ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)
ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

בקטמון ממשיכים להתמוגג: "כן רץ, לא רץ – ערן לוי שווה כל שקל; זו החלטה שאולי הצילה לנו את העונה"

שני בישולי הניצחון של ערן לוי הוכיחו לכל מי שהיה לו ספק כי הבאת הרכש החדש היתה צעד מצוין של הפועל קטמון: "הוא בלי ספק ההחתמה הגדולה אי פעם בקבוצה"

פורסם בתאריך: 31.1.19 10:28

כשערן לוי חתם לפני כשבועיים, קיוו ראשי הפועל קטמון לראות את האימפקט המיידי שלו, זה שיוציא את הקבוצה מהמשבר שאליו נקלעה. אחרי שני משחקים אפשר לומר כמעט בוודאות: ערן לוי הוא המושיע של הפועל קטמון, ולא פחות מכך – של המאמן ליאור זדה.



במשחק מול הפועל כפר סבא בשבוע שעבר בישל לוי לעדן דהן את שער הניצחון, וביום שני האחרון הרמה מדויקת שלו לראשו של יוגב לרמן מול סקציה נס ציונה הביאה לאותה תוצאה. יחד אלו שני בישולים ששווים שש נקודות בטבלה, אבל עוד הרבה יותר מזה: הרכש, שעלה לא מעט כסף לספונסרים של הפועל קטמון, מספק את הסחורה. ועוד איך.

"כן רץ, לא רץ – ערן לוי שווה כל שקל", מתמוגגים במועדון. "אנחנו יודעים למה הבאנו אותו, ותמיד יש ספקות לפני שמקבלים החלטות. זו החלטה שאולי הצילה לנו את העונה".

מי שאחראי להבאתו של לוי הוא ללא ספק הספונסר יוסי ליפקין. הוא, עם בני סיון ולארי טננבאום סיפקו את הגב הכלכלי הדרוש, ולא בפעם הראשונה, למהלך שעשוי לעלות את הפועל קטמון ליגה. "אני ובני מתואמים לגמרי בעניינים האלה עם שי אהרון ועם ליאור זדה. שיפרנו מאוד את התקשורת בין כולנו", מציין ליפקין בשיחה עם "ספורט כל העיר". איש העסקים נמצא בימים אלה בארץ, ורואה מקרוב את הרכש הטרי ואת קבוצתו במאבקי העלייה. "ערן הוא בלי ספק ההחתמה הגדולה שהיתה אי פעם בקטמון, עם כל הכבוד לאחרים. הוא שחקן ברמה אחרת. רק הפרסום שקיבלנו, החשיפה, כבר מראים שזה היה שווה".

נאלצתם לעשות מהלך כזה כי כבר היתה תחושה שעליתם ליגה. זחיחות.
"הזחיחות נעלמה, ואם הייתה כזו היא לא תחזור – גם אם תהיה ריצה יפה עד סוף העונה. למדנו".

סיימתם את הרכש או שיש סיכוי להפתעות?
"הפתעות של הרגע האחרון תמיד יכולות להיות, אבל אני לא רואה אחת כזו כרגע. מה שבטוח – הסגל הזה מספיק טוב".

היה לחץ לפטר את ליאור זדה?
"היה לחץ שהגיע מצד חלק מהאוהדים ששאלו שאלות, מצד התקשורת ומצד אנשי כדורגל מסביב. מבחינתנו לא היתה שאלה, אלא רק השאלה אם נקבל את ההתפטרות שלו – במקרה שהיתה מגיעה אחת כזאת מצידו. גם לא ראינו מאמנים אחרים שיכולים להוביל את הקבוצה, וגם האמנו בו. הוא לא שכח לאמן, ואני לא קונה תירוצים שבחצי השני של העונה הוא תמיד קורס. אין דבר כזה מאמן טוב לחצי עונה".

בטח עזר לו ששי אהרון הוא חבר טוב שלו.
"בתחילת השנה שי היה זהיר מאוד במינוי שלו. הוא לא היה צריך להילחם על ליאור, ויודע להפריד את העניין מהחברות הזאת. אם היה נכון לפטר את ליאור שי היה אומר את זה, אבל הוא לא חשב כך. אני פניתי לשי בעצמי ואמרתי לו להרגיע את ליאור. בסופו של דבר מבחן התוצאה – אם נעלה ליגה או לא – הוא זה שקובע, ועד אז ליאור יקבל את כל הגב הדרוש".

ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

ערן לוי (צילום: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

הניצחון על נס ציונה בקור המקפיא ששרר באצטדיון טדי לעיני כאלף אוהדים אמיצים השאיר את הפועל קטמון במקום השלישי עם 38 נקודות, בדיוק כמו להפועל כפר סבא שבמקום השני. גם הפרש השערים של השתיים זהה, ועומד על פלוס 11 – אך הירוקים מכפר סבא כבשו שלושה שערים יותר, ולכן ניצבים כרגע במקום השני המוביל לליגת העל.

האדומים-שחורים לא הציגו גם מול נס ציונה משחק גדול, אבל אחרי תקופה של חודשיים ללא ניצחונות ליאור זדה וחניכיו לוקחים כרגע כל ניצחון בלי למצמץ. במועדון יודעים שיש להם עוד לאן להשתפר, ושבהמשך זה לא יספיק.

"אני מרוצה מאוד מהתוצאה. זה משחק שלישי בלי ספיגה", אמר זדה לאחר המשחק. "אנחנו יודעים ששיחקנו לא טוב, אבל היתה לנו מטרה ברורה: לצאת בכוח מהמשבר הזה. כולם שמו את הגוף עבור הניצחון, שחשוב להמשך. אני מרוצה מהמשמעת הטקטית ומהלחימה, בטח שלא מהיכולת. כולם מרגישים את זה. לא קל לנו למצוא פתרונות בתקופה הזאת, אבל אנחנו מחפשים, מנסים וחופרים וזה יגיע בסוף. קל הרבה יותר לשפר ולתקן אחרי ניצחונות. הליגה הזאת היא ריצת מרתון, ויש תקופות שבהן אתה משחק טוב פחות ומנצח, ואחרות שבהן אתה משחק טוב יותר ומפסיד. גם ליריבות שלנו יהיו תקופות קשות שבהן יתקשו לקחת נקודות".

ברקע שני הניצחונות, ולמרות השיפור, בקטמון עדיין מסתכלים על מועד סיום העברות ב-8 בפברואר, ולא אמרו את המילה האחרונה בנושא – כפי שגם רמז הספונסר ליפקין. עם זאת, הם לא מתכוונים להביא רכש בכל מחיר, אלא רק אם יצוץ שחקן משמעותי.

פרע שטר ראשון: בישול לערן לוי בבכורה, ניצחון לקטמון מול כפר סבא

"אנחנו במגמת שיפור וערן לוי הוסיף הרבה, אבל אם נרגיש שנצטרך עוד חיזוק, לא נהסס", אומר גורם במועדון. "לא נביא חיזוק לשם החיזוק, רק שחקן שבאמת יוכל לעזור. הצוות המקצועי עם היד על הדופק ובודק אופציות כל הזמן".

כך או כך, בקטמון מעודדים לקראת המשחק מול הפועל עפולה ביום שישי (15:00 בעפולה), במטרה לנצח בפעם השלישית ברציפות. "ראיתי את עפולה הרבה לאחרונה, גם בגביע. הם משחקים כדורגל טוב מאוד. יש שם שחקנים צעירים בלי לחץ שמגיעים למצבים", מספר זדה על היריבה. "הם לא סופגים: זו הקבוצה שסופגת הכי מעט בליגה. נבוא מוכנים, נעשה התאמות, ניתן לשחקנים הטריים שמרגישים טוב לשחק ונעשה הכל כדי לחזור משם עם ניצחון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר