(צילום: מיכל פתאל)
(צילום: מיכל פתאל)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | מדוע צומצמה תדירות קווי האוטובוסים בארמון הנציב?

נוסעים בארמון הנציב מתלוננים על צמצום תנועתם של שלושה קווי האוטובוס היחידים שחולפים בשכונה: "אוטובוסים באים פעם ב-40 דקות, זה לא הגיוני"; אגד: "בימים הקרובים יבחנו פקחי החברה אגד את הצורך בתגבור קווים נוספים בשכונה; קו 88 יחזור לעבוד בלו''ז מלא בקרוב"

פורסם בתאריך: 10.3.19 08:21

מה גרם לחברת אגד לצמצם את שירות קווי האוטובוסים בשכונת ארמון הנציב? לדברי תושבי השכונה בזמן האחרון צומצמה תנועת האוטובוסים בשכונה באופן משמעותי ובלתי נסבל. יש לציין כי לשכונת ארמון הנציב יש שלושה קווי תחבורה ציבורית בלבד, וכעת תנועתם צומצמה. הסובלים העיקריים: תלמידים, חיילים וקשישים. כפי שפורסם ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים, חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.



"כל ילדיי משתמשים בתחבורה ציבורית בשכונה. ואני גם משתמשת בקביעות בשירות התחבורה הציבורית. אני עוקבת אחרי התחבורה הציבורית לפי צריכה, כמות משתמשים ועוד. אני חושבת שתחבורה ציבורית זה סם חיים למקום, ולאור העובדה שארמון הנציב הינה שכונת קצה ואין אפשרות אחרת להסתדר בשכונה. בנוסף, אם אנשים יעברו רק לרכב פרטי זה יקשה על כל העיר. תלמידים ואנשים מאחרים לעבודה ולבתי ספר. אוטובוסים באים פעם ב-40 דקות, זה לא הגיוני. לילדים אין אלטרנטיבה, אין להם רכב". מספרת ל"כל העיר" תושבת ארמון הנציב, מפעילות המאבק להשבת התחבורה הציבורית לסדרה.



"אנחנו שכונה מאוד גדולה להגיע מצד אחד לשני לוקח כ-40 דקות בממוצע. למשל, על מנת להגיע לבית ספר היסודי, הילדים שלי צריכים לקחת שני אוטובוסים. גם לנסוע למתנ"ס צריך אוטובוס. התחבורה הציבורית משמשת את פנים השכונה, לא רק מחוצה לה. מבדיקה שערכתי, בניגוד לשאר השכונות האחרות בירושלים לארמון הנציב אין קווי רכבת קלה מתוכננים, ובנוסף אין מספיק קווים. יש כאן שלושה קווים 12, 78, ושאטל 88. שלושה קווים לשכונה המונה כ-20 אלף איש. מנגד, לשכונת לרמת שלמה 7 קווים לאותה כמות אוכלוסייה. גם גילה ושכונות אחרות יש להם מגוון קווים. השירותים שניתנים להם ברמת שירות יותר גבוהה מאיתנו". מדגישה המתלוננת.

מתלוננת נוספת מספרת כי, הקיצוץ בתדירות הקווים נודע להם בשל ילדיהם אשר נוסעים באוטובוסים מדי יום, ומידע מן הנהגים. זאת אומרת אגד לא ביצעה שום שיתוף לתושבי ארמון הנציב בנושא. "ממש לפני כמה ימים בודדים ,דרך הילדים גילינו שאגד החליטו להוריד את תדירות הקווים. עשינו השוואה ושאלנו את הילדים, ופנינו לכמה נהגים וכך נודע לנו. פנינו למתכננת השכונה, וקיבלנו תשובה מאוד מזלזלת ולא מספקת מאגד. מבחינתנו זה הקש ששבר את גב הגמל. אנחנו הקמנו ועדת תחבורה בשכונה וקבוצת וואטסאפ שמרכזת את כל התלונות. יש עשרות תלונות לקבוצה שקיימת בסך הכול יומיים".

"יש לנו שתי בעיות, ביקשנו שלוחה של רכבת קלה, ולא מקדמים תכנון של קווים שאנו צריכים. ובנוסף, השירות שאנו מקבלים לא רק שהיה גרוע מלכתחילה, אלא עכשיו גם צומצם. אנחנו מבקשים שלא ישכחו את ארמון הנציב, זו שכונה בתנופה של המון זוגות צעירים והיא בפריחה. לכן, אנו מבקשים לטווח המידי להחזיר את התדירות של התחבורה הציבורית כבעבר, ולשבת איתנו על הצרכים שלנו, כדי להסדיר משהו שהחברות יכולות לעמוד בו". מוסיפה המתלוננת.

לדברי אלעד מלכא, מנהל קבוצת הפייסבוק אגד WATCH, חבר מועצת העירייה מסיעת התעוררות, "אגד מתנהלת במחסור נהגים חמור. במקום למלא את החסר, בשנים האחרונות אגד מזיזה את השמיכה מצד לצד ואזרחי ירושלים למעשה משתתפים בתורנות נשיאת הנטל התחבורתי הרעוע. מצופה מאגד להעלות את רמת השירות במידי, עוד בטרם ייכנסו מפעילים תחבורה ציבורית נוספים".


דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "בירושלים מתבצעות בכל יום כ-7,300 נסיעות עירוניות. מעת לעת נעשות התאמות בלוחות הזמנים של הקווים, זאת בהתאם לביקושים בשטח ובתיאום עם משרד התחבורה. יצוין כי בימים הקרובים תיכנס לתוקפה מפת תנועה חדשה בה הוחזרו, לבקשת משרד התחבורה ועקב הביקוש, כ-70 נסיעות עירוניות בירושלים. במקביל, בימים הקרובים יבחנו פקחי חברת אגד את הצורך בתגבור קווים נוספים בשכונת ארמון הנציב, ובמידת הצורך הקווים הרלוונטיים יתוגברו. יש לציין כי לו"ז קו 12 לא שונה ובימים הקרובים אף תתווסף לו נסיעה בשעה 6:00 מארמון הנציב. קו 88 יחזור לעבוד בלו"ז מלא בקרוב".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה בחן את הביקושים ומספרי הנוסעים ואישר לבצע שינוי נקודתי וזמני בתדירות של חלק מהקווים. משרדנו עוקב אחר השלכות השינוי. הוחלט כי תדירות קו 88 תוחזר למתכונתה הקודמת, החל מהשבוע הבא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סער

    ומה עפ הסטודנטים שחיים בשכונה???
    מאז ומתמיד קו 78 מגיע פעם בחצי שעה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר