עודד קטש (צילום: שרון בוקוב)
עודד קטש (צילום: שרון בוקוב)

דעה | קטשו אותו: עודד קטש לא הגיע מוכן למשחק מול טנריפה

שחקני הפועל היו חלשים, אבל האחריות כולה על המאמן שפשוט לא היה מוכן למשחק | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.4.19 11:11

ערב שחור עבר על הפועל ירושלים בטנריפה. ערב עם סוף עצוב, ששם קץ לחלומות להביא את הפיינל פור של הצ'מפיונס ליג לארנה.

על הפרקט רשמו כל השחקנים של הפועל ירושלים ללא יוצא מן הכלל ערב חלש להחריד. אבל האשמה, לדעתי, היא לא בהם אלא במאמן עודד קטש, שלא הצליח להכין את הקבוצה שלו למשחק הכי חשוב של העונה.

הסיבות שהפועל בחרה השנה בצ'מפיונס ליג ידועות, כשאחת המרכזיות שבהן היא הרצון של ראשי המועדון ללכת עד הסוף ולצבור ביטחון. אלא שביום רביעי קיבלו ראשי הפועל סטירת לחי מצלצלת עם הדחה כואבת. אם מצרפים לכך את המאבק המתמשך עם ארגון האוהדים 'בריגדה' הרי שנראה שהשבועות הקרובים לא יהיו קלים.

במשחק ביום רביעי, כאמור, שחקני הפועל ירושלים פשוט לא פגעו. אבל הפעם לא אחתוך אותם, כי שכבר ציינתי – האחראי להפסד הוא המאמן קטש. אז אחרי שהחמאתי לקטש הרבה מאוד העונה, הפעם אני בוחר לשים את כל כובד המשקל עליו. קטש, אני מקווה, יצליח להתאושש מכך ואחרי שינוח בסיבוב השלישי והמיותר של ליגת העל, הוא יצטרך להוביל את הפועל לגמר הפיינל פור ואולי גם לזכייה באליפות.

ומשפט לסיום לקודקודים גיא הראל ואייל חומסקי – נכון שבניתם קבוצה סבבה, אבל לא באמת האמנתם שהיא מתאימה לרמות הגבוהות של אירופה, השבוע הסתמן שהיא אפילו לא מספיקה לרמה השלישית באירופה.


רמי מנדל

רמי מנדל


הסיבוב השלישי המייגע הוא הזדמנות מצוינת עבור הפועל להתרכז במה שבאמת בוער – הקרע שרק הולך וגדל בין ראשי הקבוצה לבין ארגון האוהדים 'בריגדה'.

הסכסוך הארוך והמתוקשר הזה פוגע מאוד בהפועל ומוטב יעשו גם האוהדים וגם ראשי המועדון אם יגיעו להבנות ויפסיקו לחפש אחד את השני. הגיע הזמן לעשות סוף כי בשורה התחתונה – הפועל היא מעל כולם.


אוהדי הפועל ירושלים, יציע בריגדה (צילום: אורן בן-חקון)

אוהדי הפועל ירושלים, יציע בריגדה (צילום: אורן בן-חקון)


הרבה גבות הורמו מצד פרשני הכדורגל כשבית"ר החליטה לצרף במהלך העונה את יוסי בניון. "הילד", שעוד מעט חוגג 39, אמנם התחבר מאוד לבית"ר ובעיקר לאוהדים שלה, אבל הפרשנים השונים לא תהו על צירופו מבחינה מקצועית אלא על אותו סעיף בחוזה שידבר על היום שאחרי הפרישה של הקשר.

הסעיף הזה דיבר על שילובו של בניון כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער הצהובה, אולם בשבועות האחרונים הולך ומסתמן כי בניון יזכה לשדרוג ומה שלמעשה מוצע לו על ידי משה חוגג זה תפקיד המנהל המקצועי של המועדון כולו.

הרבה שאלות צפות ועולות: האם שחקן שמעולם לא אימן וזהו למעשה תפקידו הראשון אחרי הפרישה בכלל מתאים? האם מי שהיה שחקן גדול יודע בהכרח גם לנהל? ואיך אמורה להיות חלוקת הסמכויות בינו לבין אלי אוחנה? והאם מישהו בכלל שאל את אוחנה לדעתו על המהלך?

אוחנה בחר לשמש כיו"ר בית"ר ירושלים שנושא באחריות לכל הפעילות במועדון, כשבנוסף הוא שותף מלא לקבלת ההחלטות הניהוליות והמקצועיות. העונה בחר אוחנה שלא להתערב בהחלטות המקצועיות של המאמן ניר קלינגר, אך כאן הביע את דעתו בשיחות הם ניהלו. אני סבור שלאוחנה לא תהיה בעיה עם מינוי כזה של בניון כצלע הרביעית בהנהגת המועדון. מעניין יהיה לראות האם בניון, שכבר הוכיח כמה קשה לו להיפרד מהדשא, ישים את הפרק הזה מאחוריו ויתחיל בדרך חדשה או שהחשק לשחק עדיין בוער בו?

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר