בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

היוזמה שיכולה להקל על הכיס שלנו: תשלום ארנונה דו חודשי

מדוע בירושלים תשלום הארנונה לא נשלח פעם בחודשיים, כמו בערים אחרות בארץ? חבר המועצה דן אילוז (התעוררות) מקדם הצעה שתקל על הכיס שלנו

פורסם בתאריך: 15.7.19 20:14

יוזמה לרפורמה באופן תשלום חשבון הארנונה בירושלים – חבר המועצה דן אילוז (התעוררות) מקדם מהלך לשליחת תשלומי ארנונה דו חודשיים, בדומה לערים נוספות ברחבי הארץ. למעשה, המהלך נועד להקל על הכיס של התושבים הירושלמים.

כיום תשלום הארנונה שנשלח לבתים הינו שנתי – מי שרוצה לפרוס לתשלומים דרך כרטיס האשראי יצטרך לשלם גם את הריביות. יחד עם זאת, ניתנת האופציה לשלם את הארנונה בהוראת קבע דרך הבנק – אולם הליך זה לעתים מסורבל ובירוקרטי, בעיקר עבור סטודנטים ששוכרים דירות.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

"לא כולם יכולים לשלם את התשלום השנתי במכה, ופריסה לתשלומים בכרטיס אשראי כוללת גם תשלום ריביות", אומר אילוז בשיחה עם "כל העיר". "אני חושב כחבר מועצה שהחובה הראשונה שלי היא באמת לעזור לתושבים כדי שחייהם יהיו יותר קלים, האבסורד זה שברוב הערים האחרות הגדולות בארץ יש את האופציה לשלם פעם בחודשיים".


חבר המועצה דן אילוז (התעוררות) (צילום: מתוך דף הפייסבוק של דן אילוז)

חבר המועצה דן אילוז (התעוררות) (צילום: מתוך דף הפייסבוק של דן אילוז)


אילוז מוסיף ומדגיש  כי "בפעם האחרונה שהעליתי את הנושא היה בוועדת הכספים העירונית, שהעברנו את צו הארנונה. ראיתי שההצעה שלי לא נכללה וגם בשנה הבאה יגבו מתושבי ירושלים תשלום ארנונה שנתי. אני מקבל לא מעט פניות בנושא, ולצערי נראה כי בעירייה מנותקים מהשטח".



על מנת לקדם את היוזמה בעיריית ירושלים פתח אילוז בקמפיין רשת. "המטרה של הקמפיין שיצאתי איתו הוא כדי שאנשים שרוצים להביע את דעתם על החשיבות במהלך הזה של הארנונה הדו חודשית יוכלו לפנות לחברי המועצה בצורה פשוטה, ואני רואה שכבר הרבה אנשים עשו זאת".

להצטרפות לקמפיין לקידום היוזמה לתשלומי ארנונה דו חודשית >> https://drove.com/.Z6D



אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושבת מרכז העיר

    אם תורידו את המחירים המטורפים של הארנונה זה יהיה צעד יותר נבון…. המחירים פשוט הזויים
    ובירושלים במיוחד

  2. סתאאאםםםם אחד

    מבלבל במוח כדי לרשום הישג. את התשלום ניתן לחלק לתשלומים, הבעיה אינה חלוקת התשלומים אלא גובה הארנונה למטר והיעדר השתתפות בתשלום על ידי אוכלוסיות במזרח העיר ובשכונות בהן יש אוכלוסיות שמקבלות הנחה למרות שיש להן הכנסה. ייתכן שיש משחק לא ראוי גם באופן חלוקת האזורים שקובעים את גובה הארנונה למטר מגורים. בנוסף, ארנונה גבוהה מדי לעסקים שוחקת את הפעילות העסקחת בעיר והכדאיות של חברות תעשיה מתקדמות להגיע לכאן.

  3. סגלית

    בהחלט יוזמה חשובה! חוזה השכירות שלי פג באוגוסט, למה אני חייבת לשלם עבור חודשים שבהם לא אגור בעיר?? או לחילופין לרדוף אחרי העירייה שיחזירו לי כסף…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר