בית אבות או בית החלמה ליולדות? המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)
המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)

בית אבות או בית החלמה ליולדות חרדיות – מה באמת בונים בבית הכרם?

תושבים בשכונה ביחד עם חברי מועצת העירייה טוענים כי ממסמכים שהגיעו לידיהם נראה כי ברחוב החלוץ מוקם בית החלמה ליולדות, זאת בניגוד לתב"ע: "נפעל יחד לאכוף את החוק"

פורסם בתאריך: 26.8.19 16:20

תושבי בית הכרם ממשיכים לטעון בתוקף כי במבנה ברחוב החלוץ 29, שאמור לשמש כבית אבות, מוקם בימים אלה בית החלמה ליולדות מהמגזר החרדי. לטענת התושבים, שרתמו למאבקם גם את חברי המועצה לורה ורטון (מרצ) ויוסי חביליו (מצילים את ירושלים), לידיהם הגיעו מסמכים שמכילים את תוכניות הבניה – בהן נכתב 'תינוקיה 32 מקומות' – דבר שלטענת התושבים מעיד על הכוונה האמיתית של היזמים.

המתנגדים לתוכנית מדגישים כי בתב"ע (תוכנית בניין עיר) מיועד המקום לשמש אך ורק כבית אבות, וכי הקמת בית החלמה ליולדות אינה חוקית. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשנה, התושבים כבר פנו לעירייה בנושא וקיבלו הבטחה במקום לא יוקם בית החלמה ליולדות חרדיות. מהעירייה נמסר אז ל"כל העיר" כי "עיריית ירושלים פעלה ופועלת למניעת שימוש חורג במבנה, וזאת ככל שאכן יהיה כזה. בשלב זה אין במקום עבירה. בקשה שהוגשה על ידי העירייה למתן צו הפסקת עבודה נדחתה בשל היעדר ראיות בשלב זה. אם יהיו ראיות נוספות תוגש בקשה חדשה לצו הפסקת עבודה ונפעל על פי החלטת בית המשפט".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השבוע, כאמור, טוענים התושבים כי הם השיגו את אותן ראיות וכעת הם דורשים מהעירייה לשוב ולפעול לעצירת העבודות. את המסמכים הם העבירו ליועץ המשפטי לעירייה והן לחבר המועצה חביליו שמוסר ל"כלהעיר" כי "קיבלתי שורת מסמכים בהם מופיעים הוכחות לכך שיש תכנית לפתוח בית החלמה ליולדות. במסמכים נכתב מצד אחד 'בית החלמה תפארת בנים' ומצד שני נכתב מפורשות 'תינוקיה 32 מקומות'. העברתי את כל החומר שהגיע אלי לתובע העירוני הראשי חיים נרגסי וביקשתי שהעירייה תפנה עכשיו, לפני סיום העבודות ואכלוס המקום, לבית המשפט ותבקש צו להפסקת העבודות".



חביליו מוסיף ומציין כי "בית הכרם היא אחת השכונות החילוניות האחרונות בירושלים וחשוב לשמור על צביונה. בנית בית ההחלמה ליולדות מהמגזר החרדי מנוגדת לחוק, והיא גם תפגע בצביון השכונה, ולכן אני עושה כל מאמץ למנוע אותה".

חברת המועצה ורטון, תושבת בית הכרם, מוסיפה: "מרגיז אותי שבירושלים פועלים יזמים שאין להם שום כבוד לחוק, לעיר, או לתושבים, ושכל מה שמניע אותם הוא בצע כסף. לפני כמעט שנה, כשהחלו דיבורים ושמועות על כך שרוצים לבנות בית יולדות ברחוב החלוץ, ביקשנו יחד עם המינהל הקהילתי פגישה עם היזמים. היזמים קנו בית אבות, בתב"ע כתוב שהקרקע הזו מיועדת לבית אבות. השבוע הצלחנו לחשוף עם מסמכים שבוודאות בונים בית יולדות, בניגוד לתב"ע. לא נסכים בשום פנים באופן לדבר כזה ואני שמחה שגם בעירייה וגם במינהל הקהילתי מתנגדים לתכנית. נפעל יחד לאכוף את החוק. לא נשלים עם בנייה בניגוד מוחלט לרצון התושבים, של אנשים שפועלים בערמומיות. בעיר שבה הבנייה כל כך חשובה חבל שחסרי אחריות מנסים להכתיב דברים, אבל הם לא ינצחו".



תגובת היזמים לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הפיקוח על הבנייה בעירייה ייצא ביום רביעי לבצע ביקור נוסף באתר על מנת לבדוק באם ישנם ממצאים חדשים. במידה ויתברר כי יש בכוונת הבעלים לבצע שימוש חורג במבנה הנושא יועבר להמשך טיפול".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. שי

    הכתבה אולי מוצדקת אבל איך שתמיד הכתבות נגד חרדים?! אף פעם לא על חילונים שמאלנים ערבים וכו זו ממש עיתונות מגמתית

  2. אחד שיודע

    המינהל הקהילתי כלל לא פועל נגד בית ההחלמה ליולדות, ולורה פסיבית בנושא. התושבים עושים הכל לבדם, ודוחפים את חביליו לעשייה.

  3. תושבת השכונה

    הם לא נרגעים..מתרבים כמו שפנים ומשתלטים על כל חלקה כולל להכנב לנשמה של חילוניים..חייבים להפריד דת מהמדינה..הם חונקים אותנו

  4. תושב הרחוב

    מעניין מה היה קורה אם היו מקימים בית החלמה חילוני. בלב מאה שערים…הרחוב לא יכול להכיל את התנועה הנלווית . יש רק מדרכה אחת אין מפרץ חניה . יש שטח חניה מצומצם כחולמלבן שמשרת את התושבים אין מגרש חניה ורק צריך לדמיין עשרות יולדות ומשפחתותיהן מגיעים ועוזבים בכל שעות היממה . המבנה לא מתאים למוסד כזה ומוקם בניגוד לתבע.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יזמים תאבי בצע פועלים ברמאות ובגניבה בשיתוף עם החרדים וכשתופסין אותם הם צועקים גועלד. כמה אופייני למיגזר החולה והמעוות הזה. אולי אם תתחילו להתנהג כמו בני אדם תוך התחשבות באחר יתייחסו גם אליכם בכבוד. כל חרדי יודע בליבו שהדברים נכונים אבל הוא לעולם לא יודה בזה. למה? כי החברה החרדית חולה. חולה מאד. היא משוועת לכך שמישהו יציל אותה מעצמה.

  6. לא עיקרוני

    בוקר טוב. האם ישנם צדיקים ואנשי יושר לעצור את התופעה הזאת של השתלטות עסקנים חרדים על שכונה רווגונית ומיוחדת כפי שעשו בשאר השכןנות בירושלים. ישנם נציגי כוח בעירייה שבסופו של יום חותמים על אישורים של בנייה למגזר החרדי ללא היער. ישנם יזמים שבשביל להגדיל את רווחהם העצומים מוכנים לפגוע באוכלוסיה שלמה שחייה בשכונה מעורבת בשלום. כפי ששמעתי אחד מהם הוא הבדרן אלי יצפאן. נא עיקבו אחרינו תמכו בנו ואל תתנו לתופעה זזאת להשחית כל פיסת אדמה שפוייה

  7. פאני זילברטרסט

    למה ליולדות חרידיות.ששירימו את הפרו ורבו שלהם וינוחו בביתן.למה אנחנו אשמות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר