(צילום: מיכל פתאל)
(צילום: מיכל פתאל)

התחבורה הציבורית בירושלים בדרך למהפכה? מכרזים להפעלת 42 קווי אוטובוס חדשים

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר" על הפעלת מוניות שירות בירושלים: עוד לפי תוכנית משרד התחבורה יפעלו 810 אוטובוסים חדישים בעיר, תיערך פריסה מחדש של הקווים, יוכפלו ויתוגברו הנסיעות

פורסם בתאריך: 19.12.18 09:47

האם התחבורה הציבורית בירושלים בדרך למהפכה? אחרי תלונות רבות על צפיפות, אי עמידה בלוחות זמנים ואוטובוסים מתפרקים – ל"כל העיר" נודע כי מחר, חמישי, 20.12.18, יוציא משרד התחבורה מכרזים להפעלתם של עשרות קווי שירות עירוניים בעיר. כמו כן, המכרזים כוללים הפעלה של 810 אוטובוסים חדישים, 200 מהם יהיו אוטובוסים חשמליים. התוכנית של משרד התחבורה כוללת פריסה מחדש של קווי האוטובוסים בעיר, הכפלת כמות הנסיעות, הפעלת קווים חדשים, הגברת תדירות, הארכת שעות הפעילות ותוספת שירות למוקדי תעסוקה.



כפי שנחשף ב"כל העיר" בירושלים יפעל מערך של עשרות קווי שירות וקווי אוטובוס חדשים. המכרזים כוללים הפעלה של 810 אוטובוסים חדשים, מהם כ-200 אוטובוסים חשמליים, באמצעות מפעילים פרטיים. מדובר כ-80 קווי אוטובוס, שהסיעו כ-60 מיליון נוסעים בשנה. קווים אלה מופעלים כיום באופן בלעדי על ידי אגד. "המפעילים הפרטיים שיזכו במכרזים יפעילו כ-60 אחוזים מפעילות התחבורה הציבורית בירושלים ואת 40 אחוזים הנותרים תמשיך להפעיל חברת אגד", כך לפי משרד התחבורה. "האוטובוסים העירוניים שיופעלו על ידי הזכיינים הפרטיים יהיו אוטובוסים חדשים מדגם יורו 6 בעלי רמת זיהום אוויר נמוכה. חלק מהקווים יופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת. במכרזים ניתן דגש מיוחד על איכות הנסיעה, תכנון מיטבי של קווי השירות, קיצור משך הנסיעה, הגברת תדירות הקווים ויצירת שילוב אופטימלי בין אמצעי התחבורה השונים, לרבות חיבור לשירות הרכבתי. במכרזים אלה חייב את מפעילי התחבורה הציבורית לאפשר עלייה מכל דלתות האוטובוס ללא הצורך לעבור דרך הנהג. באוטובוסים החדשים יופרד תא הנהג מהנוסעים, לצורך שמירה על ביטחון הנהגים, בדומה לנהוג ברכבת הקלה".

כמו כן, בשני המכרזים ידרשו הזכיינים לשלב רשת אלחוטית ושקעי USB להטענה ומסכים אלקטרוניים בתוך האוטובוסים, שיעדכנו את ציבור הנוסעים במידע שוטף על מסלול הקו. לאורך התחנות במסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים שיעדכנו את הציבור בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים (BUS NEXT .(במקביל, משרד התחבורה יקים מסופי אוטובוסים חדשים ומשודרגים, וסככות המתנה בתחנות. המכרזים החדשים מתייחסים להשפעות העתידיות של הפעלת רשת קווי רכבת קלה, כבישים חדשים ובינוי חדש בעיר. במסגרתם, בשכונות המתרחבות והחדשות בעיר יופעלו
קווים חדשים בתדירות גבוהה. מהפכה בתחבורה הציבורית בירושלים. משרד התחבורה גיבש תכנית מהפכנית לשדרוג דרמטיוהכפלהשלהתחבורההציבוריתבירושלים. זאת, במסגרתתכניתהמשרד להוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של האוטובוסים בתחבורה הציבורית בישראל.


כל נראית נסיעה בקו 15 (צילום: 15 דקות)

כך נראית היום נסיעה בקו 15 בירושלים (צילום: 15 דקות)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים: צפיפות, דוחק, עומס ואי עמידה בזמנים


בנוסף, יופעלו קווי רוחב חדשים, שישפרו את הקשר בין השכונות. כך למשל, קו המחבר בין שכונת ארמון הנציב, מתחם התחנה הראשונה, קטמון, שערי צדק וגבעתשאול; קו המחבר בין הר הצופים, רחביה, גבעת רם לכיוון תחנת הרכבת הקלה בהר הרצל; וקו המחבר בין אזור התעסוקה גבעת שאול, קריית הממשלה, מרכז העיר לכיוון ממילא. שעות הפעילות של קווים מרכזיים בעיר יוארכו לראשונה עד לשעה 2:30 בלילה. בנוסף, יופעלו 2 קווי אוטובוסים חלופיים לרכבת הקלה וכן יופעל בסופישבוע ובחופשות קו ייעודי למוקדי הבילוי בעיר. זאת, במטרה לחזק את הנגישות של תושבי ירושלים המתגוררים בשכונות העיר אל תחנת הרכבת, מרכז העיר, מוקדי הבילוי ובתי החולים.

בתוך כך, יופעלו קווים ישירים ומהירים משכונת ברחבי העיר בהם, הר חומה, גילה, תלפיות מזרח, קטמון, שכונות דרום מערב ופסגת זאב דרך ציר בגין לאזורי התעסוקה בהר חוצבים ובגבעת שאול ולאזור התחנה המרכזית ולתחנות רכבת ישראל. כך למשל, יופעלו קווים חדשים משכונת רמות לאזור התחנה המרכזית, לאזור התעסוקה בגבעת שאול, לקמפוס האוניברסיטה ולבית החולים בהר הצופים; בנוסף, יופעל קו מהיר חדשמגבעת רם והתחנה המרכזית להר הצופים ; קווי הזנה מפסגת זאב, נווה יעקב ורמת שלמה לתחנות הרכבת הקלה; וקו ישיר מהרכבת הקלה לכיוון הכותל
המערבי, שיפעל במסלול סובב העיר העתיקה כולל תחנה ברחבת הגורן שבסמוך לכותל הערבי. כמו כן, יתוגברו קווי השירות 1 ,3 ו-38 המובילים לכותל המערבי.

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, "שיפור פני התחבורה הציבורית בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים שאני מקדם מיום כניסתי לתפקיד. זהו יעד לאומי התורם לכלכלה, לחברה, לאיכות הסביבה ולאיכות החיים של כל תושבי ישראל".

חבר מועצת העירייה אלעד מלכא (התעוררות), שהקים את מיזם אגד watch וקידם את התוכנית להקמת מוניות שירות בירושלים, מוסר הבוקר ל"כל העיר": זהו סופו של תהליך בן שנתיים ימים. עבודה מאומצת של כלל הגורמים הובילה להטמעת בקשות הציבור ולשינוי מפת התחבורה בעיר. המכרז ישים גם סוף להתנהלות המחפירה של התחבורה הציבורית בירושלים לפיה 12 אחוזים מהנסיעות לא מבוצעות, היתר מאחרות וצפופות. זו גם הדרך לעודד אנשים ליסוע בתחבורה ציבורית ולזנוח את הרכב הפרטי. אני מברך את שר התחבורה על קידום המהלך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. איתמר

    שמישהו יספר לעירייה שיש שכונות בשם גבעת משואה, קרית, מנחם ועיר גנים. גם עין כרם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תביאו גם חלליות ,בירושלים כל עוד אין נהגים ולא זמנים ברי ביצוע תמיד יהיה בעיות

  3. חסוי

    כול הכבוד על המהלך הלא פחות ממדהים אני מצפה בקוצר רוח ליישום הרפורמה החדשה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר