מרכז ז’ראר בכר, משתתפי פסטיבל ירושלים - מרכז הבמה (צילומים יח”צ, רפי קוץ)
מרכז ז’ראר בכר, משתתפי פסטיבל ירושלים - מרכז הבמה (צילומים יח”צ, רפי קוץ)

פסטיבל 'מרכז הבמה' בז’ראר בכר: בכורה של שבע הצגות יחיד

בפסטיבל הייחודי, שיוצא לדרך ביום שלישי הקרוב, יועלו שבע הצגות יחיד שנבחרו מתוך 100 יצירות

פורסם בתאריך: 1.6.17 19:13

שבע הצגות יחיד (מונודרמות) מרתקות יעלו בשבוע הקרוב על במת מרכז ז’ראר בכר. יוצרים צעירים לצד מנוסים יביאו בפני הצופים סיפורים מקוריים, משעשעים, דרמטיים ומטלטלים, וכל זאת במסגרת ‘פסטיבל ירושלים – מרכז הבמה’ השמיני. הפסטיבל ייצא לדרך ביום שלישי הקרוב, 6.6, ויימשך שבוע שלם (עד 13.6), כשכל ההצגות יועלו בז’ראר בכר ומחיר הכרטיס עומד על 50-40 שקל.

 

שבע ההצגות השונות עוסקות בנושאים שונים וכתובות באופן ייחודי ומעניין שנתפר אישית עבור כל הצגה בפני עצמה. היצירות שיוצגו בפסטיבל נבחרו בקפידה מבין 100 הצעות שונות שהוגשו. אחת המטרות היא להביא את סיפורם האישי של היוצרים באמצעות חוויה אינטימית בין שחקן ויוצר לבין הקהל הצופה.

אורי אגוז, המנהלת האומנותית של הפסטיבל, מאמינה שזהו אחד האמצעים להביא לחיבור ולמבט אל תוך עולמם האישי של היוצרים. “מונודרמה, מעצם אופייה, מזמינה אנשים לספר סיפור בצורה אינטימית שחושפת תהליך מטלטל שעבר אדם ושהוביל אותו לשינוי”, אומרת אגוז. “זה מסע לתוך נפשו של אדם, למקומות המשבריים והעמוקים ביותר, שלראשונה יש לו הזדמנות לחקור אותם. היא מעניקה לצופה חוויה חדשה, פרטית, של אחד על אחד מול השחקן. לנגד עינינו עומד הרצון לתת הזדמנויות ליוצרים כדי שיוכלו להשמיע את הקול שלהם, לממש את הדבר שבוער להם בבטן, ולהעניק להם בית שמאמין בהם ומלווה אותם מהצעד הראשון. בעולם כל כך רווי קשה מאוד לקבל הזדמנות. אנחנו מאמינים שאם פותחים את הדלת ונותנים במה, מגיחים החוצה לעולם שלל קולות ייחודיים שמגיע להם סוף סוף להישמע”.

הנושאים שיעלו בהצגות מגוונים ולעתים נוקבים במיוחד. כך למשל ההצגה ‘תפקיד חייו’ מתארת את יומו האחרון של קוף ניסויים שהשתתף בניסוי לנשק כימי. הקוף, שסבור כי בקרוב יקבל את הנוגדן שיושיע אותו ממחלתו, מבין במהלך ההצגה כי למעשה זהו יומו האחרון, וזאת תוך כדי שהוא מקבל קופים חדשים ומסביר להם את חוקי המקום. באמצעות התהליך שעובר הקוף הוא מקבל משמעות חדשה לחייו, ועובדה זו גם צפויה להעלות בראשו של הצופה שאלות על משמעות החיים כפי שהוגדרה לגיבור ההצגה. (א’, 11.6, 19:00, 21:00).

ההצגה ‘חובת דיווח’ מתארת חקירה של מטפלת רגשית בדרמה המואשמת באי-דיווח על כוונה לבצע פשע שעשה נאור, אחד ממטופליה. במהלך החקירה היא מציגה את הסיפור שנרקם בינה לבין המטופל ואת הדרך הפסיכולוגית שעבר יחד אִתה, ואיך ליוותה אותו למרות התוקפנות והעצב שמילאו את נפשו. (ה’, 8.6, 19:00, 21:00).

בין ההצגות תוכלו גם למצוא שילובים של ביקורת פוליטית וחברתית שבה שזורים יחד ההיסטוריה של מדינת ישראל ועולם הפופ העכשווי. כך בהצגה ‘הדיירת גולדה’ מוצגת ראשת הממשלה לשעבר, גולדה מאיר, כזוכת תכנית הריאליטי הפופולרית ‘האח הגדול’. רגע לפני שמותרת יציאתה מבית האח, אל הקהל שבחר בה, מטיל עליה האח הגדול משימה אחרונה שבמסגרתה היא נדרשת לקיים חשבון נפש על תקופת כהונתה כראש ממשלה, החל מהיום הראשון להיבחרה ועד לימים שלאחר מלחמת יום הכיפורים.

השנה, מארגני הפסטיבל גאים בהתפתחות נוספת ובשיתוף פעולה חדש עם עיריית ירושלים. במסגרת זו, תוזנק סדנת כתיבה שתלווה יוצרי במה במהלך השנה. בסדנה ישתתפו חמישה יוצרים מעולם התיאטרון וחמישה יוצרים מעולם הקולנוע, ובסופה יצא כל אחד מהמשתתפים עם יצירה ייחודית משלו.

רחל צבעוני, מנהלת מחלקת תיאטרון בעיריית ירושלים, גאה במהלך ומספרת: “מאוד חשוב לנו לטפח ולהצמיח יצירה בירושלים”.

פסטיבל ירושלים – מרכז הבמה’. ג’-ג’, 13.5-6.5. מרכז ז’ראר בכר. 50-40 שקל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר