יציע הבריגדה, אורי אלון, אסף אפל (צילומים: שרון בוקוב, פרטי, אורן בן-חקון)
יציע הבריגדה, אורי אלון, אסף אפל (צילומים: שרון בוקוב, פרטי, אורן בן-חקון)

הם מ-פ-ח-ד-י-ם: למה הנהלת הפועל לא יוצאת במופגן נגד חברי הבריגדה?

האוהד הוותיק של הפועל, אסף אפל, לשעבר כתב "כל העיר", לא מופתע מההתנהגות האלימה של חלק מחברי הבריגדה, וקורא לאורי אלון להילחם נגד הארגון שהגיע למימדים של מפלצת. מי אמר לה פמיליה? טור דעה

פורסם בתאריך: 20.2.18 13:37

זה קרה לפני כמה חודשים. יום שבת. כותב שורות אלה בסך הכל ביקש לבלות עם אשתו ושני ילדיו בג'ימבורי. ואז נכנסה לה הודעת וואטסאפ. המספר, אגב, היה מזוהה. "אתה אסף אפל?", נכתב בהודעה. "מי שואל", ביקשתי לדעת. "כדאי לך להיזהר עם מה שאתה כותב ואומר על 'הבריגדה'. זה לא יגמר טוב. אנחנו נדאג שאתה בחיים לא תעבוד בהפועל", נכתב.

ברגעים אלה, כפי שאמר לי פעם מאיר טפירו כמה שעות אחרי שהלך מכות עם הוראס ג'נקינס, המרוקו עלה לי לראש. "מי אתה שתאיים עליי? אתם לא הפועל מבחינתי", השבתי בעצבים, תוך רטינה על זה שההודעה נשלחת בשבת בזמן שאני מבלה עם משפחתי. "אל תנסה אותנו", התגובה היתה מהירה, "ואם אתה גבר, תגיע למשחק הקרוב ותראה את הפרצוף שלך".

כאן הסתיימה ההתכתבות. בדיקה מהירה שלי עם גורמים בקבוצה העלתה את השם של האוהד (ואין צורך לעשות שיימינג לבחור המסכן). "הוא טיפוס בעייתי", נאמר לי על ידי גורם במערכת, "פעם הוא היה יותר אלים, היום הוא קצת נרגע".

מזל. באמת מזל.

נעשה קצת סדר בדברים. הייתי בעבר מועמד לתפקיד דובר המועדון, אחרי 10 שנים בהן סיקרתי את הפועל בכל כלי תקשורת אפשרי. אני, מן הסתם, גם אוהד שרוף של הקבוצה. זאת כבר היתה יותר ממועמדות, אפילו לחיצת יד היתה שם. אלא שכל חטאי היה שבמהלך שנותיי כעיתונאי, הרבתי לבקר את ארגון האוהדים המדובר. כתבתי על האנשים שמנהלים אותו, הדרך בה הוא מעודד וגם על דרישות מוגזמות מההנהלה. ביקורת על אלימות, אגב, לא היתה שם. זאת מנת חלקה החדשה של הבריגדה. ברגע שאותם אוהדים שמעו שאני אוטוטו מגיע לחתום על חוזה במשרדים בבית אגרון, הם העבירו מסר לראשי הקבוצה שהרוח שלו היתה, "אם אפל מצטרף להפועל, אנחנו שורפים את המועדון". באותם ימים תיבת האינבוקס שלי בפייסבוק התפוצצה בקללות מחברי ארגון הבריגדה, כשהשיא היה כשאיחלו לי סרטן בראש.

אגב, היום אני עובד בכנסת כדובר ממשלתי.

הפועל ירושלים אוהדים (צילום: שרון בוקוב)

יציע הבריגדה (צילום: שרון בוקוב)

אבל אני ממש לא הנושא. זה לגמרי רק הסימפטום. הבריגדה מטפחת בשנים האחרונות מימדים של מפלצת ולצערי חוטאת בדבר אחד מרכזי – הארגון שם את עצמו מעל המועדון. אלה אותם אוהדים שהחליטו מי יהיה הדובר; שהחרימו עידוד במשך מחצית שלמה במשחק הכי חשוב של הפועל בשנה שעברה; שיורדים כיום לחייו של יוגב אוחיון; ומוכרים מרצ'נדייז עם הלוגו שלהם ובלי הסמל של הפועל. זה כולל אפילו אוהדים שמתרברבים באמירות בסגנון של "אם אני ארצה, אתה גם לא תיכנס לארנה". וכן, הנה עוד משהו חדש: נוקטים באלימות, פיסית ומילולית, מול מי שלא מתיישר עם הדעות וההחלטות שלהם. במו עיניי ראיתי הודעות שנשלחות לאוהדים מגורמים בארגון, ולפיהן, "כדאי לך להוריד פרופיל, אחרת נבוא איתך חשבון".

לפני שנה, אחרי הגמר סל נגד מכבי חיפה, אוהד של הקבוצה שמזוהה עם הפועל של סאסי אפילו קיבל מכות מחברי הבריגדה. מישהו אמר לה פמיליה?

 

אי אפשר שלא לבוא במקרה הזה בטענות להנהלה. שלא תטעו, הם מכירים כמעט כל פרצוף ואוהד מהבריגדה. רק שאף אחד לא רוצה להסתבך איתם. הם מ-פ-ח-ד-י-ם. אורי אלון פתח את הארנק ושילם לכל אוהד 500 יורו אחרי ולנסיה. בריגדיסט לשעבר אפילו נבחר להיות זה שמתווך בין ההנהלה לארגון ו"צריך להרגיע את האוהדים". ואף אחד, אבל אף אחד (כולל השחקנים) לא העז לצאת בפומבי ולבקר את ההתנהגות הנלוזה של חלק מחברי הארגון במשחק האחרון מול יוגב אוחיון. בחדרי חדרים, לעומת זאת, בהנהלה מדברים. לא לציטוט, כמובן. מישהו שם אולי חושש שיסמנו גם אותו?

אין ספק שזאת לגמרי הביצה והתרנגולת. ארגון הבריגדה קיבל כוח והוא משתמש בו. אבל לא ככה אמור להיות. מותר לא לאהוב את הבריגדה. אפשר גם שלא להסכים איתם. אבל מפה ועד אלימות? האם זה המותג שעליו חלמו אורי אלון ואייל חומסקי? לצערי, מישהו בבריגדה טיפח היקש בלתי מוסבר בעליל לפיו אם האוהדים האלה נוסעים למשחקי חוץ, מכינים שלטים ומעודדים כל המשחק, אז להם מגיע ולאחרים לא. תגידו, יש דבר כזה "יותר אוהד"? מישהו בכלל מסוגל לשבץ אותנו האוהדים על רף שכזה?

ואי אפשר שלא לפנות מפה לאורי אלון.

אורי אלון (צילום: ניר קידר)

אורי אלון (צילום: ניר קידר)

בשבוע שעבר היית באטרף. רצית למזער את הנזקים אחרי ההפסד לחולון וביקשת שלא לחרוץ את גורל העונה של הפועל.

אני מבין שהתדמית של המועדון חשובה לך אורי. אבל לפני ואחרי הכל, כדאי שתעצור את המפלצת הזאת – ומהר. בהנהלה, ככה אני מבין, "מדברים עם אותם אוהדים ומנסים להרגיע את העניינים".

בנימין נתניהו עשה קריירה פוליטית יוצאת דופן בזכות האמירה שלו ש"אנחנו לא מדברים עם טרוריסטים". לא צריך לדבר עם מי שמקלל ויורק על שחקנים בקבוצה. צריך להוקיע אותו, ומהר. וזה שאתה לא מגיב אורי – הרבה יותר חמור מבחינתי מעוד משחק נפל או מעוד הפסד.

בסיום המשחק השני מול ולנסיה לפני שנה אי אפשר היה להסתיר את החיוכים של האוהדים. וזה ממש לא היה רק בגלל הניצחון המרשים על הספרדים. במשחק הזה, בו אוהדי הבריגדה לא עודדו בחצי הראשון, הקהל האחר של הפועל, האמיתי מבחינתי, הוכיח שאפשר להסתדר גם בלעדיהם. היה שם עידוד שבא מהלב. שירים שהם לא חלק מפלייליסט קבוע מראש. אנשים שיצאו מההיכל נשבעו שזאת היתה המחצית הכי כיפית שלהם מאז עברנו לארנה. כן, כן, גם בלי התופים של הבריגדה.

במילים אחרות, הקבוצה מעל לכל, חברים. לא הארגון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה שכל מטרתה לסגור חשבון עם מי שלטענתך מנע ממך עבודה.

  2. אוהד

    מסכים עם זה שהרבע הראשון(הם החרימו רבע,לא מחצית)היה בהחלט הכי מהנה עד היום בארנה אבל לצערי זה לא משהו שיכול להחזיק משחקים שלמים. צריך להרגיע את ראשי הארגון ולחזור לפעול מאהבה.. הבעיות עוד החלו ביציע אלעד במלחה שמי שלא עודד היה חוטף דחיפות כפשוטו.
    ואגב צריך להבין שאם הם ימשיכו בקו הקיים זה רק ירחיק ילדים חדשים מלהגיע למשחקים ולהצטרף לאוהדי הקבוצה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה שקרים, אי דיוקים ושנאה יש בך אסף אפל. תתבייש

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סוף סוף האמת יוצאת החוצה על הפנאטים של הבריגדה ומחוץ לחומות

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן שמישהו יחשוף את הפרצוף האמיתי של בריגדה. מהיכרות אישית עם אסף ומהכרה של חלק נכבד מהמקרים, כל מילה בטון!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפל מבחינתי אתה לא הפועל.
    כתבה שכל כולה נועדה לפלג את הקהל ולגרום לשנאה.
    זרקת שמן למדורה
    כדאי שתברר דברים לפני שאתה כותב עליהם,שחקן מקצוען לא יכול לאיים באלימות כלפי אוהד הקבוצה,מה עם איזו התנצלות של יוגב שיודע שפגע בקהל כשהלך לאירוע פרידה מהארגון של מכבי?
    תמיד היה קל להאשים את הבריגדה,אף פעם לא העריכו ולא יעריכו.
    אנחנו פה להשאר.אם תאהב או לא תאהב

  7. יובל

    השורה הסופית נכונה
    אין אף אחד מעל המועדון
    וגם במשחקי קטמון מתחילים לראות את הפירות הבאושים הללו
    וכדאי שזה יקטע כבר עכשיו

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש אכן בעיה שיש אנשים בבריגדה שעוברים את הגבול, לחלק מהאוהדים עלה הפיזי לראש ולפעמים צריך ליישר אותם – מקווה שההנהלה לא מפחדת כמו שהכותב כתב.
    אבל כמו תמיד, אפל מלא אי דיוקים והגזמות, חבל.
    אגב לא הבריגדה הייתה הבעיה למנותו לדובר אלא היציאה שלו בזמנו נגד ׳מחזירים את הדרך׳ – יציאה בוטה, אישית ומלאת רוע שלא התאימה באותה תקופה לרוח המועדון.

  9. אוהד אמיתי

    יפי נפש כל היום טוענים במספרים עליהם סיפורים, די כל אוהד אמיתי כל משחק רואה את הזוועה שאת מביאים למשחקים. זה הגיע למצב שהילד שלי שחולה הפועל לא מוכן לבוא איתי יותר למשחקים מחשש מהארגון הזה. הגעתם, הרסתם, יאללה תנו להנות ממשחקים כמו פעם בשקט

  10. מוטי אפרים אוהד הפועל ירושלים כדורגל וכדורסל ושחייה וטניס ודוק

    אין מקום לאלימות של אוהדים כנגד שחקנים.
    מקומם של האוהדים לעודד את הקבוצה ברגעים הקשים.
    אני לא אומר שמגרש כדורגל וכדורסל הוא שטח סטרילי,
    שלא נשמע קללות. כן קללות. אבל הקללות והיריבות מתחילים עם השריקה לפתיחה, ומסתיימים עם שריקת הבאזר לסיום המשחק.
    בטוח שלא צריכה להיות אלימות פיזית בכלל, ובטוח שלא קללות לאחר המשחק ויציאה לכיון האוטובוס.
    מה לאוהדי בית"ר דמינו?
    מה הפכנו ללה פמיליה ?
    אומנם אני אין חרות ובית"ר בהשקפה הפולטית, אבל אוהד הפועל.
    אומנם בית"ר מדברים על כבוד והדר..אבל הכבוד וההדר היו נחלת אוהדי הפועל ירושלים.
    וכך זה צריך להיות.
    ולך אסף אפל. אל תחשוש. גם אני אסף אפל.

  11. אלון

    כל הכבוד שיש לנו אוהדים כאלה שאכפת להם מהקבוצה יותר מהנהלה שלנו ומרב האוהדים החננות ,ואני לא שיך להוריד אחר רק אוהדי רגיל מהשורה יותר-30 שנה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר