המנהרה המתוכננת בצומת גולומב-קוליץ (צילום: עיריית ירושלים)
המנהרה המתוכננת בצומת גולומב-קוליץ (צילום: עיריית ירושלים)

ירושלים של זהב, ושל הפרדות מפלסיות: המנהרה החדשה בצומת רמת שרת-גולומב

בצומת פת, בשז"ר, באשר וינר וכעת גם בגולומב-קוליץ - עיריית ירושלים מקדמת תוכנית להקמת מנהרה שתחבר בין מלחה לקרית היובל, מתחת לצומת רמת שרת. המטרה - מתן עדיפות לקו הסגול העתידי של הרכבת הקלה. לא השתכנעתם? אתה לא לבד - ההסבר בפנים

פורסם בתאריך: 21.9.23 13:14

האם עיריית ירושלים התאהבה בקונספט ההפרדה המפלסית? התשובה היא כנראה חיובית, שכן עוד ועוד הפרדות שכאלה צצות ברחבי ירושלים משל היו פטריות שצצות אחרי הגשם.

הפרדות שכאלה, או מנהרות, קיימות כבר בצומת פת, בצומת אשר וינר ובש"זר-הרצל, וכעת מתוכננת הפרדה מפלסית נוספת – בצומת גולומב-קוליץ'-רמת שרת. המנהרה החדשה צפויה לחבר בין שכונות מלחה לקרית היובל, תוך מעבר מתחת לצומת ומתן עדיפות לקו הסגול העתידי של הרכבת הקלה.

מעיריית ירושלים נמסר כי "התוכנית קובעת תוואי תת-קרקעי עבור מנהרה דו-כיוונית לטובת יצירת עדיפות לרכבת הקלה, מתחת לכיכר הח"י (צומת שרת-גולומב-קוליץ), שמתחילה ברחוב גולומב ומסתיימת ברחוב דרך חיים ע. קוליץ. בצומת זה עתיד לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה, והקמת המנהרה נועדה לייצר עדיפות לרכבת הקלה על-ידי העברת רכבים מרחוב גולומב לרחוב קוליץ ולהיפך, מתחת לתוואי הרכבת".

לדברי העירייה – בצורה זו תתייעל רמת השירות של התחבורה הציבורית בתחנת בוליביה באופן משמעותי, ותשתפר את ההנגשה של המעגלים הרחוקים יותר אל הרכבת הקלה.

 

 

"ירושלים נמצאת גם בעיצומה של מהפכת תשתיות התחבורה", אומרים בעיריית ירושלים. "המנהרה תייעל את זרימת התנועה של הרכבת הקלה, ותשפר את רמת השירות והנגישות של התחבורה הציבורית בצומת. נמשיך לבנות את ירושלים ולקדם תחבורה ציבורית איכותית וידידותית לסביבה, שתביא גם לצמצום השימוש ברכב הפרטי והפחתת עומסי התנועה בבירה".

אולם יש גם מי שלא מסכים עם התזה במלואה, וטוען דווקא את ההיפך – מנהרות והפרדות מפלסיות לא משפרות את התחבורה הציבורית אלא מתעדפות, שוב, רכב פרטי.

"הפרדות מפלסיות מעודדות שימוש ברכב הפרטי, גם אם הן מתוארות בתור פתרון עבור אוטובוסים/הולכי רגל, כי המטרה העיקרית שלהן היא הזרמה של תנועת הרכב הפרטי ללא עצירות והפסקות", מציין מתכנן אורבני ירושלמי, שמוסיף: "בנוסף – הן יקרות מאוד לביצוע, וזה מגיע על חשבון קידום של פרויקטי תחבורה ציבורית".

אותו מתכנן מסביר עוד כי "פורטלי הכניסה והיציאה נמתחים לאורך 300-100 מטר (תלוי בשיפועים ותנאי הטופוגרפיה), ויוצרים מעין "פצע" ברקמה האורבנית – לא ניתן לחצות לאורכם, יש שם גדרות ומעקות, זה הופך לאזור לא נעים למעבר ולשהייה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שרון

    העיר שפקוקה לה יחדו גמרו את העיר כל הנפרדות שנבנו משרתות את מעלה אדומים המעבר מנקודה א ל ב ועל חשבון הירושלמים סובל של שנים .

  2. דוד

    חפרו את כל העיר בבת אחת ויסיימו בעוד 20 שנה ועד אז אנחנו חיים בביוב ופקקים שאין להם סוף.
    אין רחוב אחד בלי עבודות כבר 4 שנים!!
    אבק ולכלוך ודחיפות ברמזורים.
    ליאון הרסת את העיר לגמרי.

  3. תושב הר חומה

    פשוט חלם.הר חומה סובלים מאז שהוקמה בשל אי בניית המנהרה שתוביל לתוך בגין כל בר דעת עם הגיון פשוט רואה שזה מה שצריך.לוקחים את הכספים למקומות אחרים .מוזר מי מקבל את ההחלטות שם למעלה

  4. יוני

    עיר שהייתה מוזנחת שנים ונהייתה זוועתית, עד שבא מישהוא וידביק ב-10 שנים חוסר של 40 שנה, קמים כל המתנגדים ובוכים…
    הרי בסופו של דבר אם העיר היתה נשארת כשהייתה, עכשיו היה זוועת עולם וכולם (לא רק המתנגדים) היו צועקים למה לא עשו…
    גם אני סובל וגם אני חושב שהרבה פרויקטים היו צריכים להעשות בחשיבה מעמיקה יותר, ובפחות סבל לתושב…
    אבל בסופו של דבר העירייה משפרת ומשפרת וטוב שכך…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר