עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)
עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

דעה | מתאים את עצמו: עודד קטש מצטיין העונה בהתאמת סגנון המשחק לשחקנים שלו

ההתפוצצות ההתקפית של הפועל ירושלים בתקופה האחרונה מעידה יותר מכל על ההצלחה של עודד קטש. מצד שני, הגיע הזמן להרים את הרף בהגנה | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.5.19 11:36

רצף המשחקים שבהם קלעה הפועל ירושלים למעלה מ-100 נקודות אמנם נעצר מול בני הרצליה, אבל אי אפשר שלא להתייחס ליכולת ההתקפית של הפועל ירושלים בחודש האחרון. אחרי תקופה של ירידת מתח לאחר הזכייה בגביע, הקבוצה חזרה לשחק בקצב מהיר עם יכולת ביצוע גבוהה ופרגון בין השחקנים.

אחד הדברים שאולי נראים כמובנים מאליהם ולא דובר עליהם מספיק העונה, היא היכולת של קטש להתאים את סגנון המשחק לכלים שיש לו – דבר שהחל כמובן בבניית הסגל בקיץ במציאת שחקנים עם יכולות מסוימות – ובכך למצות הרבה מאוד מהסגל הקיים. הכדור זז מהר, עם הרבה תנועה וחיתוכים ללא כדור, סוגים שונים של פיק-נ-רול עם גבוהים ניידים וריווח נכון של קלעים. רואים שיש דגש גדול על איך מבצעים את התרגיל ולא מה מבצעים. רגע לפני קו הסיום של העונה, על כך כבר אפשר לתת קרדיט גדול לצוות המקצועי.



כשהגארדים של הפועל ירושלים נמצאים בכזה כושר, הכל נראה הרבה יותר קל. נגד הפועל חולון ביום שישי שעבר הפועל קיבלה 76 נקודות מחמישה שחקני הקו האחורי. שני הישראלים ראויים לציון: מעל כולם לטעמי יוגב אוחיון, שלא קיבל את הכבוד הראוי במשך תקופה ארוכה. למרות היתרונות הבולטים בהגנה, ההססנות שלו בהתקפה פגעה בו מאוד. יוגב התעורר בדיוק בזמן והיה האקס פקטור שהביא להפועל את גביע המדינה. מאז, הביטחון ההתקפי עלה, כעת הוא משחק לעומק ולא רק לרוחב ואפילו חווה תחייה מחודשת בקליעה מבחוץ עם 5 מ-10 לשלוש בניצחונות האחרונים. השני הוא כמובן תמיר בלאט, שאחרי ירידה חדה ביכולת נראה יותר מפוקס ובתקווה מגיע מוכן מנטלית לרגעים המכריעים של העונה.

אחרי תשעה משחקים עם תעודת זהות כחולה, אפשר לבחון את התרומה של אמארה סטודמאייר בליגה העונה. לא במפתיע, היעילות האדירה שלו מופיעה גם בסטטיסטיקה: ב-20 דקות על הפרקט אמארה תורם 13.3 נקודות ב-52 אחוזים מהשדה ו-89 אחוזים מהעונשין ומוריד 6.4 ריבאונדים. האימפקט שלו על המשחק הוא גדול ומידי. גם מי שחשש מכושר ירוד שלו העונה, ואולי בצדק, לא יכול להתעלם מכך שגם היום הוא מצליח להביא לידי ביטוי את הכישרון ויסודות הכדורסל המעולים שלו – שמבדילים בינו לבין כמעט כל האחרים בליגה הזו.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


אבל גם על ההגנה של הפועל ירושלים כולם מדברים. כמו תמיד, בפלייאוף האגרסיביות תעלה והלחץ ידבר, ויכול מאוד להיות שהתקפית דברים יראו אחרת לגמרי. זה לא רק כמות הנקודות שהפועל סופגת, כי את זה עוד אפשר לקבל מכיוון שיש משחקים עם קצב מהיר והרבה פוזשנים.

ועדיין, ניתן לשים את האצבע על הנתון החשוב יותר – אחוזי הקליעה של היריבה. וכאן אפשר לראות שיש להפועל הרבה מקום לשיפור. את הכלים לשמור יותר טוב יש לקבוצה, והיא גם הוכיחה שהיא יכולה לעלות מדרגה בהגנה כשצריך. הפועל תצטרך להיכנס למוד פלייאוף כבר בצמד המשחקים הקרוב נגד ראשון לציון והפועל תל אביב וזאת כדי לשמור על המקום השני לפני סדרת רבע הגמר, שתהיה אולי נגד אחת מהן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר