מרכז העיר, מירב כהן (צילומים: גיל יערי, אורן בן-חקון)
מרכז העיר, מירב כהן (צילומים: גיל יערי, אורן בן-חקון)

הטור של מירב כהן | היום שבו מרכז העיר יתרומם באמת

איך הופכים את מרכז העיר ל"קמפוס אורבני" לאמנויות, שבו סטודנטים יצאו מחומות הקמפוס לתוך המרחב הציבורי?

פורסם בתאריך: 28.3.18 20:04

כשאני מסתובבת במרכז העיר שלנו, במדרחוב יפו, נחלת שבעה, מדרחוב בן יהודה, אני מרגישה תחושות מעורבות.

מצד אחד, מרכז העיר היפהפה שלנו, על בנייניו ההיסטוריים, הרכבת הקלה, בתי הקפה, המסעדות והעסקים הקטנים, מקום שעברתי בו כל כך הרבה ושאני כל כך אוהבת. מצד שני, תחושה קשה של פספוס, של חוסר מיצוי הפוטנציאל של המקום המדהים הזה. וזו תחושה שאני שומעת מהרבה אנשים שאני מדברת איתם על זה, חברים, תושבים וכמובן בעלי עסקים במרכז העיר.



בעבר כתבתי על מהלך דרמטי שיכול לדעתי להקפיץ את מרכז העיר ירושלים קדימה, והוא הארכת קו הרכבת המהירה מתל אביב והוספת תחנה במרכז העיר, ואני רוצה להציע גם מהלך נוסף שיכול לדעתי לתרום לו לא פחות.

בעוד כשנה-שנתיים תעבור האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" מהר הצופים חזרה למרכז העיר, למגרש הרוסים. בנוסף, העירייה בונה בימים אלה ליד מרכז ז'ראר בכר את "קמפוס האמנויות ירושלים" שיכלול את ביה"ס לקולנוע סם שפיגל, בית הספר למשחק ניסן נתיב, בית הספר לצילום שבמוסררה ובית הספר למוזיקה מהמזרח. מהלכים מבורכים אלו יביאו אלפי סטודנטים למרכז העיר, ובדיוק מהסוג שערים מצליחות בעולם כל כך מחפשות – אמנים, מוזיקאים, מעצבים. בקיצור: "היפסטרים".

אבל בשביל למנף את המהלכים הללו באמת, צריך לוודא שהסטודנטים לא יישארו סגורים בין חומות הקמפוסים כל היום. הרי מה יעזרו למרכז העיר מוסדות סגורים, אליטיסטים ומנותקים, שאין להם ממשק אמיתי עם הרחוב, עם בתי הקפה, העסקים הקטנים והמרחבים הציבוריים?

אני מציעה שנחשוב יחד על קונספט חדש, של מרכז העיר כ"קמפוס אורבני" לאמנויות, יציאה מחומות הקמפוס למרחב הציבורי: קבוצות תיאטרון עושות חזרות בכיכרות, להקות מופיעות במדרחובים, תערוכות של סטודנטים בסמטאות ועל גבי בניינים ועוד. אנחנו צריכים שהיצירתיות והאסתטיקה יישפכו מתוך מגדל השן ישר למדרחוב יפו, לשוק מחנה יהודה ולכיכר החתולות.

מרכז העיר יכול וצריך להתרומם עוד מעלה ולהפוך לאחד המקומות המגניבים והיפים בעולם. מעבר אלפי סטודנטים וחברי סגל מתחומי האומנויות אליו הוא הזדמנות כמעט חד פעמית לתרום לכך, אבל חייבים למנף אותה הלאה כדי לא לפספס אותה.

ואחרי שהם יעברו, וישטפו את רחובותינו בצבעים וצלילים, אולי תגיע השעה לשאול את השאלה הבאה: מתי האקדמיה למוזיקה ומחול, מוסד מפואר לאומנויות שיושב לו בדד בקמפוס גבעת רם מלאת המעבדות וההיי-טק, תעבור גם היא למרכז העיר ותשלים את הפאזל?

מירב כהן (צילום: אורן בן-חקון)

מירב כהן (צילום: אורן בן-חקון)

מירב כהן,

מנכ"לית Crowd Action – סטארט אפ המסייע לצרכנים, לשעבר חברת מועצת העיר,

תושבת ירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר