כך נראית נסיעה בקו 15 (צילום: 15 דקות)
כך נראית נסיעה בקו 15 (צילום: 15 דקות)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | "כבר בתחנות הראשונות האוטובוס מלא עד אפס מקום, זה לא נורמלי"

כך למשל נראית נסיעה בקו 15, במסלול שעובד מתלפיות לבנייני האומה - נוסעים מתלוננים על אוטובוסים מלאים שכבר לא עוצרים בתחנות. ארגון "15 דקות": "במקום להגדיל את תדירות הקו, ממשיכים בתדירות נמוכה ובצפיפות איומה"

פורסם בתאריך: 16.12.18 08:18

על חוויית הנסיעה בקו 15 אפשר לכתוב ספר שלם. מדובר למעשה בקו, שאמור להיות מהיר – במסלול שמתחיל בתלפיות, דרך קטמון ומגיע עד לבנייני האומה-התחנה המרכזית. אולם, הקו עוד מלא ועמוס עד אפס מקום כבר בתלפיות, כך שלרוב לנוסעים ולנוסעות בתחנות בשכונת קטמון כבר אין מקום להיכנס. הנהגים, לא מעט פעמים, פשוט כבר לא עוצרים בתחנות. לצד זאת, נוסעים רבים מתלוננים כי קו 15 אינו עומד בלוח הזמנים. מדובר בתדירות של 15-10 דקות, אך בפועל זמן ההמתנה ארוך יותר.



"התדירות של קו 15, הצפיפות שלו – זה בלתי נסבל", מתאר יוני צדיק, נוסע שמתגורר בקטמון. "זהו קו שהחל לפעול במיוחד עבור תושבי שכונת קטמון. המסלול שלו מהיר, וזה היתרון שלו, אבל השירות שלו פשוט לא מתקבל על הדעת. הקו מגיע אחרי הרבה זמן, ולפעמים מגיעים שני אוטובוסים ביחד, כשהראשון לא עמד בזמנים, זה קורה המון בקו 15".

צדיק מוסיף ומספר כי התלונן על השירות של קו 15 במשרד התחבורה, אך לדבריו "לא קיבלתי התייחסות רצינית לדברים. כל אחד מאשים את השני. צריך להבין, מה שמייחד את קו 15 שזה הקו היחיד שמהיר לתושבי קטמון, המגיע לבנייני האומה. הבעיה בקו הזה שיש לו ביקוש רב בקרב הציבור, לכן הוא צפוף רוב הזמן, התוצאה שאין מקום והנהג מדלג על תחנות. כשאני כל בוקר נוסע לעבודה, אני כבר לא סומך על קו 15, אני לוקח אוטובוס לעמק רפאים ומשם אוטובוס להר חוצבים, לוקח לי שעה וחצי להגיע לעבודה, שברכב או קו מהיר זה בסביבות ה-20 דקות נסיעה".



יוסי סעידוב, מייסד ארגון "15 דקות – לשיפור התחבורה הישראלית בישראל", מוסיף ואומר כי "מדובר בקו בעל מסלול קצר וישיר מתלפיות דרך קטמונים לתחנה המרכזית, הנוצר בעקבות מאבק של תושבי קטמון, לנסוע בדרך מהירה לתחנה המרכזית. מרגע הקמת קו 15, הוא זוכה לביקוש אדיר. כבר בתחנות הראשונות שלו הקו הזה מלא עד אפס מקום. במקום להגדיל את תדירות הקו ולהפוך אותו לקו ארוך, הקו הזה ממשיך בתדירות נמוכה וצפיפות איומה. ומשרד התחבורה ואגד לא משפרים את התנאים של הנוסעים. כבר בתחנה השלישית והרביעית אין מקום לעלות עליו, אין מקום להעלות נוסעים, זה לא נורמלי. פנינו כמה פעמים למשרד התחבורה בבקשה לעלות את התדירות של הקו הזה".

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)



מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | עמידה בזמנים זו המלצה בלבד

סרדינים בקווים: "צפוף ברמה שנדבקים לשמשה הקדמית"

מפגעים באוטובוסים של אגד: "התחזוקה מזעזעת"


תגובות 

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "קו 15 בירושלים נוסע מביטוח לאומי לתלפיות, הקו פועל בתדירות גבוהה מאוד, 15-5 דקות לשעות השיא והשפל בשרות. מבדיקות שאנו עורכים ניתן להבין שקו 15 פועל באופן סדיר ללא כל חריגות ביצוע והפעלה. הקו מאופיין ברישיון ההפעלה שלו בהסעת נוסעים באוטובוס רגיל ולא מפרקי (ארוך), זאת כאמור על פי הנחיות משרד התחבורה. אנו ערים לעובדה שבימים מסוימים ובשעות מסוימות ישנם ביקושים ערים לקו הזה ואנו מנסים לתגבר את תדירותו ככל שיש בידנו לעשות כך. מובן שאם משרד התחבורה ישנה את הגדרות הקו וינחה את אגד לשבץ אוטובוסים מפרקיים בשעות השיא והעומס של הקו (הגם שיש מחסור באוטובוסים מפרקיים במצבת האוטובוסים הכוללת של אגד), לא נהסס לעשות כך ויתכן שהדבר ישפר את רמת השרות לציבור לקוחות התח"צ. כמו כן, לפני שנה הוספנו באוטובוסים העובדים בקו 15 מכשירי ולידציה על מנת להקל על קליטת הנוסעים".

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה יתגבר את מספר הנסיעות בקו 15 בשעות העומס במטרה להפחית את הצפיפות באוטובוסים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. נוסע קבוע בקו

    דובר אגד פשוט משקר.
    בשעות עם התדירות הכי טובה, התדירות היא אחת לעשר דקות _(בתיאוריה). אין שום שלב שבו קווי אוטובוס מגיעים אחת לחמש דקות, חוץ מבמקרים ששני נהגים מחליטים לצאת ביחד, מה שאומר שהאוטובוס הראשון מבין שניהם פשוט לא יצא.
    בנוסף, מדי פעם יש קווים ארוכים (מפרקיים). איך זה קורה אם זה אסור על פי משרד התחבורה?
    ולגבי הטענות של 15 דקות. הן צודקות ברובן, אבל אני סבור שאילו הקווים היו יוצאים בזמנים שהם אמורים לעשות זאת ברוב המקרים לא הייתה בעיה הבעיה היא שהרבה פעמים מדלגים על נסיעות או שנסיעות יוצאות לא בזמן.
    בכל מקרה יישר כוח ל-15 דקות. מקווה שתצליחו לקדם משהו.
    ובאופן כללי, מחכה ליום שבו התחבורה בירושלים לא תהיה בידיים של אגד.

  2. בת עמי

    קו 15 הוא הקו הכי משמעותי לתושבי דרום העיר העובדים והלומדים, הוא עובר בשדרות הנוגעות מ- דלת לדת חבל שהשירות כל כך נמוך. כואב הלב..

  3. נוסע בתחבורה ציבורית

    לעומת הצפיפות של הקווים של רמות ורמות שלמה זה ממש לא נקרא צפוף

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש לא נכון שהקו פועל כפי שצריך. כל כך הרבה פעמים האוטובוס פשוט לא הגיע ( לא יצא) ונאלצתי חחכות הרבה או לקחת מונית. כיום עם תינוק זה ממש מסוכן לעלות כשצפוף ונוסעים בעמידה, ובלתי ניתן לעלות עם עגלה. מקווה לטוב
    נוסעת קבועה מאוכזבת

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא רק קו 15 גם קו 74 ו 75 שעוברים מתלפיות דרך התחנה המרכזית מגיעים בפועל כל 30 דקות בתדירות נמוכה כאשר הנסיעה עצמה אורכת כ 15 דקות
    רוצים לעודד תחבורה ציבורית במקום שימוש ברכבים פרטיים אבל רמת השירות מזעזעת

  6. מה עם הקוים של הכותל?

    אחד האזורים המתוירים ביותר בירושלים הוא ללא ספק הכותל המערבי.
    המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, והדרך אליו – ממש לא מכבדת את המדימה והגורמים המעורבים לה.
    קוים עמוסים על להפקיע. אין יחס מכבד לנוסעים, שנאלצים לרוץ ולדחוף בעל כורחם, אחרת – הם עשויים לחכות כמה שעות טובות עד שיעלו לאוטובוס שיוציא אותם מהאזור.
    וכל זה בזמני שגרה, בזמני עומס (כמו זאת חנוכה) זה נס חנוכה להצליח לעלות על האוטובוס בדרך לכותל, ונס כפול הוא להצליח גם לחזור איתו.
    בושה.

  7. רחל

    קו 6 סיוט!
    לא עוצר בכיוון יציאה מגבעת מרדכי, מחכים שעות או שלא בא אוטובוס, או שלא עוצר :((
    מישהו צריך לעזור לאזרחים ולעשות שינוי !!!

  8. חיים

    במקום לבכות כל הזמן פה תהיה נהג אוטובוס . הרי הבעיה מתחילה ונגמרת במחסור בנהגים.

  9. אחד שאכפת לו

    כשזה קו היוצא מקטמון, פתאום האוכלוסיה העשירה והשבעה נזעקת!
    ומה עם שכונות עניות יותר, ששם רכב לרוב הוא רק חלום? שם על בסיס יומי, כמעט בכל שעות היום, הקווים צפופים עד לרמה של סכנה ממש. (בעיקר לחלשים: מבוגרים, נשים בהריון וכו')
    אין מי שישמיע את הקול של תושבי קרית יובל, גוננים, רמות וכדומה, על אחת כמה וכמה שאין מי שיילחם עבורם!

  10. פאני זילברטרסט

    אחת הבעיות שדורשת פיתרון באוטובוסים בירושלים- החרידים שעולים לאוטובוס עם עגלות בדרך כלל כפולות וממלאות את האוטובוס ומפריעות למעבר.בדרך כלל שמים את העגלות קרוב לדלתות כך שמפריע למי שעולה וגם למי שמעונין לרדת. חייבים למצוא פיתרון לבעיה מפני שלמרות שקיימים באוטובוסים שני מקומות לעגלות מםפר העגלות יותר גבוה שלא נדבר שבדרך כלל הן גם כפולות.

  11. פאני זילברטרסט

    אסון העגלות בדרך כלל כפולות שממלאות את האוטובוסים ומפריעים למעבר.חייבים למצוא פיתרון לעגלות של התינוקות. אולי אוטובוסים ריקים ממושבים. שמיםנ את העגלות על יד הדלתות בדרך כלל וזה מפריע למעבר.דחוף למצוא פיתרון לבעיה! נא לפרסם את תגובתי

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שטויות מי שחושב שהעגלות הם הבעיה טועה ובגדולללל
    המצב מחפיר עם עגלות ובלי בקו 15 לרב אין עגלות אנשים נוסעים ללימודים ולעבודה והכל עמוס באנשים !!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר