המעבר בין שעון קיץ שעון חורף

שעון חורף 2023: זכרתם להזיז את השעון אחורה?

הלילה, בין שבת לראשון, השעון זז שעה אחת אחורה. המשמעות - פחות שעות אור יום. אז למה מחליפים בין שעון קיץ לחורף? מתי יחזור שעון הקיץ? כל מה שצריך לדעת

פורסם בתאריך: 28.10.23 10:43

הלילה, שבת לראשון (בין ה-28 ל-29 באוקטובר 2023), שעון החורף נכנס לתוקפו. זה קרה בשעה 2:00 לפנות בוקר, אז מזיזים את השעון שעה אחת אחורה – לשעה 1:00 – כך שבאותו הלילה מקבלים שעת שינה נוספת.

בינתיים – משתמשים שונים במכשירי אייפון דיווחו כי כבר בלילה שבין שישי לשבת השען במכשירי הנייד שלהם זז שעה אחת אחורה – ולא ברור אם מדובר בתקלה או במשהו אחר.

שעון החורף יישאר עד ל-29.3.2024 – אור ליום שישי – אז יזוזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה – מהשעה 2:00 לשעה 3:00.

המעבר בין שעון קיץ לחורף (ולהיפך) מעוגן בחקיקה מאז שנת 2013. על פי החוק – ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר מזיזים את השעון שעה אחת לאחור ואז נכנס לתוקפו שעון החורף; ביום שישי האחרון של חודש מרץ – מזיזים את השעון שעה אחת קדימה ואז נכנס לתוקפו שעון הקיץ.

שעון מעוררים וטלפונים ניידים
במכשירי הטלפון הניידים השעה אמורה להתעדכן אוטומטית, אלא אם כן הטלפון שלכם לא מכוון על 'רשת זמן אוטומטית'. במקרה שכזה יש להעביר את השעה באופן ידני, או לחילופין – אפשר לבחור 'טיים זון' אחר – למשל אתונה, שם השעה היא שעה אחת אחורה מישראל.

 

 

ההשפעה של שעון החורף
המשמעות העיקרית של שעון החורף היא שקיעה מוקדמת יותר ואיבוד שעת אור יום אחת. כך – ביום האחרון של שעון הקיץ הזריחה תהיה ב-06:59 והשקיעה בשעה 17:55. שעות האור הצפויות באותו יום הן 10 שעות ו-56 דקות. יום למחרת – בבוקר הראשון של שעון החורף שעת הזריחה תהיה ב-6:01 ושעת השקיעה ב-16:54 – ונאבד שעת אור יום אחת (9 שעות ו-54 דקות).

כשאור השמש מוגבל ויש יותר שעות חושך ביממה, רמות הורמון המלטונין בגוף עולות ואנו עשויים להיות מנומנמים ועייפים יותר. על פי שירותי בריאות כללית – תפקיד ההורמון הוא לווסת את מחזוריות השינה ולהתאים אותה לשעון הביולוגי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר