עודד קטש, ג'יימס פלדין (צילומים: שרון בוקוב)
עודד קטש, ג'יימס פלדין (צילומים: שרון בוקוב)

דעה | משחק על עונה – ברביעי הבא, הפועל חייבת לנצח באתונה

אחרי הניצחון על באנוויט השבוע, הפועל תפגוש ברביעי הקרוב את א.א.ק אתונה בקרב ישיר על ראשות הבית | טור דעה

פורסם בתאריך: 11.12.19 19:18

ביום רביעי הקרוב, בזמן שבו כמעט כל אוהדי הספורט בעולם יצפו בקלאסיקו הספרדי בין ריאל מדריד לברצלונה, אוהדי הפועל ירושלים בכדורסל יהיו כל כולם ביוון, אם זה האוהדים שינצלו את זה לחגיגה יוונית בשיא העונה באתונה, דרך אלה שישימו את המשחק הספרדי על הולד בשלט ויחברו לגיל ברק וארז אדלשטיין בערוץ הספורט, ועד העסוקים ביותר שירעננו את אפליקציות הספורט ללא הפסקה.

ביום שלישי האחרון נפתח הסיבוב השני בליגת האלופות, והוא התחיל בדיוק כמו הראשון. אז האדומים מירושלים נסעו לטורקיה וחזרו עם ניצחון דחוק 73:69. השבוע הגיעו הטורקים לארנה בירושלים ונכנעו בשנית, הפעם זה היה קל יותר – 72:83. כאמור, המשחק הבא בזירה האירופית ייערך ברביעי הקרוב באתונה מול א.א.ק, וזו תהיה אופרה אחרת לגמרי. בעונה שעברה הפועל ניצחה באולם האולימפי באתונה (75:79) תוצאה שכל גורם במועדון חולם לעשות גם הפעם. בסיבוב הקודם, הגיעה א.א.ק לארנה ונתנה משחק הירואי, ולמרות זאת הפסידה לשחקניו של עודד קטש בשבע נקודות הפרש (ועוד נחזור להפרש).


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בואו ניקח בחשבון שלוש נקודות מהותיות לקראת המשחק:

1. היוונים במשחק ענק עם למעלה מ-50 אחוז לשלוש בארנה, עדיין הפסידו. זה נתון מעודד שהסיכויים שיחזור על עצמו קלושים.

2. חסרונו של טרנט לוקט אקוטי מאוד. הפורוורד שנסע לארה"ב עקב סיבות אישיות, לא יוכל לעזור לחבריו ביוון, וחסרונו יורגש בעיקר במשימה ההגנתית לעצור את קית' לנגפורד.

3. חרף העובדה שיצטרפו אוהדים רבים לקבוצה באתונה, זהו משחק חוץ קשה מאוד. לקבוצה היוונית שאותה מובילים שחקני כדורסל מוכחים, שאליהם הצטרף לפני כחודש הרכז מריו צ'אלמרס, אחד עם רזומה של טבעת אליפות אן.בי.איי (עם מיאמי היט של דווין וויד ולברון ג'יימס), כך שזאת קבוצה שונה לגמרי מהקבוצה שהגיעה לארנה בסיבוב הקודם.


ליאור אליאב (צילום: פרטי)

ליאור אליאב (צילום: פרטי)


ניצחון של הפועל במשחק הזה קריטי להמשך, כי הוא יבטיח לאדומים ככל הנראה את המקום הראשון בבית. אז כמו שהשחקנים מבינים את חשיבות המשחק והניצחון בו, עודד קטש ידאג לתזכר אותם, שבמקרה של הפסד משמעות ההפרש היא קריטית. כמו שהזכרתי קודם, האדומים ניצחו בסיבוב הראשון 78:85 , פער של 7 נקודות הפרש. במקרה של הפסד, חייבת הפועל לדאוג שההפרש לא יעלה מ-6 נקודות לטובת היוונים. בכל זאת, אחרי המשחק בין הקבוצות יישארו לכל קבוצה עוד חמישה משחקים שבהן יכולות להיות מעידות.

מי שצריך ומוכן להוביל את ירושלים הוא לא אחר מאשר ג'יימס פלדין. הגארד האמריקני – דומיניקני נמצא בכושר שיא בתקופה האחרונה בכלל, ובכושר קליעה מדהים בפרט. הוא המטיר במוצ"ש האחרון 41 נקודות ב-28 דקות על ראשה של גלבוע, והוסיף עוד 27 כאלה מול בנדרימה הטורקית בשלישי. את כל זה הוא עשה עם 13 מ-22 מחוץ לקשת – 60 אחוזים – וואו.

החזרה לכשירות של ג'ייקובן בראון ובר טימור חשובה מאוד נוכח העובדה שלוקט מעבר לים. קשיחות ואגרסיביות בהגנה מצידו של ג'יי בי, ורוח לחימה והקרבה מצידו של בר טי הם נקודות מפתח.



בינתיים, הגרלת גביע המדינה קבעה שהפועל תפגוש במעמד חצי הגמר את מכבי ראשון לציון, הקבוצה שהיא הכי לא רצתה לקבל. מי שלקחה את האליפות מהפועל בארנה ב-2016, זו שהדיחה בעונה שעברה את האדומים בחצי גמר הפיינל פור – היא הקבוצה שבעצם מצטיירת כ"נאחס". מצד שני, בעונה שעברה אותה ראשון לציון הובסה בגמר הגביע בארנה. אז מעבר להכנה מקצועית, עודד חייב להכין את הקבוצה ואת עצמו קודם כל מנטלית. שבת שלום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר