הבן עאדי אברהים, ד"ר יצחק ביטון, בשיר אברהים (צילום: דוברות הדסה)
הבן עאדי אברהים, ד"ר יצחק ביטון, בשיר אברהים (צילום: דוברות הדסה)

הנס של בשיר: רגע לפני חתונת בנו – לבו קרס ומצבו הוגדר אנוש, חייו ניצלו בהדסה

בן 60, שהיה עסוק בהכנות לקראת חתונת בנו, לקה באירוע לבבי נדיר בשריר הלב - הוא הובהל במצב אנוש להדסה - צנתור ייחודי שבו נצרב האזור הרגיש בין שני העורקים הראשיים של הלב הציל את חייו

פורסם בתאריך: 16.7.19 20:27

צנתור ייחודי שבוצע בהדסה הציל את חייו של בן 60, שלקה באירוע לבבי נדיר בשריר הלב והובהל במצב אנוש.

המטופל, בשיר אברהים, שהיה עסוק בהכנות לקראת חתונת בנו, הרגיש לפתע כאבים חדים בראשו ובלבו. "התחלתי להרגיש כאבי ראש חדים, ופתאום הלב שלי התחיל לדפוק בחוזקה", מתאר  איברהים, "קראתי לבן שלי בצעקות, ומיד פינו אותי ברכב של המשפחה לבית חולים בחברון".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

בהדסה טוענים ומספרים כי בבית החולים בחברון לא אבחנו כי אברהים לקה באירוע לבבי נדיר בשריר הלב, "ולאחר צנתור עורקים שבוצע לו ומתן תרופות, הוא התחיל להזיע באופן חריג וקצב פעימות הלב שלו יצא מכלל שליטה. קצב לבו הגיע ל-190-180 פעימות לדקה, בעוד קצב לב נורמלי אצל אדם מבוגר הוא בין 60-100 פעימות לדקה. הרופאים בחברון הבינו כי יזדקקו לעזרה וכי אינם מצליחים להבין ולטפל במקור הבעיה. בצעד מהיר ובשיתוף פעולה מלא של הגורמים הרלוונטיים, הועבר לטיפול דחוף בבית חולים הדסה. לאור מצבו הקשה עליו דווח ולפי בדיקות שבוצעו בהדסה, הבינו כולם כי בשיר סובל מבעיה נדירה בלבו ויש לטפל בו כמה שיותר מהר, אחרת יקרוס ליבו. צוות של מומחים בקרדיולוגיה, הרדמה וכירורגיית לב חזה המתין בהדסה עין כרם לבואו".

אברהים אובחן כסובל ממחלת לב נדירה הנקראת ARVD – מחלת לב בה שריר הלב מתחלף ברקמת שומן, ורקמת השומן מתחילה לגרום להפרעות בקצב הלב. "התהליך של התפתחות מחלה זו לוקח בדרך כלל שנים", מסביר ד"ר יצחק (איציק) ביטון, מומחה בפנימית וקרדיולוגיה מהדסה עין כרם אשר ניתח עם צוות נרחב את בשיר. "הרקמה השומנית נוצרת לאט לאט עד שמתחילה לגרום להפרעות קצב או לדום לב מידי, מחלה זו היא הסיבה הנפוצה למוות בקרב צעירים מאחר וקשה לאבחן אותה. עד לפני חמש שנים, החולים שאובחנו במחלה קיבלו טיפול תרופתי בניסיון להשתלט על ההפרעות בקצב הלב ומטופלים שהיו מפסיקים להגיב לתרופות סבלו מהפרעות קצב חריפות שבד"כ הובילו למוות או לצורך בהשתלת לב".


מרכז הלב החדש בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

מרכז הלב בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)


"אברהים הגיע אלינו בסכנת חיים ממשית, מרחק נגיעה מדום לב", אומר ד"ר ביטון ומוסיף, "העובדה שסבל מבעיות קודמות בלב, יחד עם מחסור במכשור מתקדם בבית החולים הקודם שבו טופל, הקשה על הרופאים שטיפלו בו לעלות על הבעיה ממנה סבל ולכן כל הטיפול שקיבל עד שהגיע אלינו לא עזר וגרם לבעיה בלב רק להחריף. כל דקה שלא קיבל את הטיפול הנכון היא קריטית, מצבו התדרדר מרגע לרגע".



"הדסה הוא אחד מהמרכזים הבודדים בארץ ובעולם, אשר בו המכשור והיכולת לטפל בבעיה ממנה סבל אברהים", מדגיש ד"ר ביטון. "מעבדת האלקטרופיזיולוגיה היום בהדסה (מעבדה לטיפול בהפרעות קצב לב) היא המעבדה היחידה בארץ עם הציוד הכי מתקדם ומשוכלל בעולם בתחום זה. הטיפול במחלת ARVD הוא פרוצדורה הנקרא 'אבלציה' – סוג של 'צנתור' מתוחכם. נכנסים ללב דרך המערכת הוורידית, ויוצרים מפה אנטומית ומפה חשמלית של הלב, ממש כמו GPS תלת ממד על מנת לאבחן את מקור הבעיה ולצרוב אותה. במקרה של אברהים לאחר מיפוי הלב, הבנו כי עלינו לבצע פעולה מורכבת ומסוכנת על מנת להצילו: היה עלינו להיכנס לשריר הלב, ולצרוב את האזור 'שהשתגע' שאותר אצלו בין שני העורקים הראשיים של הלב. תזוזה ימינה, תזוזה שמאלה ואנחנו בבעיה רצינית. הדיוק היה קריטי".

ד"ר ביטון מסביר כי "על מנת לבצע את התהליך היה צורך במעין 'טייסת קרב' – צריך רופאים, מרדימים, טכנאים, חדר בקרה, כדי לוודא שהתהליך יעבור חלק ובמקרה חרום כולם יהיו במרחק נגיעה כדי לסייע. פרוצדורה כזו מחייבת כעשרה אנשים שיפעלו יחד בחדר הצנתורים. היתה התגייסות הרואית של רופאים ממערך ההרדמה וכירורגית לב חזה של בית החולים, חיכינו למטופל וברגע שהורד מהאמבולנס לקחנו אותו מהר לחדר צינתורים וביצענו הליך מציל חיים בו השתתפו גם הקרדיולוגית ד"ר איילת שאואר והמרדים ד"ר האשם רוחי. כולם שינסו מותניים בגאווה רבה. ד"ר אלכס ליפיי – דיאמנט, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה חזה ולב, ויתר על טקס סיום התיכון של ביתו, חברת ביוסנס ג’ונסון אנד ג’ונסון האחראית על המכשור שלחו מיד נציג לשטח, כולם התגייסו בצורה מדהימה, להציל את אברהים. לשמחתנו הפרוצדורה עברה ללא כל סיבוך וקצב הלב של המטופל חזר להיות נורמלי לחלוטין. אני שמח לראות היום את בשיר כשהוא חוזר לחייו הקודמים, ועוד יותר שמח שיגיע לחתונה של בנו".

החתונה של הבן, עאדי אברהים, בן ה- 28, העובד יחד עם אביו בקיבוץ צובה, היתה צריכה להתקיים ביום שישי האחרון, אך בוטלה עקב מצבו של האב. "אני חייב תודה ענקית לבית החולים הדסה, לרופאים, לאחיות, לכל מי שעזב את הכל וחיכה לי מוכן", מוסר אברהים, "הצילו לי את החיים ומטפלים בי באופן יוצא מן הכלל. מלאכים מאלוהים. אין לי מילים להודות לכולם על כך שאני יוצא מפה במהירות ועל שתי הרגליים, אמרתי לילדים שלי כל שנה ללכת לתרום דם, ככה אני מרגיש שאני יכול להגיד תודה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מזי

    השליחים של הקדוש ברוך הוא…ללא הבדל גזע מין ודת, זוהי גדולתו של העם היהודי, האנושי והרחמן……

  2. א.א.

    מאחלת לאיברהים בריאות ומזל טוב כפול!
    וכל הכבוד לרופאים המדהימים שיש לנו במדינה.מרגש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר