ילדה משחקת בטלפון (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | גלישה בטוחה ברשת – הטיפים החשובים להורים

איך שומרים על הילדים מפני הסכנות ברשת? כמה נקודות חשובות שכל הורה חייב לדעת

פורסם בתאריך: 7.7.19 12:20

החופש הגדול בעיצומו, ואחד החששות הגדולים של רוב ההורים הוא כמה זמן יבלו הילדים במסכים.

אין ספק שזה חשש אמיתי ונכון. אבל זה המקום לזכור שאנחנו ההורים והם הילדים. והאחריות על השימוש בנייד תלויה בנו, על כל רבדיה. אחריות על כמות הזמן, בטיחות השימוש, והתנהלות נכונה במרחב הווירטואלי.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

זה לא אומר שהאחריות הזאת היא משהו קל להתמודדות, אבל זה עדיין לא מסיר מעלינו את האחריות.

אז דבר ראשון וחשוב ביותר: תיאום ציפיות ולימוד אחריות ובטיחות. שבו עם הילדים והסבירו להם כי המסך לא מחליף חברים אמיתיים או שיחה/משחק בבית/בחוץ שאינם דרך המסך וכוללים קשר עין, ודיבור ללא מיקרופון.

תחליטו יחד מהי כמות הזמן ההגיונית והמקובלת על שניכם ותסכמו את הדברים בצורה ברורה. לאחר מכן תשננו ותרעננו איתם את כללי הבטיחות להתנהלות במרחב הווירטואלי. הסכנות, ההישמרות, הימנעות משיחות עם זרים ומסירת פרטים מזהים, הפצת תמונות וסרטונים. והכי חשוב – תזכירו להם שאתם כאן תמיד, ואם יש משהו שהם לא בטוחים, אתם ההורים זמינים לסייע ולהכווין.


עשרת הדיברות לגלישה בטוחה - גלעד האן

עשרת הדיברות לגלישה בטוחה – באדיבות גלעד האן


לאחר הגעה להבנות ממקום של כבוד ושיח משותף, זה הזמן להיעזר באפליקציות נהדרות שיש לשוק להציע. (אני מכירה את אלו של מערכת האנדרואיד, לגבי אפל בטוחה שיש אך לא מכירה אישית) לדוגמא, לגוגל יש את Family link אפליקציה נהדרת שמאפשרת להגדיר ולקבוע שעת פתיחת המכשיר לשימוש בבוקר ושעת סגירתו בערב. היא מאפשרת להגדיר הגבלת זמן לשימוש יומי. היא מתריאה על הורדת אפליקציות. והילד לא יכול להוריד כלום ללא אישור הורה. היא מאפשרת הגבלת אפליקציות פרטנית. והכי חשוב, היא מאפשרת שימוש בפלאפון לחיוג גם כשהיא נעולה. בעיניי זאת פונקציה נהדרת, כך כשננעל להם הפלאפון בתום הזמן היומי, הפלאפון עדיין משמש לשעת חירום, ובונוס נוסף, אם הם רוצים לשוחח עם חבר, הם לומדים לדבר ממש ולא רק לתקשר דרך אימוג'ים בווצאפ.

אפליקציה נוספת המומלצת בחום היא: סנטרי – בקרת הורים חכמה. זאת אפליקציה המתריאה על מילים, תמונות וסרטונים בעלי אופי פוגעני. אצלנו היא התריאה אפילו על האימוג'י החום… זה שמזכיר גלידת שוקולד. הילד לא יכול להסיר מאצלו את האייקון, כך שאתם נשארים תמיד בשליטה. יש בה עוד שלל אופציות, אך זאת הראשית חשובה ביותר בעיניי.

** האפליקציות הנ"ל גם מאפשרות לראות את מיקומו של הילד על מפה בזמן אמת.

והכי הכי חשוב לזכור. ההורים הם הסמכות. החליטו וגבו את קביעתכם. פעלו בנחישות לחינוך שבחרתם. ולמדו את ילדיכם גבולות, ביטחון איפוק וכיבוד הסכמים. זה בידיים שלכם ואף אפליקציה לא תוכל לקחת או לתת לכם את הסמכות והאחריות הזאת.

קיץ בטוח ונטול מסכים לכולנו. כן כן גם לנו.

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלונה משה

    לגבי הגבלת זמן מסך המחשבים הבייתים, אני ממליצה להתקין על המחשב את תוכנת בקרת הורים גולשים בזמן. חפשו בגוגל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר