סולימן בריימו, עידן זלמנסון (צילומים: ניר קידר)

דעה | כמעט כל אילת היתה מועמדת להפועל – לא הגזמנו?

בריימו וזלמנסון חתמו, בראיינט ומנקו לא: הקבוצה הדרומית הרשימה בשנה שעברה, אך הפועל קצת הגזימה - לא? | טור דעה

פורסם בתאריך: 17.7.19 19:28

העונה האחרונה של הפועל ירושלים התחלקה ל-2: עד הזכייה בגביע המדינה ומרגע ההנפה. בחלק הראשון של העונה, הקבוצה של עודד קטש נראתה מאיימת ואימתנית. קבוצת התקפה אדירה, שיכולה לעצור רק את עצמה – חבורה מלוכדת של שחקנים, שהחזירה אחרי 11 שנים את הגביע לבירה בקלות יתרה. בחלק השני של העונה, קטש חזר לסורו, ניהל את המשחקים בעצלתיים ונראה כבוי על הקווים במאני טיים. העייפות התחילה להשפיע על השחקנים, פציעות של שחקנים לא איחרו לבוא, וכמובן שהסיפור בין ארגון האוהדים ‘בריגדה’ להנהלת הקבוצה ולגיא הראל לא הוסיף למערכת. כמו שכולנו כבר יודעים החלק השני של העונה הוא כישלון מהדהד, הן בהדחה מאירופה ואי הבאת הפיינל פור לארנה, והן בהפסד חצי גמר הפלייאוף למכבי ראשון ראשון לציון.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לזכותה של ההנהלה אפשר לומר שהיא לא נחה על זרי הדפנה. היא החתימה את ג’יימס פלדין, הכוכב של האדומים, לשנתיים נוספות, השחקן המפתיע והיציב של העונה האחרונה טיישון תומאס האריך חוזה אף הוא, ואפילו ג’ייקובן בראון, שהדעות לגבי החתמתו חלוקות (ובצדק), נשאר אדום.



אבל מאז, נראה שבירושלים החליטו באירוניה מוחלטת, לקנות שחקנים אך ורק ללא מע”מ.  כנראה שהראל ואיל חומסקי עשו סיבוב לעיר הנופש והחליטו לחזור משם עם מספר שחקנים. נכון אילת עשתה עונה יוצאת מהכלל טובה עבורה, היתה רחוקה נגיעה מגמר הפיינל פור, אך האם זה מה שהפועל צריכה לכוון אליו? האם זה מספיק?


ליאור אליאב (צילום: פרטי)


אז בואו נפשט את זה:  אלייזה בראיינט, הגארד המצטיין של הדרומיים, היה מבוקש מאוד אצל קטש, אך לא יגיע בסופו של דבר, וטוב שכך. אין ויכוח שבראיינט שחקן נפלא, אבל איפה הוא ייכנס בין פלדין-בראון-תמיר בלאט.

השחקן השני, ודווקא המוצלח יותר לטעמי, הוא סולימאן בריימו, שחתם בשבוע שעבר בהפועל לעונה הקרובה. הניגרי נתן עונה יוצאת מהכלל והעמיד שורה סטטיסטית של 15.5 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 1.5 חטיפות וחסימה בממוצע למשחק, ולכל זה הוא גם הוסיף 44 אחוזים לשלוש נקודות. המספרים הללו הובילו לבחירות לשחקן ה-6 של העונה ומדובר, לטעמי, לתחליף מצוין לג’וש אוואנס. בריימו לא פחות אתלט, ריבאונדר וחוסם באותו קנה מידה והרבה יותר אגרסיבי ומאסיבי.

הצלע השלישית הוא עידן זלמנסון, הסנטר הישראלי של אילת חתם גם הוא בהפועל. לגביו הדעות חלוקות וקצת יותר תלויות במקום שקואץ’ קטש מייעד לו. זלמנסון הוא שחקן ליגה לגיטימי, בן 24 בסך הכל, אגרסיבי וחזק מצד אחד, אך לעיתים כבד ומסורבל. אם הוא מגיע על תקן המחליף של יהושפט (אמארה) אז זה הולך לכיוון פחות טוב. זלמנסון הוא רכש סביר לזירה המקומית אך הוא לא יספיק באירופה. אם הוא מגיע על תקן של צ’וברביץ’, ובמקום סטודמאייר יחתום גבוה ישראלי בכיר, זו בהחלט החלטה נבונה שמשדרגת את הפועל.

הפועל, כידוע, רצתה גם את רפי מנקו אך הוא החליט להישאר באילת. וחבל. מנקו שחקן בית והיה צריך לחזור הביתה. ואם לא מנקו, אז שהפועל תנסה להחזיר את אדם אריאל. עוד שחקו ישראלי שיעזור לאדומים לייצר עומק ישראלי אמיתי. אמנם העונה החוק הרוסי כבר לא פקטור כבעבר, אבל הצביון הישראלי זה הפועל ירושלים ותמיד יישאר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "גבוה ישראלי בכיר" יותר מזלמנסון? תן שם, אשמח להכיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר