טל רותם (צילום: מיכל פישמן-רואה)
טל רותם (צילום: מיכל פישמן-רואה)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | שיעור לחיים בקבלת האחר – כך נלמד את ילדינו

אחרי שזכיתי לצפות בשיעור מהפרויקט של בית זוסמן על הכלת אנשים עם מוגבלויות, אותו יזמה וניהלה טל רותם קלינאית תקשורת, אני מרגישה חובה לספר עליו לכל הורה - שתפו את הכתבה הזאת עם הורים ואנשי חינוך סביבכם

פורסם בתאריך: 16.5.19 10:00

קבלת האחר הוא נושא מאוד "חם". אנו כהורים חייבים להעביר את כובד משקלו ברגישות לילדינו. להעניק להם כלים ברגישות שידעו להכיל ולקבל גם מי ששונה מהם.

לצערנו, לא פעם אנחנו נתקלים בסיפורים מצמררים על אנשים עם מוגבלויות שקיבלו יחס לא הוגן. בתחושתי העוול לרוב לא נעשה מרוע. הוא נעשה בעיקר מחוסר ידיעה, שמוביל לחוסר רגישות, ולהיעדר תבונה רגשית. לכן, כל כך חשוב שנהיה ערים לזה. ובגלל זה כאשר אני שומעת על מיזמים קהילתיים ששמו להם למטרה לקדם מודעות בנושאים אלו, אני מתרגשת וחייבת להתנסות, בתקווה ללמוד על עוד כלי שאוכל להעביר לילדיי.



כך במקרה פגשתי את טל רותם – קלינאית תקשורת בבית זוסמן, מרכז שיקום ייחודי לכבדי שמיעה וחירשים של מחלקת הרווחה בעיריית ירושלים. שיתוף הפעולה נעשה עם מכללת הדסה ועם מינהל החינוך של עיריית ירושלים, במסגרת עבודתה טל מארגנת פרויקט שמטרתו העלאת מודעות לקשיים של אנשים כבדי שמיעה בקרב ילדים. את הפרויקט היא מעבירה זאת השנה השניה ומייעדת אותו לבתי הספר היסודיים בירושלים, במגזר היהודי ובמגזר הערבי.


טל רותם (צילום: מיכל פישמן-רואה)

השיעור בבית הספר יפה נוף (צילום: מיכל פישמן-רואה)


מיד כשהבנתי את תפקידה של טל ואת עוצמת הפרויקט, פניתי אל הגברת רונית שמא, מנהלת בית הספר יפה נוף בירושלים בבקשה לשלב את הפרויקט בבית ספרה. תוך בקשה להיות נוכחת בשיעורים. רונית כמובן לא אכזבה. וכאשת חינוך אשר מובילה את בית הספר שלה כבית ספר משלב, מקבל ומכיל, המחנך ילדים לקבלה ומנהיגות, היא מיד הסכימה לארח את הפרויקט ואותי בכיתות בית הספר.

התיאום מול טל היה מרגש. למרות שנגמרו הקצאות הפעילות לשנה זאת, טל פינתה מזמנה להעביר את הפרויקט בשתי כיתות ביפה נוף. ואני זכיתי להגיע לצפות.

זה ללא ספק היה אחד הבקרים המרגשים שחוויתי. טל הצליחה לקחת נושא מורכב ולהנגישו לילדים בצורה ברורה, נעימה ומסקרנת. בעזרת סיפור, הדגמה ומשחקים, המסר עבר בבהירות לילדים. הילדים נפתחו אל טל ושיתפו אותה בחוויות דומות לסיטואציות מסיפוריה אשר אירעו בחייהם הפרטיים. הם שיתפו פעולה בצורה יוצאת מן הכלל, וכאשר לקינוח טל לימדה אותם שיר בשפת הסימנים (שווים / עילי בוטנר), הם ביקשו ממנה לחזור עליו שוב ושוב והתעקשו שהשיעור לא יסתיים.

זאת בעיניי הצלחה של פרויקט!


טל רותם (צילום: מיכל פישמן-רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)


כאמא, אני מרגישה שכל הורה חייב להביא את הפרויקט הזה אל ילדיו. בבית הספר, בחוג, או במפגש עצמאי במרכז הרווחה. מה שבטוח – שכל הורה וילד חייבים להיחשף לפרויקט.

אני מאחלת לנו כהורים, שנזכה כולנו להטמיע את הפרויקט הזה לילדינו, ושפרויקט זה יהווה סנונית לעוד פרויקטים טובים כמותו במוסדות החינוך שלנו. כי רק אנחנו כקהילה יכולים לגרום לשינויים לנוע. אז רוצו לספר על הפרויקט הזה למנהלי בית הספר שלכם, ותוודאו שייכנס למערכת שלכם בשנה הבאה.


טל רותם (צילום: מיכל פישמן-רואה)

(צילום: מיכל פישמן-רואה)


בברכת עצמאות שלמה, שנדע תמיד לקבל את האחר, ולהקל על אנשים עם מוגבלות שלא יחושו שונים, אלא יהיו חלק מאיתנו.

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)


ליצירת קשר עם "בית זוסמן" ופרטים נוספים על הפרויקט:
02-6413243
Sms- 053-7639123
או במייל: [email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר