הפועל ירושלים חגיגה (צילום: שרון בוקוב)
הפועל ירושלים חגיגה (צילום: שרון בוקוב)

דעה | ניצחון של פעם בעשור – גם ניצחון על מכבי וגם במשחק נוק אאוט

הפועל לקחה בעשר השנים האחרונות אליפויות, זכתה בגביעים ורשמה ניצחונות על מכבי, ועכשיו סוף-סוף היא גם השיגה ניצחון נוק-אאוט על הצהובים מתל אביב | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.11.19 17:32

בשבוע שעבר כתבתי שדווקא משחק גביע מול מכבי תל אביב יכול להיות נקודת מפנה חיובית, כהזדמנות לשחקנים להשתיק את הביקורות ולהראות שהם יכולים להתמודד מול קבוצה מהטופ האירופי, גם אם המשחק לא יסתיים בניצחון. זה נגמר עם אחד הניצחונות הגדולים של הפועל כבר הרבה מאוד שנים. בעשור האחרון הפועל השיגה אליפויות וגביע וגם לא מעט ניצחונות על הצהובים מתל אביב, אבל לא נהנתה משני הדברים יחד (ולא – גביע ווינר לא ממש נחשב). זה ניצחון נוק-אאוט (גביע או אליפות) ראשון על הצהובים מאז הקאמבק הבלתי נשכח ההוא של דרור חג'ג', טימי באוורס, ג'יימי ארנולד וחבריהם. וכשזה קורה כשמכבי תל אביב עם פתיחת עונה אדירה והפועל במומנטום שלילי, ועוד ביד אליהו, אפשר להבין כמה הניצחון הזה מתוק.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


דיברו בתקופה האחרונה על הרכות של הפועל ועל הגנת החילופים. קודם כל, הגנת חילופים היא לא בהכרח דבר רע. היא צריכה להיעשות עם השחקנים הנכונים ובאופן הנכון. בשנה שעברה היה להפועל גארד שהקשה על שחקני פנים, יוגב אוחיון, והשנה זה חסר. נכון, ביד אליהו הפועל הגיבה לא רק בחילופים, אבל בשורה התחתונה הוכח שזה לא מה אתה שומר, אלא איך אתה שומר. האדומים היו אגרסיביים, חדים וחיפו אחד על השני. אגב, טיישון תומאס וסולימן בריימו שומרים על הגארדים של היריבה לא פחות מהגארדים של הפועל. הבעיה היא שנמוך נשאר עם גבוה מתחת לסל ופה להפועל יש עוד הרבה מקום לשיפור – עיין ערך 14 ריבאונד התקפה לאותל'ו האנטר וחבריו.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


ואם כבר טיישון תומאס וסולימן בריימו, ככה בהפועל דמיינו את הצמד הזה בקיץ. הם ניצחו בהרבה מאבקים בצבע והוסיפו גיוון להתקפה. סוף-סוף תומאס הזכיר את הקטר מהעונה שעברה. הוא היה בכל מקום על המגרש עם כמעט טריפל דאבל, 4 חסימות ומדד 27. מגיע שאפו לכל מי שדרך על המגרש, עם דגש על ההגנה גדולה של תמיר בלאט, אבל הדובדבן על הקצפת היה ג'ייקובן בראון. ה-איש של הפועל שוב הוכיח שבמידה רבה הוא ההבדל בין קבוצה טובה לקבוצה שיכולה לנצח גם את מכבי תל אביב. הבעיה ששוב עלתה ביום שני היא הסגל הקצר: הפועל התבססה במשחק הזה על שישה שחקנים כאשר זלמנסון, לוי וטימור מקבלים פחות מ-10 דקות. כל אחד מהשלושה שחקן מספיק טוב כדי לתרום גם במעמדים כאלה. בחשיבה לטווח ארוך בקבוצה צריכים לקחת בחשבון איך כל הישראלים יהיו מוכנים למאני טיים של העונה.



הפועל כמובן לא צריכה להסתנוור. ניצחון ענק, אין ספק, אבל יש עוד דרך ארוכה וראינו מהאדומים חוסר יציבות גדול. גם הדרך לגביע המדינה ממש לא סלולה, היריבות שהגיעו למעמד חצי גמר הן ראויות ובוודאי יכולות לנצח את הפועל במשחק אחד. בניגוד למפגש מול מכבי הפייבוריטית, פה ההכנה המנטלית צפויה להיות קשה בהרבה. אבל המסר הוא ברור: אם הפועל באה לטרוף, השמיים הם הגבול.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר