ילדים קופצים לבריכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | הטיפים החשובים להורים: איך בוחרים קייטנת קיץ?

קייטנות הקיץ הפכו להיות מכונת כספים משומנת - מהם הדברים החשובים שצריך לשים לב אליהם לפני שנרשמים לקייטנה?

פורסם בתאריך: 13.6.19 11:03

קייטנות – בואו נדבר עליהן קצת.

בתוך המרוץ של חגים, חופשים, חולצות לבנות, טקסים ומסיבות סיום. אל תשכחו את הקייטנות.

ההרשמות בעיצומן, ויש כאלה שאפילו כבר סגרו הרשמות. זה נשמע רחוק, זה מרגיש שיש זמן, אבל אין.

ואם טרם עצרתם לחשוב עליהן, הנה טיפ ממני. תעצרו לחשוב ולסגור, עכשיו! הקייטנות בעיקרן הן מכונת כספים משומנת. המפעילים יודעים שהורים נטולי סידור לילדים, נתונים לחסדיהם ולכן המחיר בהתאם.

עכשיו, קבלו עוד כמה טיפים.



תמורה. חשוב מאוד לקרוא ולהבין מה בדיוק תקבלו בתמורה לכסף שלכם. האם הקייטנה כוללת יום שלם או חצי יום והאם עבור יום שלם תאלצו להיפרד מעוד כמה מאות שקלים. האם היום הארוך שאתם מוסיפים עליו תשלום, כולל ארוחת צהריים או שגם תמורתה יש תשלום נוסף? וכמובן, מה כוללות הארוחות. האם שוקו ולחמנייה מסורתיים לארוחת הבוקר, ושוב כריך חביתה לצהרים, או שיש ארוחה חמה ומזינה? בקיצור תוודאו היטב את כל הפרטים הבסיסים, שלא תופתעו בהוצאות לא מתוכננות, או גרוע יותר, תשארו עם ילד שבאמצע היום הוא רעב והסתיימה לו הקייטנה, כי לא סימנתם לו יום ארוך עם ארוחה.



חברה. טיפ נוסף, נסו להתארגן עם חבר/ה טובים בהרשמה. ילדים אמנם מסתגלים יפה לסביבה חדשה ועדיין נחמד להגיע עם דמות מוכרת ואהובה, ולעבור את ההסתגלות יחד, בנוסף לאיסוף חוויות ילדות נעימות עם חברים מוכרים שגם ככה נהנים לבלות איתם במשחקים.


ילדים רצים (צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)




תיאום ציפיות. וכמובן אחרי הטיפים הנ"ל, יש את הסיכום שמשלב אותם. את המחיר ואת החברים. אין ספק שככל שהילדים גדלים הם מבינים יותר, דורשים יותר, ובעיקר שיהיו לנו בריאים…. עולים לנו יותר. וככה מעולם תמים של קייטנות שכונתיות, עוברים לאט לאט לקייטנות פרטיות-גדולות, לקייטנות קונספט – כמו מדעים וטבע, קייטנות הכוללות לינה, והדובדבן של "סאמר סקול" הכולל טיסות. המחירים באמת גבוהים, ורובנו לא יכולים לעמוד במחירים. אך רוב הילדים מבקשים, כי הם רוצים להיות עם "כל החברים". ולכן חשוב מאוד לעשות תיאום ציפיות מול הילדים, ולהסביר מה אפשר וניתן, ומה לא. אף הורה לא בוחר לצער את ילדיו בכוונה, ואם אפשר להסביר מראש ולרכך כמה שיותר את האכזבה, כדאי.

ועכשיו… רוצו להרשם לקייטנת אמנויות, דרמה, ליצנים, אפייה, שתכננתם, כי אף אחד לא ישמור לכם מקום, וחבל שתצטרכו להסביר גם את הפספוס הזה ליורשי העצר.

בברכת קיץ עם מסגרת מותאמת לילד ולתקציב.

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר