צילום: רון ירקוני יחסי ציבור
השף זכאי חוג'ה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

חגיגות ה-100 לשוק מחנה יהודה: השף זכאי חוג'ה זכה ב"מנת המאה"

המנה שזיכתה את השף של הג׳קו סטריט בניצחון היא מנת רביולי כורדי, מרק במיה ושיפודי במיה צלויה. בנוסף, יו״ר חבר השופטים, השף שלום קדוש, זכה באות הוקרה על חיבור הקולינריה הישראלית לשוק ואנשיו

פורסם בתאריך: 4.7.23 17:55

הלב הפועם של ירושלים ומדינת ישראל, שוק מחנה יהודה פתח השבוע את חגיגות המאה, ולמגוון האירועים שהתקיימו בהובלת עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים וועד סוחרי שוק מחנה יהודה, נהרו עשרות אלפי אנשים שגדשו את השוק לאורך כל הערב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ברגע השיא של החגיגות התקיימה תחרות "מנת המאה" של שוק מחנה יהודה, במסגרתה בישלו מיטב השפים והמסעדנים של ירושלים מנה שהתחרתה על התואר הנכסף שבחר חבר השופטים בראשות השף שלום קדוש והשפים קרן קדוש ומאיה דרין במנת ה״רביולי במיה״ של השף זכאי חוג׳ה ֿ(מסעדת ג׳קו סטריט) למנת המאה.

רגע לפני ההכתרה, הוענק על ידי מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי, ויו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, אות הוקרה לשף שלום קדוש על פועלו ותרומתו של השף הירושלמי, ועל אות ההוקרה נכתב: "לשף שלום קדוש בהוקרה מסוחרי שוק מחנה יהודה על חיבור הקולינריה הישראלית אל השוק ואנשיו".

במסגרת יומו הראשון של החגיגות התקיימו עשרות אירועי תרבות לכל המשפחה ובכל רחבי השוק, בבמות הגג, במרפסות, בשוק הגרוזיני, העיראקי ובבית עיני. לאורך כל הערב הוקרן קליפ מרגש המסכם 100 שנים של השוק ב-100 שניות, וכלל בתוכו רגעי שוק בולטים, מרגשים ומיוחדים, וברחבי השוק ניגנו והציגו אמני רחוב, להקות נוספות, שחקנים ומיצגים, כאשר את כל רחובות השוק מילאו עשרות אלפי אנשים החל משעת ערב מוקדמת ועד לשעות הלילה.

מעיריית ירושלים נמסר: ״מחנה יהודה הוא השוק של ישראל ולא בכדי נבחר לאחד השווקים המובילים בתבל. השוק מהווה עוגן כלכלי ונכס צאן ברזל לירושלים ולירושלמים, השוק הינו פסיפס אנושי המקבץ לתוכו מגוון רחב של קהלים מקומיים ובינלאומיים שמתחברים לאווירה החמה, לטעמים היחודיים, לתרבות העשירה ולניחוחות הנפלאים אלו דברים שרק שוק מחנה יהודה יודע להציע. מזל טוב מחנה יהודה. גאווה ירושלמית״.

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: "מתרגשת מהערב המדהים שהתקיים אמש, רוצה לומר תודה לכל עשרות אלפי האנשים שמילאו כל פינה בשוק ולברך את שף זכאי חוג׳ה ומסעדת ג׳קו סטריט על זכייתם בתואר מנת המאה של שוק מחנה יהודה ואת שף שלום קדוש על אות ההוקרה שניתו מכלל סוחרי השוק על תרומתו לחיבור הקולינריה ללב ליבו של מחנה יהודה. ולומר תודה לכל מי שלקח חלק ותרם מזמנו ויכולותיו למען הצלחת סדרת האירועים. מאה שנים למחנה יהודה, השוק שמהווה עבור כל סוחר בית שני, מקום שכולו לב ונשמה טעמים, תרבות ושמחה. השוק הטוב בעולם שם את שוק מחנה יהודה על ראש שמחתנו".

השף זכאי חוג'ה: "מודה לחבר השופטים על הבחירה במנה שלי למנת המאה. חשבתי לשלב את כל מה שיש לשוק להציע בין אם זה בעונתיות של השוק (הבמיה), הנוסטלגיה, שזה המרק והמילוי של הרביולי, והשוק עצמו שזה השיפודי במיה והשוק אווז. כבוד גדול עבורי להיות ברשימה עם השפים המטורפים של ירושלים ובכלל לעמוד מול שלום קדוש ושאר השופטים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר