כריס ג'ונסון (צילום: אורן בן חקון)
כריס ג'ונסון (צילום: אורן בן חקון)

הפועל רוצה את כריס ג'ונסון לעוד עונה: "הוא נכס"

ראשי הפועל ירושלים יגישו בקרוב לפורוורד הצעה לחידוש החוזה עם שדרוג בשכרו: "הוא הברומטר של עודד"

פורסם בתאריך: 26.1.19 17:56

כאשר הפועל ירושלים הודיעה בקיץ האחרון על החתמתו של כריס ג'ונסון אי שם בחודש יולי, הצטרפותו הותנתה בכך שהסמול פורוורד לא ישיג חוזה בליגה הטובה בעולם – תנאי שאכן התממש. מאז, ג'ונסון נחשב לאחד השחקנים היציבים בסגל של הפועל ירושלים, אך יש לציין שהוא חתם על חוזה לעונה אחת בלבד, ללא אופציה – בניגוד למה שהפועל נוהגת לעשות בדרך כלל. הפועל ירושלים ביקשה זאת בעת ניסוח החוזה, אבל ג'ונסון התעקש על חוזה לשנה אחת, מסיבה ברורה: המטרה שלו היא לנסות גם בקיץ הקרוב להשיג חוזה באן.בי.איי.



המאמן עודד קטש יודע כבר מעכשיו שהוא רוצה את מספר 4 לעונה נוספת, והאדומים יודעים שיצטרכו לשדרג לו את החוזה לצורך כך. כיום שכרו של הפורוורד עומד על 250 אלף דולר נטו. בהפועל ירושלים ינסו לשחזר את המהלך שעשו לאחרונה עם ג'יימס פלדין, ולהחתים את ג'ונסון תוך כדי העונה, אבל גם שם מבינים שבמקרה הטוב, אם אכן יקרה המהלך, הוא יכלול התניה – כלומר ג'ונסון יבקש בכל זאת אפשרות להשתחרר עד לתאריך מסוים, כנראה אוגוסט, בניסיונו הקבוע להשיג חוזה באחת מקבוצות האן.בי.איי.

"הוא פשוט נכס, ראינו שהיה חסר לנו כשנעדר", אומרים בהפועל על השחקן, שקולע 12.4 נקודות, לוקח 3.1 ריבאונדים ומוסר 1.3 אסיסטים בליגה. "הוא מראה יציבות, ובנוסף יש לו אישיות נהדרת. הוא הברומטר של קטש בעמדה שנחשבת היום קריטית".

כריס ג'ונסון (צילום: אורן בן-חקון)

כריס ג'ונסון (צילום: אורן בן-חקון)

המספרים של ג'ונסון באירופה מעט פחות טובים, אבל עדיין סולידיים ועומדים 10 נק' ו-4.6 ריב', אבל בהפועל מבינים שיש כאן שחקן שזו רק השנה השנייה שלו באירופה, ולכן הוא עוד יכול להשתפר – גם אם גילו נחשב מעט מתקדם (28).

"הוא החבילה השלמה", מעיד אלעד חסין, פרשן ומאמן כדורסל. "אני עוקב אחריו לא מעט זמן ויודע שגם בהפועל עקבו אחריו מקרוב עוד בעונה שעברה. הוא עסקה נהדרת. יש לו מוסר עבודה מצוין ואופי נהדר ואלו דברים שמתאימים להפועל. הוא שחקן שתורם בשני הצדדים, בהתקפה ובהגנה".

אם יש משהו שקצת מעיב בכל זאת על הרושם הכללי, זוהי יכולת הקליעה. בהפועל מצפים שג'ונסון ישפר זאת, שכן הסמול פורוורד הגיע להפועל על תקן של קלעי טוב, ולא רק משום שהוא שומר מצוין. בליגה הוא קולע משלוש ב-25 אחוז בלבד, 32-8 בשבעה משחקים; בצ'מפיונס ליג האחוזים טובים יותר (31.3), עם 32-10 מחוץ לקשת בתשעה משחקים – אבל עדיין רחוקים מאוד מהקליעה הטובה שהפגין בעונה החולפת בצרפת, עם כמעט 40 אחוזים מהשלוש.

"הוא עדיין לא הראה את כל מה שהוא יכול, למרות שהוא מתפקד נהדר", אומרים בהפועל על הסמול פורוורד, שנכנס לנעליו הגדולות של טרנס קינזי. "הוא עובד קשה באימונים ואין ספק שנראה גרף של שיפור בעניין הזה. הוא קלעי טוב הרבה יותר ממה שהראה עד כה. מה שכן, הוא לא נותן לקליעה להפריע לו ומוצא דרכים נוספים לעשות נקודות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר