קו 22 (צילום: פרטי)
קו 22 (צילום: פרטי)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | "קו ספגטי": מהפסגה לתלפיות – 53 תחנות אוטובוס

נוסעות ונוסעים מתלוננים על קו 22, שיוצא מנוה יעקב, חולף בפסגת זאב דרך רמת אשכול, גאולה, מרכז העיר, רחביה, קטמונים. בדרך הוא עוצר ב-53 תחנות ובהיעדר מתן עדיפות לתחבורה הציבורית בכבישי העיר, הנסיעה לעתים נמשכת כשעה וחצי 

פורסם בתאריך: 11.2.19 08:43

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים: חלק מקווי האוטובוס של אגד בירושלים נוסעים במסלולים מפותלים ומסורבלים, כאלה שספק שמי שתכנן אותם נסע בהם. בהמשך לפרסום בשבוע שעבר ב"כל העיר" על קו 12, שנוסע מארמון הנציב להדסה עין כרם, במסלול מפותל', המכונה "קו ספגטי", במשך שעה – הגיעו ל"כל העיר" תלונות על קו נוסף שנוסע במסלול שנמשך נצח. נוסעים ונוסעות מתלוננים על קו 22 שיוצא מנוה יעקב, חולף בפסגת זאב דרך רמת אשכול, גאולה, מרכז העיר, רחביה, קטמונים, אזור התעשייה תלפיות ועד למסוף אגד בתלפיות – וחולף על פני 53 תחנות. לטענת הנוסעים, בהיעדר מתן עדיפות בכבישים לתחבורה הציבורית, הנסיעה לעתים נמשכת כשעה וחצי.



כפי שפורסם ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.


פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

פסגת זאב (צילום: טס שפלן)


תושבת פסגת זאב שעובדת בתלפיות ומגיעה מדי יום לאזור התעסוקה הירושלמי, נוסעת מדי בוקר בקו 22. השבוע היא מספרת ל"כל העיר": "לא הגיוני שמי שרוצה להגיע למלחה או לאזור תלפיות יבזבז מזמנו למעלה משעה וחצי נסיעה. בזמן שבשכונות אחרות ישנם קווים ישירים לאזור התעשייה תלפיות אצלנו אין. נראה שאם יש רכבת קלה, אז בעיות התחבורה נפתרו בפסגת זאב – זה לא נכון. הרכבת מגיעה רק עד מרכז העיר. ועדיין לא לדרום העיר ולאזורי התעשייה שם".



"בגלל שפסגת זאב היא שכונה מרוחקת ופקוקה, יש צורך להנגיש אותה בכל אמצעי התחבורה הקיימים לכלל האוכלוסייה", מדגישה הנוסעת, "זה המעט שאפשר לעשות. ברכב – הנסיעה מפסגת זאב לתלפיות היא 35 דקות לכל היותר, באוטובוס וברכבת מעל לשעה".

לדברי יוסי סעידוב, מייסד ארגון '15 דקות – לשיפור התחבורה הישראלית בישראל', "קו 22 מתחיל בפסגת זאב חולף דרך פת, ומגיע לתלפיות, מסלול ארוך מאוד. היה תכנון בעבר של משרד התחבורה לפצל את הקו הזה, להפוך אותו לקו מועיל יותר שיקרא קו 11, לבסוף לא עשו איתו כלום, הוא ממשיך לעבוד באופן הזה".


תגובות 

מרון רטנר, דובר אגד, נמסר בתגובה: "הנך מתבקשת להפנות את שאלותיך בעניין תכנון התחבורה הציבורית בירושלים ובניית מארג קווי השרות על כל מאפייניהם למשרד התחבורה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במסגרת המכרזים החדשים שפרסם משרד התחבורההקו אמור להתפצל לשני קווים שיפעלו במסלול מהיר ויעיל יותר". 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר