עין לבן (צילום: אברהם שקד, רכז שמירת טבע בהרי יהודה, החברה להגנת הטבע)
עין לבן (צילום: אברהם שקד, רכז שמירת טבע בהרי יהודה, החברה להגנת הטבע)

טיול לפסח בתוך ירושלים – פריחה ומים בעין לבן

השמש שאמורה לצאת מהווה הזדמנות מצוינת לצאת לטיול בטבע, וכשאומרים טבע בירושלים - אין מתאים יותר מעין לבן, שממוקם בסמוך לגן החיות - במורדות רכס לבן, שבו אפשר ליהנות מהרבה מאוד ירוק בעיניים

פורסם בתאריך: 22.4.19 17:30

האביב סוף-סוף הגיע, וההתחממות שצפויה מחר בירושלים היא הזדמנות מצוינת לצאת אל הטבע וליהנות מפריחה מרהיבה, משמש חמימה ומבילוי עם כל המשפחה. הגשמים הרבים שירדו, גם השבוע, אמנם קלקלו במעט את התוכניות לחול המועד, אבל הם גם אלה שאחראים לירוק הרב שעדיין נשאר בכל פינה.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

אז היכן מטיילים? אחרי ההמלצות של "כל העיר" על אתרים בהרי ירושלים, השמש שאמורה לצאת מחר אל השמיים, מהווה הזדמנות מצוינת לצאת לטיול בטבע ולהישאר בתוך העיר. עמיר בלבן מהחברה להגנת הטבע ממליץ בחום על ביקור בעין לבן בפרט וברכס לבן בכלל. "עין לבן והרכס הוא יעד מומלץ מאוד לטיולים", מציין בלבן ומוסיף: "מעבר לכך, האזור כולו גם מאוים על ידי תוכנית בנייה של שכונה חדשה, כך שאם התוכנית תאושר בסופו של דבר, כדאי מאוד ליהנות מהאזור הזה לפני השינויים הגדולים שיתרחשו בו".



בחודש דצמבר האחרון, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", הופקדה בוועדה המחוזית תוכנית "רכס לבן" הכוללת הקמת שכונת מגורים בהיקף של 5,250 יחידות דיור, מלונות שטחים ציבוריים, תעסוקה ומסחר. התוכנית נמצאת כעת בשלב ההתנגדויות (כשאלפי התנגדויות הוגשו), בהן גם של החברה להגנת הטבע.

רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן שוכן מצפון לנחל רפאים, ומדרונותיו הם חלק מפארק ירושלים. ניתן לעשות טיול באזור בין המעיינות של רכס לבן. המים במעיינות באזור מחלחלים בין הסדקים שבסלע, ונובעים ממספר מעיינות: עין לבן, ובו בריכה גדולה שהמים שבה נובעים מנקבה במעלה המדרון; עין אל-בלד שהיה המעיין של כפר ולאג'ה, עין אבו סניר שהוא חדר עם תקרה מקומרת, ובחלקו הפנימי נקבה מהתקופה הרומית, עין סיף שהיה המעין העליון של הכפר ולאג'ה ומעין נוסף הנקרא עין עוד מלבדו.

ניתן גם לבחור בביקור במעיין אחד, ולהתמקד בעין לבן, השוכן בנחל רפאים וסביבו טרסות עם עצי פרי (כמו שקד ותאנה), סלעי גיר (מהם מגיע השם – רכס לבן) וצמחי תבלין. באזור המעיין נמצאו גם מערכות קבורה המיוחסות לתקופת הברזל ולתקופת בית שני. במקום ישנה פריחה מרשימה, ולכן הוא אהוב מאוד על מטיילים. בתקופה זו של חול המועד הוא עשוי להיות עמוס ולכן כדאי להגיע בשעות הבוקר המוקדמות. אפשר לשלב הליכה בדרך 'נדב' אל גן החיות התנ"כי, ולהתחיל או לסיים את הטיול בביקור בגן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר