טרנט לוקט (צילום: שרון בוקוב)
טרנט לוקט (צילום: שרון בוקוב)

דעה | קינזי החדש? טרנט לוקט הוכיח מול מכבי שלהפועל יש סמול פורוורד בכיר

אחרי התחלה חלשה ואיירבולים מוזרים, לוקט התעלה ביד אליהו והוליך את הפועל לחצי גמר הגביע. וגם – למה מכבי לא תרצה את ג'ייקובן בראון? | טור דעה

פורסם בתאריך: 26.11.19 10:21

מי אמר שכלום לא השתנה פה ב-12 שנה האחרונות? למרות שבדקות ההכרעה בניצחון על מכבי אתמול, אחרי שעומר אסתרון שרק למהלך הזוי של 5 נקודות לטובת הצהובים, היציע של אוהדי הפועל אמר לעצמו ש"הנה, מקרה סמי בכר חוזר" – מסתבר שהתקדמנו מאז. הפועל עדיין חוטפת שריקות מופרכות כשהיא קרובה להדיח את מכבי, אבל בניגוד לשנת 2007 – בשנת 2019 השופטים חשים אשמה וממהרים להחזיר לאדומים שריקה כדי לאזן. לא היה שום ספק שלזכותו של ג'ייקובן בראון תישרק עבירה בהתקפה האחרונה של הפועל במשחק, והאמת שספק אם נעשתה עליו אחת. השופטים של העשור הקודם עוד היו מאשרים את החסימה של אייסי על הזריקה של בראון ומאפשרים למכבי לנצח את המשחק בהתקפת מעבר, אבל מסתבר שיש אפקט ל-12 שנה של שירה בגנות סמי בכר בכל פעם שהקהל סבור שהפועל מקופחת על ידי השופטים. מדיניות החזרת השריקות, מסתבר, מתקיימת לא רק בתוך כל משחק ומשחק אלה גם ברמת המטא הרב-עשורית. ספרו את זה לילדים והנכדים כשאלה יטענו שמשמרות מחאה עקשניות הן דבר מיותר ושבכלל עדיף להמשיך בחיים ולא להיתקע בעבר. לפעמים חשוב להיתקע בעבר, זה מנצח משחקים חשובים בעתיד.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אם היינו בשנות ה-90' סביר שמישהו היה טוען השבוע שלטרנט לוקט יש חבר שמתרגם לו את המקומונים, או בתרגום לשנת 2019 – את פורומי האוהדים באינטרנט. הבנאדם עלה לפרקט ביד אליהו כמי שחש צורך להילחם על הפרנסה שלו והזכיר שלהפועל יש סמול פורוורד בכיר. ממש כמו טרנס קינזי, גם לוקט התחיל את העונה בינוני בהתקפה, גרם לאוהדים לשקול אם היכולות ההגנתיות שלו שוות את הנגרות ההתקפית, ואז נדלק בשלב מסוים. אני מקווה מאוד בשביל כל הצדדים שזו לא היתה הבלחה חד פעמית ושהוא לא יחזור להשליך איירבולים מהפינות בקרוב. גם אם הוא לא ידפוק לאותלו האנטרים של העולם דאנקים משפילים בפרצוף בכל משחק, מספיק שישחזר את האקטיביות בריבאונד ההתקפה כדי שהפועל תחזור להיות קבוצה קשוחה כמו לפני חודש.


עופר מתן (צילום: פרטי)

עופר מתן (צילום: פרטי)


הדבר הכי טוב בג'ייקובן בראון זה שהוא שכונתי במידה כדי שהפועל תוכל לאפשר לו לרקוד על הפרקט בלי שהמשחק יתבלגן מדי, ושהוא שכונתי מדי כדי שהחשש שמכבי תחתים אותו בעונה הבאה אינו באמת על הפרק. ההשתלטות ההדרגתית והבטוחה שלו על משבצת הכוכב של הפועל מתבצעת באלגנטיות ומבלי שג'יימס פלדין, הדייר הקודם של אותה משבצת, מגלה סימני תסכול או טינה כלפיו (ככה זה לפחות נראה כלפי חוץ). השלשה בסייד סטפ שבראון ביצע בדקה האחרונה של המשחק נראתה בול, אבל בול, כמו זו של קיירי אירווינג במשחק 7 נגד גולדן סטייט בעונת האליפות של קליבלנד. סביר שברגעים אלה ממש שוקד אחד מאוהדי הפועל שנולד במילניום הנוכחי על גיפ שימחיש את הדמיון בין שני המהלכים. אם זה טרם קרה, תרגישו חופשי להבריז משיעור תושב"ע הבוקר כדי לתת עבודה. זה מספיק חשוב וישמש את כולנו שנים קדימה.

הניצחון הזה הוא מהמשחקים שיכולים לשנות עונה. מעבר לעובדה שהפועל הפכה בין לילה לפייבוריטית המובהקת לזכות בגביע, היא הוכיחה לעצמה ולקהל שהאגרסיביות של תחילת העונה היא דבר שאפשר לשחזר, ואין כמו מפגש עם הקבוצה הכי חמה באירופה (נכון לפני שבועיים) כדי להראות את זה. ועדיין, אסור להתבשם מהניצחון ולחשוב שהשינויים בסגל אינם נחוצים. קופשאס וקאזינס יכולים בהחלט להיות מוחלפים בשחקנים טובים ומתאימים יותר, וזה קריטי אם רוצים לנצח את מכבי שוב העונה, כולל במשחקים בהם טאריק בלאק – השחקן האיכותי ביותר בארץ לדעתי – ישחק.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בראון

    באמת כמה חסר הבנה אפשר להיות, הנה הסבר: רק חמישה זרים ניתן לרשום לליגה, החמישה הטובים ביותר נרשמים באופן קבוע ולכן גם אם נחתים שניים אחרים לא נוכל לשתף אותם בליגה מבלי לספסל 2 אחרים, אות מי תספסל? את בראון, לוקט, פלדין, בריימו, או תומס? כולם שחקנים חשובים מאוד.

  2. משה

    כתבה סתמית. לא הוסיפה כלום. תיאור ילדותי של המשחק. בשביל זה נותנים לו טור בעיתון?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר