איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)
איל חומסקי וגיא הראל (צילום: שרון בוקוב)

דעה | הסיבות בגינן הפועל חייבת לחזור ליורוקאפ

רוחות של שינוי: בכנס של היורוליג שהתקיים בשבוע שעבר נפתחו אופציות להשתלבות ארוכת טווח של הפועל ירושלים ביורוליג דרך היורוקאפ. חומסקי את הראל חייבית כעת לקבל את ההחלטה הנכונה | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.4.19 17:10

הניצחון הקליל של הפועל ירושלים מול נס ציונה ביום שני השבוע היה נחמד ויפה, אבל אחרי ההדחה מאירופה בהפועל מתכוננים בעיקר לתחילת משחקי הפלייאוף, והמקום הראשון שיזכה את האדומים באירוח הפיינל פור נראה רחוק.

עד אז, צריכים ראשי הפועל ירושלים להתחיל לחשוב ברצינות על העונה האירופית הבאה. ויש לכך סיבה: בסוף השבוע שעבר, במסגרת אירועי גמר היורוקאפ בין ולנסיה לאלבא ברלין, דיבר מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברטומאו בפני כלי התקשורת שכיסו את האירוע וגם בכנס שנערך לקבוצות היורוקאפ. על פניו, נראה שזה לא אמור לעניין את ראשי הפועל שבחרו כידוע בליגת האלופות של פיב"א, אלא שמסוף השבוע יצאה בשורה שבהחלט צריכה לעורר עניין גדול בהפועל.



במהלך אותו סוף שבוע, פירט המנכ"ל הכל יכול של היורוליג, שאמון גם על מפעל היורוקאפ, את תוכניתו החדשה עבור היורוליג, שאמורה לצאת לפועל כבר מהעונה הבאה, כשהשינוי הגדול והמשמעותי הוא שיהיו בכל עונה שתי יורדות מהיורוליג ושתי עולות מהיורוקאפ אל המפעל הבכיר. השינוי הזה מגדיל את הסיכויים של קבוצות דרג ביניים להשתלב במפעל הבכיר ביבשת.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

הפועל, כאמור, זנחה בשנה שעברה את היורוקאפ ואת החלום על היורוליג לטובת ליגת האלופות של פיב"א. לקבלת ההחלטה הזו היה פן כלכלי, שעליו דיברו ראשי הפועל לא אחת, אבל סיבה לא פחות חשובה היתה משקעים וכעס של האדומים כלפי ברטומאו והיורוליג. סיבה נוספת שבחדרי חדרים דיברו עליה בהפועל כצעד לא משתלם להיכנס ליורוליג הוא שמדובר בכרטיס לשנה אחת בלבד, מה שיכול להוביל לקריסה כלכלית ומקצועית, צעד ממנו חששו מאוד בהפועל עוד בתקופת אורי אלון.

ברטומאו, שלא רוצה לאבד קבוצות נוספות לצ'מפיונס ליג של פיב"א, מוצא פתרון גם לעניין הזה, או לפחות מדבר על כך בגלוי. המנכ"ל הסביר בכנס בשבוע שעבר שהוא מחפש לייצר מנגנון שישאיר קבוצת יורוקאפ שתעלה ליורוליג ליותר מעונה אחת.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


אם הדברים שיצאו מהכנס הזה נכונים, והם ככל הנראה נכונים כשהם מגיעים מפיו של ברטומאו, אייל חומסקי וגיא הראל צריכים להחזיר את הפועל אל היורוקאפ, ולנסות להגשים את חלום היורוליג שקיים אצל אלפי אוהדי הפועל. קבוצה כמו הפועל, עם קהל גדול (ממוצע הקהל הגבוה ביותר השנה בליגת האלופות וגם בשנים הקודמות ביורוקאפ), ועם תקציב גבוה (סביב ה-9 מיליון יורו) לא צריכה להוריד את עצמה למפעל השלישי בחשיבותו גם אם היא מקבלת חיבוק דוב ועוד כמה שקלים.

הקהל של הפועל, חשוב לציין, לא אהב את הוויתור על היורוקאפ ואפשר גם לראות את זה בנוכחות שהצטמצמה ביציעים במסגרת האירופית החדשה. גם אם מדובר בירידה של כמה מאות, להפועל אסור להתעלם מכך.

להפועל יש, ובצדק, בטן מלאה על היורוליג. הטיעונים שמעלים הפועל נכונים, אבל במועדון צריכים להבין לאן הרוח נושבת. והיא לא נושבת בכיוון של פיב"א.

הפועל חייבת לחזור ליורוקאפ, כי שליטת הכדורסל האירופאי היא היורוליג ברשותו של ג'ורדי ברטומאו ואין טעם לנסות ולהיות אבירי הצדק. מקומה של הפועל ביורוקאפ – הגיע הזמן לחזור למפעל שמתאים למידות שהולמות את הפועל ועכשיו גם יש לה סיבה מאוד טובה לכך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר