בהפועל יודעים שעם הגנה חדירה כזו לא יהיה להם למכור ללא קשר לאיכות ההתקפה.

קינג ג'יימס

פלדיין הוא הברומטר של הפועל, האיש שעל פיו ויכולתו יישק דבר. את התקופה הרעה בתחילת העונה שכחו לו, ואפשר לראות לפי מדדי הפלוס מינוס את ההשפעה החיובית שלו על הקבוצה.
אם הצהובים לא יצליחו להוציא את הכוכב של הפועל מהמשחק, יש סיכוי טוב שנראה קרב צמוד ברבע הגמר המרתק.


חגי פנחסי (צילום: פרטי)

חגי פנחסי (צילום: פרטי)


הצבא האדום

זה לא סוד שבמשחקים האחרונים יש ביקורת על כמות הקהל והעידוד במשחקים בארנה, האוהדים האדומים הם הדלק והמנוע להצלחה של הקבוצה. כדי להגיע למקסימום יכולת צריך הצבא האדום להתגייס, לשים את המחלוקות בצד ולבוא לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב לעשות – לעודד ולתמוך בקבוצה שלו. זה לא שהקהל האדום צריך סיבה כדי לבוא לעודד מול היריבה המושבעת, אבל יש לו טריגר מספק בדמות עומרי כספי שהטריל באימוג'י של השתקה בחשבון האינטסגרם שלו לאחר התבוסה במשחק הליגה, השתקה שכוונה לעבר אוהדי הפועל.



האם האדומים יצליחו להגן על התואר? האם אנחנו עדים לעלייתה החוזרת של השושלת הצהובה? התשובות ביום שני.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר