בית מבולגן, ילדים - לטור של מיכל פישמן רואה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | רגע, עכשיו איך שורדים את אוגוסט?

במהלך המחצית השנייה של החופש, לצד עבודתכם בצוות הווי ובידור לילדים, אל תשכחו לדאוג גם לבית. כמה תובנות להורים

פורסם בתאריך: 1.8.19 10:28

אתם מאמינים שיולי כבר נגמר ורק אוגוסט נשאר? 'רק', כן?

חממו מנועים כי עכשיו הכל עולה הילוך.

הקייטנות הסתיימו, כך גם המסגרות הפרטיות,  וזה הזמן שהורים מתחילים טבלאות. שיבוצי סבים וסבתות, דודים ודודות, חברים וחברות. תורנויות הורים לימי "קייטנה" יזומים. והכי הכי כיף, ימים מרוכזים של ביחד, ואפילו חופשות שוברות שגרה.



אז כמי שנמצאת בלופ כבר עשרה ימים, ימים שלמים עם החבורה הפרטית שלי, וכמובן אחרי שיישמתי את הטיפים שכבר הענקתי. כגון: הכנת הטבלה, שיבוץ הרעיונות, רכישת כרטיסים מוזלים. יש לי עוד כמה תובנות עבור כולכם.

במרוץ החופשה, בנוסף להיותנו צוות הווי ובידור שלא מבייש את טובי הצוותים באילת בעודם שרים אה-גה-דו-דו בבריכה. עלינו לדאוג גם לבית.

אותן מטלות יומיות, הכרחיות, שבלעדיהן לא באמת אפשר לעשות כלום. בישולים כביסות וניקיונות.

נתחיל בבישולים. אפשר לבשל לכמה ימים מראש. כלומר, אם כבר מבשלים, אז לבשל מספר דברים במקביל ולהקפיא קופסאות. רוב התבשילים יכולים לעבור הקפאה והפשרה בצורה נהדרת. וזה חוסך המון זמן ואנרגיות במרוצת השבוע. כי למי יש כוח לחזור מיום בילוי בחוץ, ותוך כדי התמודדות עם ילדים עייפים ורעבים גם לבשל. בעיקר שגם אנחנו חוזרים מותשים. ככה בבוקר אפשר להעביר קופסא מגוונת אחרת למקרר להפשרה, ובערב רק להגיע, לחמם ולהגיש.

כמובן יש ימים שאפשר ואף רצוי גם לשחרר ופשוט להכין משהו קליל לארוחה. פיצה פיתה, טוסט, חביתה, ירקות וגבינות. אבל אם יש כאן בתים, שהארוחה העיקרית המשפחתית היא בערב, הקפאה מראש היא פתרון.

כביסות. השתדלו לא לדחות הכל ליום אחד בשבוע. פזרו לאורך השבוע את המכונות. לדוגמא: חוזרים מהבריכה או הים ויש ערימת מגבות? מיד לכבס. בערב לקפל מול הטלוויזיה ולשחרר עומס. אל תצברו, אל תעמיסו על עצמכם. כך תוכלו להתמודד יותר בקלות בלי להתייאש.

ניקיונות. ראשית הקפידו בסוף כל יום לארגן יחד עם הילדים את הדברים למקומם. זה חשוב גם להם כשותפים בבית, לגלות אחריות ולקחת חלק פעיל בבית, וגם בשבילכם. לא לצבור ברדק. הפעילו את הילדים. לטאטא, להעביר סמרטוט, לשטוף את הכלים בכיור. זה ישאיר לכם לתת את הפינישים כמו שטיפה של הבית והפעלת מדיח כשהכל כבר ערוך לקראתכם. ועדיין ישמור את הילדודס מעורבים ואתכם שפויים.

נכון ששלושת הטיפים נשמעים כמו טיפות בים, אבל אני מבטיחה לכם שזה ממש שומר על השפיות, לראות שדברים לא מצטברים ונאגרים, ואז מתייאשים עוד לפני שמתחילים….

והטיפ החשוב מכולם, שחוזר אצלי תמיד… לנשום.

יאללה אוגוסט בראבק,

ושיהיה לנו בכיף

מיכל 

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר