(צילום: טל נתנאל-נוריאל)
(צילום: טל נתנאל-נוריאל)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | טייסים, לא נהגים: נוסעים מתלוננים על תרבות הנהיגה באוטובוסים

"נהגים דוהרים בכבישי ירושלים": נוסעים מתלוננים על נסיעות שבהן נהגים נוסעים במהירות מופרזת בתוך השכונות, ועל כאלה שבולמים בפתאומיות. אלעד מלכא, מנהל קבוצת "אגד WATCH": "ככל הנראה הנהגים נדרשים לעמוד בסדר זמנים בלתי אפשרי"

פורסם בתאריך: 3.3.19 08:25

כמה פעמים נסעתם באוטובוסים ברחבי העיר, ותוך כדי שאתם מחפשים מקום להתיישב, הנהגים סוחטים את דוושת הגז במלוא הכוח, ואתם מחזיקים את העמודים בתקווה לא ליפול? נראה כי זה קורה ללא מעט נוסעים בקווי האוטובוס בירושלים.



לצד הבעיות העיקריות בתחבורה הציבורית בירושלים, שכוללות בעיקר – צפיפות, איחורים, היעדרויות, תדירות והזנחה – נוסעים מתלוננים על תרבות הנהיגה של חלק מהנהגים בקווי האוטובוס השונים. כפי שפורסם ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.



אחד המקרים התרחש בשבוע שעבר, בקו 6, בדרכו לקניון מלחה. לטענת הנוסעת, בשנות ה-60 לחייה, כאשר היא עלתה לאוטובוס הנהג לא חיכה שתתיישב, והחל בנהיגה. היא, לדבריה, השתטחה על רצפת האוטובוס. "עליתי על קו 6, והייתי חבושה ביד מפציעה שנגרמה לי", כך היא מספרת ל"כל העיר", "הנהג לא חיכה שאתיישב והשתטחתי על רצפת האוטובוס שגם ככה המצב הרפואי שלי לא הכי טוב".

נוסעת אחרת מספרת ל"כל העיר" על נסיעה מבהילה מרמות לגבעת זאב. "עליתי על קו משכונת רמות לגבעת זאב, אמרתי לנהג האוטובוס שיעצור, ושיפתח את הדלת אחורית, כשהגעתי לתחנה בה אני צריכה לרדת, הנהג נסע ממש מהר. הוא לא חיכה שהנוסעים ישבו. ביניהם ילדים ומבוגרים. הוא פשוט שם גז על פסי האטה בתוך השכונה, בלם חזק ובפתאומיות. נוסעים עוד לא מספיקים לעלות על האוטובוס, והנהג כבר סוגר את הדלת ושם גז מהר".

ישי בלך, יו"ר ועדת התחבורה המשותפת למינהלים הקהילתיים בירושלים, מספר ל"כל העיר" על חוויה אישית שעבר לפני כמה חודשים  במהלך אחת הנסיעות השגרתיות באוטובוס. "חיכיתי כ-40 דקות ברחוב בית הדפוס לקו 33", הוא מתאר, "כשהאוטובוס הגיע היתה צפיפות מטורפת בתוכו וגם הנהג דהר כל הנסיעה. ברמזור מסוים הוא פשוט נסע באדום מלא. אמרתי לנהג שזה לא התייחסות מכובדת לנוסעים, וגם זו עבירה על חוקי התנועה. אבל הנהג ממש נסע מהר ולא שם לב לנוסעים. מעבר לחוויה האישית שלי אני מקבל לא מעט פניות מנוסעים על נהגים שדוהרים בכבישי ירושלים".

"ככל הנראה הנהגים נדרשים לעמוד בסדר זמנים בלתי אפשרי", מציין אלעד מלכא, מנהל קבוצת הפייסבוק אגד WATCH, וחבר מועצת העירייה מסיעת התעוררות. "אגד דוחק בהם לסיים נסיעות במהירות ופוגע בהפסקות שלהם. הם מצידם מנסים להספיק את המסלול כמה שיותר מהר, על מנת לעמוד בלוחות הזמנים".


תגובת אגד תפורסם כשתתקבל.

תגובת משרד התחבורה תפורסם כשתתקבל. 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם כל זה לא רק בירושלים
    גם בגוש דן אומרים שהנהגים הם נהגי משאיות לשעבר.
    ככה זה באוטובוסים, אי אפשר לזחול על הכביש.
    רכבת זה הכי טוב.
    או לחילופין נהגות אוטובוס – הבדל שמים וארץ אבל עדיין :אוטובוס זה אוטובוס!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני חושב שכל נסיעה באוטובוס, אצלי היא פרסומת לרכבת הקלה.
    אפילו בנסיעה הכי איטית בפקק אני עף מברקס.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך באמת לדאות שהאוטובוסים ינהגו רגוע בעיר. אפשר להגביל מהירויות והאצות דרך המחשב של האוטובוס. תהיה לנו עיר רגועה יותר…

  4. נהג צפוני

    אני בתור נהג בחברת נצרת נסיעות ותיירות ובקווים בתחבורה ציבורית חייב לגלות לכם : מתחילת השנה השתגעו האנשים וגם בסופר בוס והם מקצצים בזמן ההגדרות של הקווים אתה נגנב ומנוצל ובסוף היום מקצץ לך הסיום כמה שיותר בכדי להלחיץ אותך ותטוס כדי להגיע הביתה ולא תעבור הזמן שמקנים לך , ישראל כץ אתה האשם העיקרי שאלוהים יתנקם ממך אמן על זה שאתה מנצל ועוזר לנצולם של הנהגים אמן אמן אמן

  5. גפן

    ככ נכון.
    בדיוק עמדתי בתחנה והנהג לא הסכים להעלות בלי שום סיבה וטס לדרכו

  6. נהג

    זה נכון כי צימצו את הזמנים של הנהגים ואין אכיפה של נתיבי תחבורה ציבורית לנהג לא נישאר ברירה עם הוא רוצה להשתין

  7. חיים

    התחבורה ציבורית בשכונת רמות – סבל מתמשך.
    שכונת רמות היא בסדר גודל של עיר.

    הגיע הזמן להחליף את החברה.

  8. גד

    יש 3 סוגי נהגים – רגיל, טייס ו-צב. גם מהאחרונים יש כאלה, שנוסעים לאט לאט. התוצאה שהאפליקציות מתקשות להעריך במדוייק את זמן ההגעה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר