שרון בן דור (צילום: פרטי)

בטיפול עם שרון בן דור | תפסיקו עם התירוצים – תתחילו לטפל בעצמכם

יש פצעים שצריכים קצת יותר מפלסטר כדי לטפל בהם

פורסם בתאריך: 15.4.18 19:21

מכירים את אלה שאומרים מיום ראשון דיאטה? אז יש גם כאלו שרוצים לבוא לטיפול ביום ראשון, הם מאוד רוצים לטפל בעצמם מתישהו, אבל אין להם מספיק זמן, זה יקר להם מידי, מזג האוויר בחוץ סוער ולא מתחשק להם לצאת מהבית, הם גרים רחוק מידי (מרחק של 15 דקות).

כל התירוצים האפשריים כדי לא לצאת מאזור הנוחות, גם אם לפעמים אזור הנוחות לגמרי לא נוח, כי יש דברים שנורא מטרידים, כי קשה להם עם עצמם, הם לא מרוצים מבן הזוג שלהם אבל אין להם אומץ לעזוב ולפתוח דף חדש, כי הם איבדו את "המרכז" שלהם לטובת "מרכז" של מישהו אחר.



אתם יכולים להיות אותם האנשים שקשה להם.

קשה להם להגיע לטיפול: "כי אם ידעו שאתם בטיפול מה יגידו עליכם?", אתם שרוצים שכל האנשים מסביב ישתנו, אבל לא אתם, כי אתם בסדר.

אבל לא ככה זה עובד, את השינוי אפשר להביא מתוך עצמכם אל המציאות שסביבכם. המציאות לא תשתנה, אתם תשנו את הגישה שלכם אל המציאות.

יש את הקול הפנימי הזה שנותן לנו מיליון תירוצים איך לא לקום מהכורסא ולא לעשות שום דבר שיעשה את החיים שלנו טובים יותר, שמחים יותר.

מגיע לנו לחיות יותר טוב, לצאת בבוקר עם חיוך, להיות פנויים רגשית ליהנות מדברים קטנים כמו שמש מאירת פנים, קפה טוב וסתם להיות שמחים בלי סיבות חיצוניות כמו אחרי שמישהו נתן לנו מחמאה שאנחנו נראים מצוין או שהצלחנו בפרויקט בעבודה.

אנחנו יכולים לחיות מתוך שמחה, מתוך התחברות לטוב וליש במקום לחסר ולמיותר.

יש שמעדיפים לשים דגש על הנראות שלהם כלפי חוץ במקום לטפל בחסרים הפנימיים שהולכים וגדלים ונפערים לתהומות, אבל עוד יציאה למסעדה או נסיעה לחופשה זה כמו לשים פלסטר על פצע שלא מגליד.

כי טיפול תמיד אפשר לדחות, טיפול יכול להיות מכביד וזה לפעמים מצריך לפתוח פצעים שרוצים לשכוח, לדבר על דברים שלא דיברתם עם אף אחד, כאלו שקרו לכם בילדות ולא חשבתם שהם מפריעים לכם כאן ועכשיו ואז אתם מגלים שהם מנהלים אתכם ואתם נחנקים אבל רגע עוד קצת, מתישהו תגיעו לטיפול.


תמרורים:

ת' הגיעה אלי אחרי אין ספור דחיות של טיפול. ביטולים ללא הסברים, היעלמויות, תירוצים של הרגע האחרון והכול היה נשמע ממש אמתי וממש דחוף לה לסדר חוץ מלטפל בעצמה.

אבל בסוף היא הגיעה ,התיישבה ולא הפסיקה לדבר על כל מה שקרה לה מאז שהיתה ילדה, הדברים שעיכבו אותה, הפחדים שמנהלים אותה, חוסר היכולת להיפרד מהאחיזות שלה. למדה לחיות עם עצמה, להתרחק ממה שמכאיב ולחיות במגננה כל הזמן ,לומר לעצמה מה היא לא רוצה ולא מה היא כן רוצה.

היו לה את כל התמרורים בדרך אבל היא לא הקשיבה עד שהגוף עצר את עצמו.

הרופא הודיע :"יש לך את המחלה". מבהלה הגיעה לטיפול, רוצה לשנות ורוצה להשתנות כל מה שצריך עכשיו. רצתה הרבה פעמים להגיע ודחתה עד שלא יכלה עוד. קיבלה פתק מהנפש שלה: "לכי טפלי בעצמך, לכי תאהבי את עצמך, תנקי תתנקי מכל הרגשות השליליים שאת סוחבת כל השנים".

ת' רוצה לשנות מחשבות, להסתכל על החיים שלה אחרת, לא לחפור יותר מידי בעבר אלא לקבל כלים לשינוי, צמיחה לאהבה עצמית.

לא צריך לחכות ל"מכה" שתגיע, למשהו שלילי שיכריח אתכם לטפל בעצמכם.

תבחרו בעצמכם שעה אחת קודם, לא במקום מסעדה ולא במקום חופשה אלא בנוסף.

תבחרו בטוב.

שרון בן דור (צילום: עצמי)

שרון בן דור (צילום: עצמי)

שרון בן דור,

מטפלת ב-NLP, סופרת ומרצה,

B.A בפסיכולוגיה, מגשרת בתחום המשפחה,

מתגוררת בירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר