תחנת הרכבת החדשה (צילום: שלומי כהן)
תחנת הרכבת החדשה (צילום: שלומי כהן)

מה עומד מאחורי המדיניות המקשה שאוסרת על הכנסת אופניים לקו הרכבת ירושלים-נתב"ג?

המחדלים בתחבורה הציבורית בירושלים | "השילוב בין אופניים לרכבת הוא הכרחי": כשבעה מיליארד שקלים הושקעו בבנייתה של תחנת נבון - מדוע נוסעים אינם יכולים להכניס לתחנה ולקו הרכבת ירושלים-נתב"ג אופניים וקורקינטים חשמליים?

פורסם בתאריך: 24.3.19 07:49

מדיניות תחבורה בריאה וירוקה אמורה לאפשר לנוסעים להכניס לקרון הרכבת אופניים – ממונעים ולא ממונעים. אז מדוע ברכבת ישראל החליטו שלא לאפשר לנוסעים להכניס אופניים חשמליים, אופניים לא ממונעים וקורקינטים לתחנת נבון ולקרונות הרכבת של הקו המהיר ירושלים-נתב"ג?



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

כפי שפורסם ב"כל העיר" תחנת רכבת האומה ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון היא פרויקט הנדסי מרשים שהקמתו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים. "פנו אלי הרבה נוסעים, רוכבי אופניים ונוסעי קורקינט חשמלי, שמתניידים גם בירושלים ובתל אביב בקורקינטים ממונעים ובאופניים", מספר ל"כל העיר" חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות) – שפועל למען תחבורה ציבורית איכותית וטובה בירושלים. "הם רוצים לנסוע ברכבת, אך אסור להכניס אופניים לרכבת, וקורקינט חשמלי אפשרי רק בתיק ייעודי. בהתחלה אמרו לציבור שאסור בכלל להכניס לקרון הרכבת-  לא אופניים ולא קורקינטים חשמליים. מסיבה מוזרה שבגלל שיש מדרגות נעות במבנה ובמידה ותתרחש הפסקת חשמל או משהו אחר, המדרגות הנעות עלולות להוות סכנה. לאחר מכן, אשרו קורקינטים חשמליים רק בתוך תיק".



"השילוב בין אופניים לרכבת הוא הכרחי", מדגיש מלכא, "מדובר בתחבורה בריאה – אדם שרוכב על אופניים כדי להגיע לרכבת, ורוכב על אופניים עם ירידתו ממנה – תורם להפחתה בעומס התחבורה בכבישים. בכל מקום בעולם יש ברכבות קרון המיועד לאופניים. גם ברכבת ישראל, ברחבי הארץ יש קרון מיוחד. רק בקו ירושלים-נתב"ג אי אפשר להכניס לקרונות אופניים וקורקינטים ללא תיק, ואפשר לפתור את זה".


תחנת האומה (נבון) -הקו המהיר מירושלים (צילום: שלומי כהן)

תחנת האומה (נבון) -הקו המהיר מירושלים (צילום: שלומי כהן)


מלכא שיגר מכתב בנושא למנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, שבו הוא מציין כי האיסור על הכנסת אופניים לקו הרכבת ירושלים-נתב"ג, "יש בכך אפליה כלפי ציבור רוכבי האופניים המשתמשים ברכבת על מנת לעבור בין עיר לעיר". עוד צוין במכתב כי "ישנה חשיבות רבה לשילוביות בין האופניים לתחבורה הציבורית בארץ , ובעיר ירושלים בפרט. השילוב בין השניים יפחית את העומסים בכבישים מתוך הנחה כי משתמשי האופניים משאירים את רכבם הפרטי בבית".


אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)


מלכא דורש במכתב כי ישנו צורך בשינוי התקנה, וכי יש לאפשר העלאת אופניים לקרונות. "רכבת ישראל צריכה לאפשר גם למשתמשי הקו החדש להעלות את אופניהם לרכבת כמו בכל שאר המדינה, ובכך להקל ולו במעט על שעות הארוכות אותם הם נאלצים להעביר בפקקים ובתחבורה הציבורית".

כידוע, קו ירושלים-נתב"ג, סובל ממילא מאז תחילת הפעלתו משורה של תקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהרכבת בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "תחנת ירושלים נבון נבנתה בסמוך לתחנת האוטובוסים המרכזית בעיר, תחנות רכבת קלה, מוניות וצירי תנועה ראשיים, ומהווה דוגמא לתחנה מקושרת לתחבורה משלימה. בשל מורכבות הפעלת התחנה, שעומקה 80 מטרים, בהיבטי שירות ובטיחות נוסעים, ומערכות הדרגנועים שבה, וכן בשל פרק ההרצה הנוכחי בהפעלת הקו, בו נבדקים מאפייני ההפעלה, הוחלט שלא לאפשר נסיעה עם אופניים וקורקינטים. אנו מזמינים את נוסעינו להגיע לתחנה ולהשתמש בשלל שירותי התחבורה הציבורית הפזורים מסביבה".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסובלים רוצים שניסע המוניות ובאוטובוסים להעשיר את הקופות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר