השקת מרכז הבקרה על מערך ההסעות בחינוך המיוחד (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)
השקת מרכז הבקרה על מערך ההסעות בחינוך המיוחד (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)

החינוך המיוחד בירושלים: מכשירי GPS יותקנו ברכבי ההסעות

הבוקר, שלישי, הושק מוקד שליטה ובקרה ממוחשב חדש לפיקוח על ההסעות בחינוך המיוחד בירושלים - רכבי ההסעות יצוידו ב-GPS, ההורים יוכלו לעקוב אחרי מצב ההסעה בכל רגע. ראש העיר משה ליאון: "ההסעות בחינוך המיוחד יוצאות לדרך חדשה וטובה יותר"

פורסם בתאריך: 27.8.19 14:05

מכשירי GPS לבקרה ולמעקב יותקנו ברכבי ההסעות של החינוך המיוחד בירושלים. המכשירים ידווחו בזמן אמת למוקד השליטה והבקרה הממוחשב החדש של עיריית ירושלים ברמת אשכול. ההורים יוכלו להתעדכן במצב ההסעה בכל רגע נתון  – עלות הרפורמה העירונית: כ-14 מיליון שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אחרי שנים של תלונות רבות מצד הורי התלמידים על ליקויים מתמשכים ובעיות חוזרות ונשנות בתפקוד ההסעות בעיר – ראש העיר משה ליאון חשף הבוקר, שלישי, את הפרויקט החדש שיסייע להורים לילדי החינוך המיוחד להתעדכן במצב ההסעה של ילדיהם. "ההסעות בחינוך המיוחד יוצאות היום לדרך חדשה וטובה יותר", אמר ליאון, "מצוקתם של ילדי החינוך המיוחד ומשפחותיהם לא נעלמה מעיניי, ועל כן הוריתי לבצע עבודת עומק אמתית בנושא. השקענו מאמצים רבים ולא חסכנו משאבים, כדי שההסעות תתנהלנה ביעילות רבה יותר ובעיקר בביטחון רב יותר עבור הילד והוריו. אנחנו רק בתחילתו של התהליך וברור לנו שעשויים להתעורר קשיים בדרך ליישום האופטימלי של השינוי, אבל המהלך שהשקנו היום הוא צעד מהפכני וחשוב בדרך לכך".

בעירייה מסבירים כי ההסעות ירוכזו ויופעלו באמצעות מוקד מיוחד באמצעות חברת 'מגער'. "כ-10 מוקדנים ומוקדניות עורכים שיחות עם הורים בימים אלו ממש בכדי לוודא את המסלולים ולעדכן מי המלווה של ילדיהם", מספרים בעירייה. "המוקד הטלפוני *2786 יעמוד לרשות ההורים מדי יום מהשעה 6.00 ועד 21.00 וההורים יוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית על מיקום הילד והרכב בכל זמן ההסעה, מי המלווה שנמצא איתם ומי הנהג".


השקת מרכז הבקרה על מערך ההסעות בחינוך המיוחד (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)

השקת מרכז הבקרה על מערך ההסעות בחינוך המיוחד (צילום: דוברות לשכת ראש העיר)


בעירייה מוסיפים ואומרים כי "כחלק מהלמידה שבוצעה בנושא וההיערכות לרפורמה, התכנסה ועדה לבחינת ההסעות בירושלים, בראשות שמעון אטיאס, אשר כללה: נציגי הורים, נציגי משרד החינוך, נציגי עמותת לביא, מנהלי בתי ספר, נציג מחלקת ההסעות, מנח"י, מחלקה משפטית ונציג אגף תקציבים. הועדה החליטה הן על שינוי בשיטת התשלום לחברות ההסעות (פר תלמיד/פר מסלול) וכן על הקמת מרכז בקרה ושליטה שיתכלל את כל נושא ההסעות".


אילוסטרציה הסעה, הסעות תלמידים


בירושלים ישנם 18,000 תלמידים הנעזרים בהסעות העירוניות, בעיקר ילדים בעלי צריכים מיוחדים שאינם עצמאיים הלומדים במקום מרוחק ממקום מגוריהם. אך גם תלמידים בחינוך הרגיל, באזורים ושכונות בעיר שאין בהם בתי ספר (בעיקר תלמידי מזרח העיר), וכן תינוקות בגילאי לידה עד שלוש, הזכאים להסעות למעונות יום שיקומיים ובוגרים מעל גיל 21 המוסעים למסגרות תעסוקה שיקומיות. כיום פועלות 9 חברות הסעה ב- 3,000 מסלולים מידי יום, שנעזרים ב-1,500 מלווים.

מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי): "אני שמחה לראות שבירושלים המינהל עובד בצורה הטובה ביותר. בראשונה על הקמת הועדה שחקרה לעומק וללא פשרות את הנושא ובשנית: יישום מסקנות והחלטות הוועדה. במדינת ישראל הרבה וועדות קמות אבל וועדות שמסקנותיהם מיושמות הן בודדות אין ספק שמנהל החינוך עושה עבודה נפלאה בעיר לטובת האזרח".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר