אחד האוטובוסים שנרגמו באבנים ברמות (צילום: כוח לעובדים)
ונדליזם באוטובוס ברמות (צילום ארכיון: כוח לעובדים)

האלימות בתחבורה הציבורית בירושלים: המשטרה הסבירה לנהגים איך להתמודד ולפעול

בשל ריבוי אירועי האלימות והתקיפה כנגד נהגי אוטובוסים בירושלים, בדגש על צפון העיר, משטרת לב הבירה ערכה, בשיתוף סופרבוס, סדנה מקצועית בנושא דרכי ההתמודדות ופעולות המנע שיש לבצע כנגד התופעה המכוערת

פורסם בתאריך: 14.9.23 10:17

נהג אוטובוס הותקף בצפון העיר, אוטובוס נרגם באבנים, תחנת מנוחה הותקפה על ידי נערים – אלו הם רק חלק מהסיפורים שפורסמו בחודשים האחרונים ב"כל העיר" על גילויי האלימות והתקיפה כנגד נהגי התחבורה הציבורית בירושלים. מרבית האירועים הללו אירעו בצפון העיר (אבל לא רק), שם פועלת חברת סופרבוס.

לאור ריבוי האירועים, ובהמשך לפעילות משותפת עם תחנת לב הבירה של משטרת ירושלים, נערכה השבוע סדנה מיוחדת לנהגי סופרבוס בנושא בנושא דרכי ההתמודדות ופעולה מעשיים לצד פעולות מנע כנגד תופעת האלימות המתגברת באוטובוסים.

בסדנה, שהועברה על ידי רס"מ אריאל זוהר, השוטר הקהילתי של שכונת רמות ובשיתוף הקב"ט הראשי של סופרבוס, השתתפו נהגי החברה העובדים בקווים העוברים בשכונת רמות ושחלקם אף היו עדים למספר גילויי אלימות מצד נוסעים בחודשים האחרונים.


מתוך הסדנא לנהגי סופרבוס (צילום: סופרבוס)

מתוך הסדנא לנהגי סופרבוס (צילום: סופרבוס)


 

 

בסדנה הועברו תכנים על דרכי פעולה בעת עימותים ובעיות עם הנוסעים במהלך הנסיעה, זיהוי התנהגויות חריגות בשלב מוקדם, טיפול ודיווח בזמן אמת למשטרה באירועי אלימות וגרימת נזק, אופן הדיבור והייצוגיות של הנהגים כאמצעי לריכוך האווירה ולהפחתת מתח ולחץ וכן הרחבה בנושא חוק ההטרדה המינית.

במהלך הסדנה צוין כי המשטרה תיתן טיפול מהיר בתלונות שיוגשו בנושא אלימות בתחבורה הציבורית כאשר להעברת תיעוד מצולם מהתקיפות בשלב מוקדם ישנה חשיבות רבה בקיצור תהליך הזיהוי ותפיסתם של התוקפים. כמו-כן, ביקשה המשטרה מהנהגים להגביר את שימוש בלחצני המצוקה שבאוטובוסים בזמן אמת, בכדי לקצר את זמני ההגעה של הניידת לאירוע וכן להגיש תלונה ולדווח על כל מקרה אלימות מכל סוג שהוא.
מנכ"ל סופרבוס צחי נווה: "ההון האנושי של סופרבוס הוא המרכיב החשוב ביותר בפעילותה של החברה ובעשייה היומיומית שלנו. אנו פועלים ונמשיך לפעול במלוא העוצמה על מנת להגן על נהגינו ולדאוג לביטחונם האישי במהלך עבודתם. אנו מודים למשטרת ירושלים ובכלל זה לשוטרי תחנת לב הבירה על התגייסותם המלאה ופעילותם החשובה למאמץ המשותף במיגור האלימות בתחבורה הציבורית בירושלים".

במשטרה ובסופרבוס ציינו כי ימשיכו בהגברת הפעולות בשטח לצד הדרכות מקצועיות לנהגים על מנת לצמצם משמעותית את האלימות בתחבורה הציבורית בטווח הקרוב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר