חניה על מדרכות (צילומי ארכיון: 'ברחובות שלנו')
חניה על מדרכות (צילומי ארכיון: 'ברחובות שלנו')

חניה אסורה על מדרכות בירושלים: בקשה לביזיון בית המשפט נגד העירייה

בפסק דין שניתן בחודש ינואר האחרון נקבע כי על העירייה לבחון מחדש 17 אזורי חניה על מדרכות בתוך 60 יום. כשמונה חודשים מאוחר יותר - העירייה לא העבירה את החומרים הנדרשים ועמותת 'ברחובות שלנו' הגישה בקשה לביזיון בית המשפט. העירייה: "נשיב לטענות בהרחבה בבית המשפט, כמקובל"

פורסם בתאריך: 4.9.23 08:23

תופעת החניה על מדרכות הפכה לשגרתית ברחובות רבים בירושלים. במקרים רבים זה קורה תוך העלמת עין של עיריית ירושלים ובאחרים באישורה ובידיעתה. עמותת 'ברחובות שלנו' (ארגון הולכי הרגל בישראל) מנסה להילחם בתופעה, ואחרי אינספור פניות לעיריית ירושלים – היא גם פנתה לבית המשפט.

בינואר 2023 התקבל פסק דין בעתירת המדרכות של 'ברחובות שלנו'. פסק הדין התקבל בהסכמה בין הצדדים, מה שאומר שעיריית ירושלים היתה שותפה מלאה, אשר קבע כי על העירייה לבחון מחדש 17 אזורי חניה בירושלים שסומנו על מדרכות בתוך 60 יום. עוד נקבע בהחלטת בית המשפט כי "חזקה על המשיבה (עיריית ירושלים, ר"ג) שבהחלטתה בכל הנוגע לכל אחד ממקומות אלו תשקול את טענות העותרת בעתירה".

כשמונה חודשים לאחר פסק הדין, עיריית ירושלים טרם ביצעה את האמור בו. המקומות המדוברים לא נבחנו מחדש בעמותת 'ברחובות שלנו' לא קיבלו את התשובות שהיו אמורים לקבל, כפי שנקבע בפסיקה המשפטית. לאור כך, הגישה העמותה בקשה לביזיון בית המשפט.

"יצוין, כי המועד לקבלת החלטה בעניין מקומות החניה, כפי שנקבע בפסה"ד, חלף זה מכבר", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי על ידי עו"ד יותם שלמה, מהקליניקה לרגולציה סביבתית הפקולטה למשפטים אוניברסיטת בר אילן. "למרות זאת, העירייה ממשיכה במדיניות בה נוקטת לאורך שנים – התחמקות ממתן מענה ענייני לפניות התושבים. הפנייה המקורית בה הועלנו הטענות נשלחה עוד ב-15.2.2021. חלפו כבר כשנתיים וחצי מפנייה זו. במצב זה, חסימת המדרכות מוסיפה לסכן חיי אדם. ועד היום לא התקבלה תשובת המשיבה לפנייה".

 

 

יו"ר ברחובות שלנו פרופ' איתי פישהנדלר מתייחס לגרירת הרגליים של העירייה ואומר: "אין סוף לעזות המצח ולחוצפה של העירייה בראשות משה ליאון. במקום לכבד את החוק ולתת תשובה לבית משפט, כפי שהעירייה התחייבה לפני שלושה חודשים, ראש העיר ממשיך להתעלם מהצרכים של הולכי הרגל וממשיך לבקש עוד ועוד דחיות מבית משפט. שנתים וחצי העירייה בראשות ליאון מתחמקת מלהסביר למה היא לקחה את המדרכה במאות מקומות בעיר והפכה אותה לחניה אשר חוסמת לגמרי את מעבר הולכי הרגל".

עוד מוסיף פרופ' פישהנדלר: "משה ליאון, הגיע הזמן לרדת מהרכב המפואר ולחוות את סכנת הנפשות של ללכת על המדרכות של ירושלים. מדרכות שהוא וסגנו יוסי חביליו, מחזיק תיק החניה, הפכו למגרשי חניה מאולתרים. תתארו לכם כמה חיים היו יכולים להינצל אם מקבלי ההחלטות בעירייה היו מנסים לקחת את האבא הקשיש שלהם או את הנכד שלהם לגן או לבית מרקחת ברגל. כולנו תיקווה שבית המשפט יקנוס את ראש העיר ואת יוסי חביליו באופן אישי. לתושבי ירושלים מגיע ראש עיר ועירייה טובים יותר".


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "החל משנת 2019 אין קידום של בקשות להסדרה וסימון של מקומות חניה על מדרכות, למעט במקרים בודדים המבטיחים לכל הפחות מעבר חופשי של 1.5 מטר. הסדרי החניה שנידונו בעתירה, הם ותיקים ובוצעו לפני למעלה מעשור בשכונותיה הוותיקות של ירושלים, שמתאפיינות ברחובות צרים, תשתיות חניה מצומצמות ותנאי טופוגרפיה מורכבים. הסדרי החנייה הוותיקים אושרו בכפוף לתפיסה התכנונית דאז, תפיסה שהתעדכנה בשנים שחלפו.

"בימים אלו, פועלת העירייה לשדרוג תצורתם הגיאומטרית של הרחובות הוותיקים, ובתוך כך נותנת מענה להתאמת מקומות החניה שסומנו על מדרכות ללא מעבר חופשי, וזאת בהתאם לתקן העדכני המאפשר מעבר כזה. עיריית ירושלים תשיב לטענות העותרים בהרחבה בבית המשפט, כמקובל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר