איל שר, בריכת הסולטן (צילומים: זואי דניאל, סוכנות הצילום שמואל כהן)
איל שר, בריכת הסולטן (צילומים: זואי דניאל, סוכנות הצילום שמואל כהן)

"פסטיבל ישראל הוא חלק בלתי נפרד מהמרקם של ירושלים"

איל שר, מנכ"ל פסטיבל ישראל, שמופע הפתיחה שלו יתקיים ביום חמישי בבריכת הסולטן, מדבר על חשיבות האירוע לירושלים ולתושביה, ומצהיר: "צריך לחנך לצריכת תרבות מגיל צעיר"

פורסם בתאריך: 26.5.17 12:10

פסטיבל ישראל בפתח והתרגשות גדולה. משאבים רבים הושקעו בהבאת מיטב האמנים מהארץ ומהעולם לפסטיבל ייחודי וחלוצי, שמזמין אתכם ליהנות מהתרבות החדישה לצד זו הקלאסית.

מופע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי הקרוב, 1.6, בבריכת הסולטן. לקראת הפתיחה החגיגית שוחח "כל העיר" עם מנכ"ל הפסטיבל איל שר, האיש שמנצח על החגיגה ואחד הגורמים העיקריים למקום המרכזי שהוא תופס בעולם התרבות הישראלי והירושלמי.

 

שר הוא ירושלמי ותיק. מלבד העובדה שניהל מספר רב של מוסדות ואירועי תרבות חשובים בירושלים, הקשר המשפחתי שלו עם העיר ארוך שנים. "אני דור 18 בירושלים", הוא אומר. "רוב שנותיי גרתי בירושלים, היא לחלוטין הבית שלי".

מהו מקומו של הפסטיבל בירושלים?
"פסטיבל ישראל הוא חלק בלתי נפרד מהמרקם של ירושלים. אנחנו תמיד אומרים שתרבות, מעבר למה שהיא תורמת לרוח ולנפש, תורמת גם לחינוך ולהעצמה קהילתית, לתדמית העיר, לתיירות, לנוף התרבות ולתושבים. אצלנו זה גם מקבל משמעות של מפגש בין ערבים ליהודים, חילונים ודתיים וכן הלאה. אנחנו לומדים בבתי ספר שונים וגרים במנהלים קהילתיים שונים ויש אפילו מקומות שבהם רחוב מתחיל יהודי-ישראלי וייגמר ערבי מבלי שיהיה מפגש בין השניים. זה מה שהתרבות מאפשרת".

איך אתה תופס את צרכני התרבות הירושלמים?
"אני חושב שיש קהלים רחבים מאוד שאנחנו לא מגיעים אליהם, וזה חבל, כי כשכן מגיעים אליהם הם נהנים ממה שיש לעיר להציע. בשנה שעברה למשל, עשינו מתחם פסטיבל בכיכר ציון במרכז העיר והיה קסום. התושבים בעיר מעריכים את זה ואוהבים את זה, אבל הרבה מאוד אנשים לא מגיעים למופעים. אפשר גם להתייחס לתושבי מזרח ירושלים, שם אין תשתיות תרבות בכלל. אין שם תיאטרון, אין שם להקות מחול. כנ"ל לגבי העולם החרדי: יש התעוררות של פעילות מוזיקלית, אבל זה נשאר ברמה הקהילתית והחינוכית ולא מגיע מספיק לרמה המקצועית. את זה צריך לטפח ברמה העירונית".

מה צפוי להיות השנה בפסטיבל?
"בפסטיבל כל מופע הוא ייחודי, אנחנו מביאים דברים שלא רואים בשום מקום אחר. יש לזה סיבה. אנחנו תמיד רוצים להיות כמה שנים קדימה מהמיינסטרים. יש לנו הרצון להגיד שזה מה שאנחנו מוסיפים לנוף התרבות, מרחיבים את ההסתכלות והפרספקטיבות החדשות. כל אחד מהאירועים נותן את התחושה הזאת".

חמישי בבריכת הסולטן - מופע הפתיחה של פסטיבל ישראל (צילום: סוכנות הצילום שמואל כהן)

חמישי בבריכת הסולטן – מופע הפתיחה של פסטיבל ישראל (צילום: סוכנות הצילום שמואל כהן)

 

 

כאמור, אירוע הפתיחה של פסטיבל ישראל – "הילולת גרוב" – יתקיים בבריכת הסולטן ביום חמישי הקרוב (1.6, 20:00). שר ואנשי הפסטיבל עמלו רבות על מופע הפתיחה, ואכן הוא צפוי להיות חוויה מיוחדת במינה. על הבמה יעלו בזה אחר זה מיטב האמנים המובילים בישראל, ושלא כמו במופעים רגילים, במופע הזה להרכב הראשון יצטרף ההרכב הבא וכך הלאה. על הבמה יעמדו למעשה עשרות נגנים בעת ובעונה אחת. הדבר מצריך לוגיסטיקה וטכנולוגיה ברמה גבוהה ביותר, אבל נראה שהמופע עצמו יצדיק את כלל המאמצים של אנשי הפסטיבל.

"הפתיחה הגדולה בבריכת הסולטן תהיה משהו מיוחד", אומר שר, "הולכת להיות הופעה נהדרת ובמחיר שווה לכל נפש של 80-40 שקל לכרטיס. זה יהיה ממש פספוס לא לבוא, כי זה יהיה משגע. אני מאמין שפסטיבל צריך להיות מסע טעימות לאנשים שיוצאים מאזור הנוחות שלהם. כל הכיף של פסטיבל הוא היכולת לטעום כמה וכמה דברים, ולשם כך אנחנו מביאים מופעים מ-16 ארצות שונות. שווה להתנסות בכל אלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר