זיו אריה, שי אהרון (צילומים: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co)
זיו אריה, שי אהרון (צילומים: דאפי ספונר, באדיבות katamon.co)

דעה | מסתפקים בבינוניות – בקטמון מורידים פרופיל עם המינוי של זיו אריה

הבחירה של שי אהרון בזיו אריה אומרת בעצם שקטמון לא מתכוונת להיאבק על עלייה בעונה הבאה | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.6.19 11:05

ראשי הפועל קטמון פעלו למנות מאמן חדש לקבוצה באופן מיידי ומהיר. אולי ביקשו ראשי הוועד המנהל והמנהל המקצועי שי אהרון להשכיח את הכישלון המזעזע של העונה החולפת, אולי הם רצו לשים את העונה הזו מאחוריהם ולצאת לדרך חדשה, אולי הם ביקשו להפסיק את גלי הביקורת שנשמעו עליהם מקרב לא מעט אוהדים.

השורה התחתונה היא שקטמון רצתה לשדר עסקים כרגיל, וזאת ככל הנראה הסיבה המרכזית שבגינה הם החתימו את זיו אריה כמאמן לעונה הבאה כבר בחודש מאי.

זיו אריה נמצא שנים רבות בכדורגל אך הוא לא הצליח להותיר חותם ממשי. הוא עבר במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, שימש כעוזר מאמן של רן בן שמעון בבית"ר וקבוצתו האחרונה היתה בית"ר תל אביב. אריה הוא איש מקצוע, אבל הוא עדיין שם די אלמוני – לא כזה שנמנה על בכירי המאמנים בליגה הלאומית, לא בעל רקורד מוכח כמו פרדי דוד ויוסי מזרחי וגם לא אחד שמזוהה עם קטמון כמו ליאור זדה או מאמן הנוער חיים בן דוד (בנדה).



בקטמון הלכו צנוע, צנוע מאוד יש לומר. ועל כן עולה התהייה מה אומרת הבחירה הזו על השאיפות של הקבוצה לעונה הבאה?

לזכותו של אריה יש לומר שהוא גידל דורות של שחקנים במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, וגם בבית"ר תל אביב – קבוצת הבת של הצהובים מתל אביב – הוא היה אמון על שדרוגם ושילובם של הצעירים. וכנראה שזו הסיבה שבקטמון בחרו בו – במועדון רוצים לשדרג ולפתח את החברה הצעירים גם אם זה יבוא על חשבון התוצאות.

נראה שראשי קטמון שבעו משמות מפוצצים (בין אם על הקווים ובין אם על מהגרש). כנראה שבקטמון רוצים לחזור לממדים שפויים – גם מבחינת תקציבים וגם מבחינת שאיפות ולחצים. בקטמון כך נדמה מבקשים עונה רגועה בהרבה, בלי הצבה של ליגת העל כמטרה עליונה וברורה. בעונה שבה מכבי פתח תקוה ובני סכנין בליגה הלאומית, כנראה שגם בקטמון מבינים שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לזכות בכרטיס לליגה של הגדולים, ועל כן במועדון הולכים וחושבים בקטן.

לא סתם בחר שי אהרון את זיו אריה. כפי שכבר ציינתי, אריה הוא בהחלט איש כדורגל, הוא יודע לזהות כישרונות, הוא יודע לפתח שחקנים צעירים, הוא עבד עם הרבה שחקני נוער, שימש כסקאוט בלא מעט קבוצות.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


המאמן החדש של קטמון, כך מספרים לא מעט אנשי כדורגל שאיתם שוחחתי, הוא אישיות נוחה ולא סוג של אוטוריטה בסגנון של יוסי מזרחי או פרדי דוד, שאיתם לאהרון היה הרבה פחות נוח. אריה הוא בדיוק מסוג המאמנים שיתנו לאהרון את הכלים להמשיך ולשלוט בצוות המקצועי, בלי שיהיה לו התנגשויות.

אחרי העונה שעברה, אהרון, וכנראה שגם ראשי הוועד המנהל, מעוניין להנמיך ציפיות. המינוי של אריה, עם כל הכבוד וההערכה, משדר שקטמון לא מכוונת לעלייה. היא מכוונת להעביר עוד עונה, ואולי אם תרצו זה מינוי שיאפשר לאהרון לשרוד עוד עונה בתפקידו ורצוי שבלי רכבת ההרים שאפיינה את העונה האחרונה.

מבחינת אהרון מדובר ב'ווין-ווין'. הוא הצליח להוריד את הציפיות (וגם את גובה להבות הביקורת נגדו) וגם הנחית מאמן שיכול לשדרג שחקנים דוגמת הראל שלום ווילי אגאדה. וקטמון? היא תסתפק בפלייאוף עליון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר