הרכבת הקלה (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה)
הרכבת הקלה (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה)

מקומם: מאות עררים על קנסות ברכבת הקלה תקועים מזה שלוש שנים

ועדת הערר של משרד התחבורה לא התכנסה מאז 2020, לאחר שלא מונה לה יו"ר. בינתיים - המעררים לא משלמים את הקנס בין אם הוא מוצדק ובין אם לאו

פורסם בתאריך: 12.9.23 15:07

קיבלתם קנס ברכבת הקלה? אתם בטח כבר יודעים שאתם לא לבד. עשרות דוחות ניתנו במהלך 3 השנים האחרונות לנוסעים ברכבת הקלה, בהם כאלה שקיבלו חיוב מוגדל מסיבה כזו או אחרת. חלקם, 985 אם להיות מדויקים, הגישו ערר למשרד התחבורה בשל חיוב מוגדל – אולם הם ממתינים כבר 3 שנים להחלטה. כך עולה מפרסום של כתבת התחבורה של 'TheMarker' יפעת ראובן.

הסיבה – ועדת הערר של משרד התחבורה בנושא חיובים מוגדלים לא התכנסה מאז שנת 2020. בינתיים, העררים שהגישו הנוסעים – מוקפאים ולא נדונים, מה שיוצר מצב אבסורדי שיכול להיות ששלוש שנים לאחר הקנס שחטפו – הם יאלצו פתאום לשלם אותו.

וזה עדיין לא הכל – הסיבה לקיפאון הזה מוזרה, שלא לומר הזויה – שר המשפטים יריב, וקודמו בתפקיד גדעון סער, לא מינו לוועדת הערר יושב ראש.

על פי הנוהל – ועדת הערר אמורה להתכנס במשרדי צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים — גוף משותף למשרד התחבורה ולעיריית ירושלים.

 

 

ממשרד התחבורה ומצוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים נמסר: "משרד התחבורה ביצע את חלקו ושיגר נציג לוועדת הערר מטעמו כמתבקש על פי חוק. על מנת לכנס את הוועדה, נדרש מינוי יושב ראש שאותו מציע שר המשפטים".

מלשכת שר המשפטים לוין נמסר: "הנושא נמצא בטיפול ובבחינת הדרג המקצועי. המינוי צפוי להיות מושלם בקרוב".

מטעמו של גדעון סער נמסר: "הנושא מעולם לא הובא לשולחנו בתקופתו כשר המשפטים".

כידוע, קנס על אי תיקוף ברכבת הקלה עומד על 180 שקלים. רבים ממקבלי הקנסות מגישים עררים על הקנס בטענה שהוא אינו מוצדק, כפי שעולה מלא מעט סיפורים שמפורסמים בתקשורת המוסדית וכן ברשתות החברתיות. כך או כך, הערר הראשון מוגש לרכבת הקלה (בעבר 'סיטיפס' וכיום 'כפיר'), ואם הערר נדחה על ידה – ניתן לפנות לוועדת הערר. בשלוש השנים האחרונות הוועדה הזו לא כונסה – מה שאומר שמאות המערערים עדיין ממתינים לתשובה ולא שילמו עד כה את הקנס – בין אם הוא מוצדק ובין אם לאו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר