אילוסטרציה גן ילדים, מירב כהן (צילומים: תמר הירדני, אורן בן-חקון)
(צילומים: תמר הירדני, אורן בן-חקון)

הטור של מירב כהן: גני ילדים ובתי הספר כמרכזים קהילתיים

פורסם בתאריך: 5.2.18 11:13

בשבועות האחרונים ימי שישי שלי מוקדשים לסיורים בבתי הספר בעיר. לקראת עלייתה של הבת הבכורה שלי לגן חובה אני מתחילה ללמוד את השטח ונערכת לעזיבה של מרכז ויצ"ו בית הכרם, שם גדלו הבנות שלי בשנים הראשונות לחייהן.

אחרי חמש שנים נפלאות בויצ"ו בית הכרם, הגיע הזמן להיפרד. מדובר בפרידה מאוד כואבת ומרגשת כיוון שויצ"ו היה עבורנו לא רק גן ילדים אלא ממש בית.

כמו בכל גן, אנחנו מביאים את הבנות לשם בשעות הבוקר ובאים לאסוף אותן בשעות אחר הצהריים, אבל המקום המיוחד הזה הפך לבית עבורנו גם בשעות שאחרי פעילות הגן.

הספסל שבלובי הפך לספסל הסיפורים שלנו, הציורים שעל הקירות הפכו לנוף ילדותן של הבנות שלי והן מכירות כל פרט הכי קטן בהם. הגינה שבכניסה הפכה לגינה שבה ההורים מחליפים חוויות בזמן שהילדים מחפשים הרפתקאות, וחברי הצוות המקסימים שמנהלים את המקום הפכו למשפחה.

ויצ"ו עבורנו הוא מרכז קהילתי, מקום שבאים אליו בבוקר ויוצאים ממנו בערב. בבוקר זהו גן ילדים, בצהריים זה מקום מפגש חברתי ובערבים זה מקום לחוגים. זהו עוגן קהילתי בחיים שלנו והזיכרונות והחוויות שיצרנו בו ילכו איתנו לתמיד.

 

 

בעיני זהו מודל שצריך להעתיק ולחזק. מודל של מרכז חינוכי וחברתי שמקבץ אליו אוכלוסייה הטרוגנית ובו יש מקום לכולם, בכל שעות היום. כל שכונה בירושלים צריכה מקום שבו אנשים פשוט יכולים להתקהל ללא סיבה מיוחדת וליהנות מהביחד.

אנחנו הפכנו את ויצ"ו למרכז הקהילתי שלנו. זה פשוט עונה לנו על הצורך. ואני חושבת שהסתכלות על בתי ספר וגנים כמוקדים שכאלו תקנה לילדים שלנו ערכים חינוכיים חשובים, וימנעו תחושות ניכור ובדידות שנמצאות שם.

אז תודה לויצ"ו על תקופה נפלאה, ואני מקווה שיהיו ספסלים נוחים לסיפורים גם בבית הספר החדש.

 

מירב כהן (צילום: אורן בן-חקון)

מירב כהן (צילום: אורן בן-חקון)

מירב כהן,

מנכ"לית Crowd Action – סטארט אפ המסייע לצרכנים, לשעבר חברת מועצת העיר,

תושבת ירושלים.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר