עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)
עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | כישלון של מאמן: ההדחה מאירופה רשומה על עודד קטש שלא הגיע מוכן

הפועל הודחה על ידי טנריפה בעיקר כי השחקנים שלה לא היו מוכנים למשחק הלחץ ולאגרסיביות של הספרדים | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.4.19 11:15

הרצון הגדול של ראשי הפועל ירושלים האדומים להיות בפיינל פור של ליגת האלופות של פיב"א גרמו, כך הוכח ביום רביעי האחרון, ללחץ אדיר על עודד קטש והשחקנים שלו, שפשוט לא תפקדו במשחק הכי חשוב שלה העונה. אם להיות כנים, הפועל ירושלים הודחה בצדק כשטנריפה הספרדית היתה פשוט טובה יותר.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

הכישלון רשום כולו על המאמן עודד קטש. אייל חומסקי וגיא הראל הציבו את הפיינל פור כמטרה ונתנו לקטש את הכלים כדי להגיע לשם. חומסקי את הראל גם קיבלו הבטחה שהפיינל פור ייערך בארנה אם הפועל ירושלים תגיע אליו, וזה אמור היה להפוך את החגיגה לעוד יותר גדולה. אלא שקטש פשוט לא הגיע מוכן לצמד המשחקים מול הספרדים.



להפועל, כך על פי כל ההערכות, יש את אחד התקציבים הגבוהים במפעל, כ-9 מיליון יורו ששווה למקום בשלישיה הראשונה. לטנריפה, רק כדי לסבר את האוזן, תקציב נמוך משמעותית מזה של הפועל ירושלים – כ-5 מיליון יורו, ובכל זאת, על הפרקט הצהובים-שחורים מספרד הראו לחבורה של קטש את הדרך החוצה מהמפעל בכדורסל לא מבריק והתקפי במיוחד, אבל יעיל מאוד.

היעילות היא למעשה הסוד של טנריפה. המאמן הספרדי צ'וס וידורטה הוא שועל קרבות וותיק. הוא מגיע מאסכולה שדוגלת בקבוצתיות, משחק הגנה אגרסיבי עם הרבה לחץ הכדור. קטש ידע את זה, או לכל הפחות היה חייב לדעת את זה, ועדיין הגארדים שלו נראו שוב ושוב אובדי עצות מול הלחץ והאגרסיביות של הספרדים. איפה ההכנה? איפה העזרה? איפה הניסיון לחשוב מחוץ לקופסא ואולי לשחק עם שלושה מוליכי כדור? יכול להיות שכלום לא היה עובד, אבל לפחות היה נראה שהפועל הגיעה מוכנה למשחק.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


עודד קטש צריך לדעת שהוא פישל ולא הכין נכון את שחקניו לקראת מה שהולך לקרות. שחקני הפועל לחלוטין לא הבינו שמדובר בסוג אחר של כדורסל, כזה שלא פגשו השנה ולא פלא שהם ספגו נוק אאוט. במקום להכניס שחקנים יותר אגרסיביים הגנתית שיתאימו את עצמם ליריב כדוגמת יוגב אוחיון או דמיטריוס קונגר ליותר דקות, הוא המשיך ללכת עם תמיר בלאט וד'שון באטלר, שניים שהם אמנם יותר מוכשרים, אבל הרבה פחות אגרסיביים.

וזה לא הכל. הספרדים שיחקו כדורסל פשוט ובסיסי גם בהתקפה. הרבה תנועה, חדירות פנימה והוצאת כדור החוצה לקלעים. והפועל? כל רבע חדירה כיווצה את ההגנה והפקירה את קשת ה-3. 12 שלשות קלעו הספרדים במשחק השבוע, שזה שווה כמעט לחצי מהנקודות שקלעו בסך הכל (78).

למרות ההדחה הכואבת, מעמדו של קטש בהפועל יציב ובטוח, וטוב שכך. אבל קטש, שהראה השנה הרבה מאוד דברים חיוביים, חייב להבין ולדעת שברמות שאליהן הפועל שואפת אסור להגיע כל כך לא מוכנים למשחק. וכן, צריך גם לחשוב על הבאת שחקן שאולי נראה פחות מתאים לתלכיד הקבוצתי, אבל אחד שהוא 'רע' – שלוקח על עצמו משחקים בלי להסס ויודע להרביץ שצריך.

ומה הלאה? החל מהשבוע הבא הפועל יוצאת לסוג של פגרה. בזירה המקומית, במיוחד לאחר האזרוח של אמארה סטודמאייר, הפועל צריכה להיות בפיינל פור, ושם בקרב ראש בראש מול מכבי תל אביב להסתער על הצלחת. ולמה רק מהשבוע הבא? כי ביום שני היא צריכה להראות לצהובים מתל אביב שהיא יכולה לנצח אותם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר