בת ה-3 שהוכשה על ידי נחש ארסי, בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
בת ה-3 שהוכשה על ידי נחש ארסי, בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

בת 3 הוכשה על ידי נחש הארס הקטלני ביותר בארץ: חייה ניצלו בהדסה

בת ה-3 הוכשה על ידי נחש 'שרף עין גדי' - הארסי ביותר בארץ, שנגדו לא קיים נסיוב; לאחר שבוצעו בה החייאות היא פונתה במצב קשה להדסה עין כרם, וטופלה עד שניצלו חייה

פורסם בתאריך: 22.8.19 22:04

בת 3 הוכשה לפני מספר ימים על ידי נחש הארס הקטלני ביותר בארץ, "שרף עין גדי", שנגד הכשתו אין נסיוב בעולם הרפואה. עקב ההכשה ברגלה של הילדה הדרדר מצבה, עד כדי שליבה הפסיק לפעום.

הילדה שמתגוררת בכפר סמוך לשכם פונתה לבית החולים בשכם. אולם שם לא הצליחו לייצב את מצבה. היא פונתה במצב קשה להדסה עין כרם.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"מבית החולים בשכם פנו אלינו בבקשה שנקבל לטיפול מיידי ילדה בת 3 אשר מצבה היה קשה ביותר עקב הכשת נחש", מספר ד"ר אמיר זילכה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם. "מדובר בנחש שהכשתו נדירה מאוד בישראל. בבית החולים עדכנו אותנו כי עקב הדרדרות במצבה, חוסר הכרה ואיבוד דופק, הילדה הונשמה ועברה החייאה על מנת להחזיר לה את הדופק. עם הגעתה כבר המתין לה צוות היחידה לטיפול נמרץ בהדסה, והיא החלה לקבל טיפול תומך ביחידה".

יש לציין כי מדובר בנחש צפעון שחור, אורכו כ-60 ס"מ, ויש לו שתי שיני ארס ארוכות. הוא מצוי בעיקר בקעת ים המלח, במדבר יהודה, בסיני, בירדן ובצפון ערב הסעודית. כאמור, הוא הנחש הארסי ביותר בישראל.


שרף עין גדי, גן החיות הלימודי בחיפה (צילום: מתוך ויקיפדיה)

שרף עין גדי, גן החיות הלימודי בחיפה (צילום: מתוך ויקיפדיה)


ד"ר זילכה מציין כי "ד"ר קובי אסף, מנהל חדר המיון בעין כרם ומומחה בהרעלות ובהכשות ארסיות עימו התייעצנו, אישש את העובדה כי במקרים אחרים יש נסיוב המתאים לארס של זני הנחשים השונים, אך לא במקרה הזה – לא קיים כלל נסיוב לארס הספציפי בו מדובר. הארס של הנחש הזה עלול לפגוע במהירות בתפקוד מערכת העצבים, בלב ובכלי הדם ולכן אישרנו את העברתה באופן מיידי כדי להלחם על חייה".

הילדה פונתה להדסה באמבולנס מקומי עם אמה. דודה של הילדה הגיע מאוחר יותר להדסה והביא איתו את הנחש, על מנת שהצוות הרפואי יעמוד מקרוב על הזן שהכיש את הפעוטה.

"הילדה הגיעה אלינו כשהיא מעורפלת ובמצב קשה בהחלט", ממשיך ומתאר ד"ר זילכה. "כף הרגל שהוכשה היתה בצבע שחור ונפוחה מאוד, והמדדים שלה הצביעו על פגיעה קשה ביותר בתפקוד הלב. ביחידה לטיפול נמרץ טיפלנו בה בתרופות המיועדות לטיפול באי ספיקת לב. מצבה הוטב בהדרגה, וכעבור 4 ימים, ניתן היה להעבירה מטיפול נמרץ ילדים להמשך טיפול במחלקת ילדים".

הוריה של הפעוטה, שנמצאים ליד מיטתה, מספרים כי הוכשה בגן הילדים בכפר. "הבן שלנו נמצא איתה באותו הגן ורצה לקחת אותה איתו לפינת משחק", מספרת אמה, "אבל היא פתאום התחילה לצעוק מכאב, הצביעה על הרגל ומרגע לרגע המצב שלה נעשה קשה. היא הרגישה מסוחררת, התחילה להקיא ובסוף גם איבדה הכרה".

"בבית החולים ניסו לתת לה 4 מנות של נסיוב נגד נחשי צפע, אבל זה לא עזר, כי לא מדובר באותו הארס של הנחש שהכיש אותה", כך תיארה אימה של הילדה. "המצב שלה הדרדר במהירות וכשעשו לה החייאה נבהלנו. הלב שלה לא עבד דקה שלמה, זה בשבילנו היה מלחיץ וכשחזר הדופק, היה ברור לנו שהיא צריכה טיפול מהיר בבית חולים שאולי יותר מכיר את הטיפול במקרה הזה. פחדנו מאוד כי הילדה היתה כבר עם רגל אחת בעולם הבא. אנחנו מודים כל כך לצוות בהדסה שלקח את הילדה והרים אותה על הרגליים, החזיר לה את החיים".


ד"ר אמיר זילכה ובת ה-3 שהוכשה על ידי נחש ארסי, בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר אמיר זילכה ובת ה-3 שהוכשה על ידי נחש ארסי, בהדסה (צילום: דוברות הדסה)


"בשלב זה ניתן להעריך שהיא יצאה מכלל סכנה, יכולנו להרגיע את ההורים. כעת, כעבור כמה ימים במחלקת הילדים היא שבה לעצמה, רואים שמצבה משתפר וגם הרגל נראית טוב יותר וחוזרת לצבע הרגיל שלה. ההורים מאושרים, היא אוכלת ומשחקת ונראה שבמהירות תהיה כמו חדשה. זו ההזדמנות להזכיר לכל המטיילים או מי שנמצאים מחוץ לביתם, את הצורך להיזהר מפני בעלי חיים ארסיים, בעיקר בעונה חמה זו של השנה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אמיר

    אני קורא את התגובות ואני לא מאמין… זה ילדה בת 3 מה יש לכם?
    אנשים קטנים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר